کد خبر: ۱۵۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 02
رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران:
رئیس کنگره شانزدهم شنوایی شناسی، گفت: سلول‌های مویی از جمله مباحث تازه در علم شنوایی شناسی است که می‌تواند به عنوان زمینه تحول در مشکلات شنوایی معرفی شود.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران با اشاره به اینکه سلول‌های شنوایی قابلیت ترمیم ندارند، گفت: پیشگیری از آسیب‌های شنوایی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش شفاآنلاین،بهرام جلائی با اشاره به برگزاری شانزدهمین کنگره شنوایی شناسی، افزود: هر ساله در اردیبهشت ماه کنگره شنوایی شناسی را برگزار می‌کنیم و این کنگره بر خلاف کنگره هایی که به روش‌های جراحی می‌پردازد درباره دستگاه تعادل بدن، سرگیجه، اختلالات شنوایی، اختلالات تکلمی، بیش شنوایی، اختلالات پردازش شنوایی، سمعک و سلول‌های بنیادی است.

رئیس کنگره شانزدهم شنوایی شناسی، گفت: سلول‌های مویی از جمله مباحث تازه در علم شنوایی شناسی است که می‌تواند به عنوان زمینه تحول در مشکلات شنوایی(hearing problems) معرفی شود.

وی ادامه داد: شانزدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران با حضور متخصصین گوش حلق و بینی، گفتار درمان‌ها و پزشکان مغز و اعصاب برگزار می‌شود.


رئیس انجمن علمی شنوایی شناسی ایران با اشاره به اینکه سلول‌های شنوایی متاسفانه قابلیت ترمیم ندارند، گفت: بنابراین پیشگیری از آسیب‌های شنوایی(hearing damage) اهمیت ویژه‌ای دارد.

جلائی افزود: در بحث سلول درمانی باید به این نکته اشاره شود که دستگاه شنوایی بسیار کوچک و حساس است، بنابراین انتقال سلول بنیادی به این حوزه نیازمند تحقیقات گسترده‌ای است که از محورهای اصلی کنگره است.

شانزدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران از 19 تا 21 اردیبهشت 96 در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: