کد خبر: ۱۵۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 28
یکى از برنامه‌ها در حوزه آزمایشگاه ساماندهى مدیریت بهره‌بردارى از خدمات آزمایشگاه است که در این خصوص تجویز منطقى دارو باید مورد توجه قرار گیرد
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت(Health) وزارت بهداشت با اشاره به تعداد آزمایش‌های موجود در نسخ ایرانى‌ها گفت: به کمک راهنماهاى بالینى مى توان به تجویز منطقى آزمایش‌های پزشکی دست یافت.

به گزارش شفا آنلاین،سیامک سمیعی مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برنامه هاى تحول نظام سلامت در حوزه آزمایشگاه گفت: یکى از برنامه‌ها در حوزه آزمایشگاه ساماندهى مدیریت بهره‌بردارى از خدمات آزمایشگاه است که در این خصوص تجویز منطقى دارو باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اساس گزارش سال گذشته بیمه میانگین آزمایش(experiment) در نسخ ایرانى‌ها هشت تا ٩ عدد است، گفت: این تعداد آزمایش ٢ برابر استاندارد جهانى بوده البته بهتر است با توجه به شرایط کشور، میانگین مطلوب را در نظر گرفت.
 
سمیعى تصریح کرد: تعداد میانگین مطلوب آزمایش در نسخ ایرانى‌ها نباید از سوی آزمایشگاه‌ها اعلام شود زیرا آزمایشگاه‌ها ارائه کننده خدمت بوده و از زیاد بودن تعداد آزمایش در نسخه‌ها نفع مى برند. 

وى ادامه داد: یکى از دلایلى که تعداد آزمایش‌ها در نسخ ایرانیان بیش از اندازه بوده آن است که هماهنگى هاى و همراهى لازم بین پزشک و بخش هایى از نظام سلامت که مى تواند به او اطلاعات خوبى داده و آموزش هاى لازم را بدهند تا تجویز منطقى آزمایش داشته باشیم، ارتباط لازم را با پزشکان به خوبى برقرار نکرده اند.

مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت، راهنماهاى بالینى را یک راهکار مفید در تجویز منطقى آزمایش دانست و عنوان کرد: به کمک راهنماهاى بالینى و آموزش پزشکان در سطوح و رشته هاى مختلف مى توان به تجویز منطقى آزمایش دست یافت.

سمیعى تصریح کرد: براى رسیدن به تجویز منطقى آزمایش و اجراى راهنماهاى بالینى برنامه هایى در آزمایشگاه مرجع سلامت معاونت درمان وزارت بهداشت در نظر گرفته شده که بخشى از فعالیت‌ها را در چارچوب استقرار یک نظام هوشمند و هدفمند و در راستاى اقتصاد مقاومتى ایجاد کنیم.
برچسب ها: آزمایش ، سلامت ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: