کد خبر: ۱۵۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 30
بهترین حالت برای درمان ابن موضوع استفاده ازروشهای طبیعی است که در این مبحث ما به آنها اشاره میکنیم .مصرف نمک و اغذیه ی شور باید تا حد امکان کنترل شود .
شفا آنلاین:در اکثر خانمهای باردار ، ورم مختصری در ساق وقوزک پا دیده میشود . علت این موضوع به فشار رحم و محتویات آن روی وریدهای لگنی<Pelvic veins> و مختل شدن بازگشت خون وریدی از پاها برمیگردد .

به گزارش شفا آنلاین:بهترین حالت برای درمان ابن موضوع استفاده ازروشهای طبیعی است که در این مبحث ما به آنها اشاره میکنیم .مصرف نمک و اغذیه ی شور باید تا حد امکان کنترل شود . برای منبع ید بدن بهتر است از قرص یدوفولیک در این دوران استفاده کرد .مصرف مواد خوراکی مثل کراکر های نمکی ،خیارشور وترشیجات ،چیپس و پفک و آجیل و ماهی شور بهتر است به صفر برسد .

مصرف نمک در حد صفر هیچگاه توصیه نمیشود (روزانه 7 گرم نمک باید دریافت شود ) البته مگر در مواردی که مادر باردار با مشکلات قلبی و فشارخون مواجه است و حتما در این شرایط باید تحت نظر باشد .در صورت بروز ورم مادر باردار چهار تا پنج بار در روز به پهلوی چپ دراز بکشد. دراز کشیدن به سمت پهلوی چپ باع8ث خونرسانی بهتر به اعضای لگن مثل رحم و جنین میشود و همچنین باعث تخلیه ی بهتر خون وریدی از پاها میشود . اینکار باعث کنترل ادم میشود .

یکی دیگر از روشهای موثر استفاده از جورابها و ساپورتهای مخصوص بارداری است بخصوص بعد از بیدارشدن اول صبح این ساپورتها اگر پوشیده شود به طور کلی جلوی ادم را خواهد گرفت .مادر باردار توصیه میشود مدت طولانی سرپا و یا روی صندلی با پاهای آویزان نباشد . درازکشیدن متناوب در طول روز بخصوص اگر یک مقدار پاها از بدن بالاتر قرار گیرند کمک بسزایی به کنترل ورم پاها میکند .از روشهای تغذیه ای مناسب میتوان به کاهش مصرف پروتینهای حیوانی و گوشت قرمز و افزایش دریافت مایعات و میوه ها و سبزیجات کم نمک اشاره کرد .

البته بعد از تمام این توصیه ها :
مهمترین بخش توصیه مربوط میشود به اینکه اگر مادر باردار احساس ورم بیش از حد در دست ها و پاهای خود کرد باید حتما برای کنترل سطح فشارخون خود به متخصص زنان مراجعه کند تا تحت نظر باشد .

پزشک آنلاین

یاسمن اقتداری [ کارشناس تغذیه و رژیم درمانی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: