کد خبر: ۱۵۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 30
سازمان غذا و دارو اعلام کرد:
دکتر امیر حسین جمشیدی گفت : طی سه سال گذشته از مهر 1392 تا امروز در دولت یازدهم حدود 640 فرآورده سنتی مجوز گرفتند تا وارد بازار شوند درحالیکه در گذشته (سال های قبل از 92) تعداد این اقلام، 245 فرآورده دارای مجوز بود و اکنون تعداد فرآورده های سنتی در مجموع به 885 فرآورده رسیده است؛ به آن معنا که در دولت تدبیر و امید ، تعداد این فرآورده ها 3.6 برابر شده است.
شفاآنلاین>سلامت>مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: صدور مجوز برای فرآورده های سنتی در دولت تدبیر و امید 3.6 برابر ، رشد داشته است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر امیر حسین جمشیدی  افزود: طی سه سال گذشته از مهر 1392 تا امروز در دولت یازدهم حدود 640 فرآورده سنتی(traditional products) مجوز گرفتند تا وارد بازار شوند درحالیکه در گذشته (سال های قبل از 92) تعداد این اقلام، 245 فرآورده دارای مجوز بود و اکنون تعداد فرآورده های سنتی در مجموع به 885 فرآورده رسیده است؛ به آن معنا که در دولت تدبیر و امید ، تعداد این فرآورده ها 3.6 برابر شده است.
وی خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته از مهر 1392 تا امروز، یکهزار و 76 فرآورده طبیعی (فرآورده هایی با منشاء طبیعی) از سازمان غذا و دارو مجوز دریافت کردند در حالیکه در تمام سال های قبل از آن، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای 990 فرآورده مجوز صادر کرده بود و اکنون دو هزار و 66 فرآورده طبیعی مجوز دار در کشور وجود دارد که نسبت به گذشته رشد 2.1 برابری نشان می دهد.
مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: رشد خیلی زیادی در صدور مجوز برای فرآورده های طبیعی و سنتی داشتیم.
جمشیدی با جمع بندی تعداد صدور مجوزها برای فرآورده های طبیعی و سنتی افزود: همچنین از مهر 92 تا امروز برای یکهزار و 716 فرآورده طبیعی و سنتی مجوز صادر شده در حالیکه سال های قبل از آن یکهزار و 235 مجوز صادر شده بود و اکنون در دولت یازدهم در مجموع دو هزار و 951 فرآورده طبیعی و سنتی مجوزدار در کشور وجود دارد که نسبت به گذشته رشد 2.4 برابری نشان می دهد.
 فرآورده های طب سنتی مانند سکنجبین عنصلی (عنصل نام گیاه) یا جوارش کمونی به فرآورده هایی اطلاق می شود که در نسخه های پزشکان قدیم ایران وجود داشته و با ساز و کار طب سنتی سازگار است.
فرآورده های طبیعی نیز فرآورده هایی هستند که ماده موثره آنها مشتق از طبیعت مثل گیاهی، حیوان یا حتی معدن است و از جمله آنها می توان به انواع شربت های سرفه و پمادهای ضد التهابی تحت نام فرآورده های گیاهی(plant products) اشاره کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار