کد خبر: ۱۵۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 30
دیابت، بار سنگینی را بر جامعه تحمیل می‌کند؛ زیرا بیماری شایعی با درمان پر هزینه است.
       

شفا آنلاین:حدود 13 میلیون کودک و نوجوان آمریکایی چاق هستند و تحقیقات جدید نشان می‌دهد احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 تا سن 25 سالگی در کودکان چاق<Obese Children>، چهار برابر بیشتر از کودکانی است که وزن سالم دارند.


به گزارش شفا آنلاین:بین سال‌های ۲۰0۲ تا 2005، سالانه 3600 مورد کودکان و نوجوان در ایالات متحده به دیابت نوع 2 مبتلا شدند.

به گفته علی عباسی، پژوهشگر کینگز کالج لندن، با افزایش سریع سیوع چاقی و اضافه وزن، تعداد فزاینده‌ای از کودکان و نوجوانان در انگلستان از اوایل دهه ۱۹۹۰ مبتلا به دیابت تشخیص داده شده‌اند.

محققان در این مطالعه، پرونده‌های 375 پزشک عمومی را بررسی کردند. این گروه وضعیت دیابت و شاخص توده بدنی (BMI) در حدود ۳۷۰ هزار کودک 2 تا 15 ساله را مقایسه کردند. BMIمعیاری است که تناسب بین وزن و قد را مشخص می‌کند.

بین سال‌های ۱۹۹۴ تا 2013 ،654 نفر از جوانان مبتلا به دیابت نوع 2 و 1,319 نفر مبتلا به دیابت نوع 1 تشخیص داده شدند. نزدیک به نیمی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2، چاق بودند. هیچ ارتباطی بین چاقی و نرخ ابتلا به دیابت نوع یک وجود نداشت.

دیابت، بار سنگینی را بر جامعه تحمیل می‌کند؛ زیرا بیماری شایعی با درمان پر هزینه است. برآوردها نشان می‌دهد یک نفر از هر 11 بزرگسال یا حدود 415 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به دیابت نوع 2 هستند. با توجه به اینکه دیابت و چاقی از اوایل زندگی قابل پیشگیری هستند، این امیدواری وجود دارد که یافته‌های حاضر، افراد و سیاست‌گذاران را به سرمایه‌گذاری و شرکت در تلاش‌های پیشگیری از دیابت ترغیب کند.سپید
منبع: HealthDay

برچسب ها: چاقی ، دیابت ، کودکان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: