کد خبر: ۱۵۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 28
(هرچند قانونی کردن مصرف ماری جوانا ، دریچه های جدیدی را برای درمان های جدید در نورولوژي باز میکند ، این مطالعه بر هزار تن از کسانی که ماری جوانا مصرف میکردند نشان از کاهش جریان خون در هيپوکمپ داشت
شفا آنلاین:نتايج مطالعات نروايميجينگ (تصویر برداری از مغز) اثرات مضر ماری جوانا را بر مغز نشان میدهد.با استفاده از single-emission computer tomigrahy (SPECT) در استفاده کننده ها از ماری جوانا و افراد سالمی که از این ماده استفاده نمی کردند ، مشخص شد در نواحی متعددی از مغز به خصوص در مناطقی که به پاتولوژی آلزایمر مربوط است ، ماری جوانا، کاهش جریان خون ایجاد میکند . و این مورد در spect بین مصرف کنندگان ماری جوانا و افراد سالم تفاوت داشت ..

به گزارش شفا آنلاین:هرچند قانونی کردن مصرف ماری جوانا ، دریچه های جدیدی را برای درمان های جدید در نورولوژي باز میکند ، این مطالعه بر هزار تن از کسانی که ماری جوانا مصرف میکردند نشان از کاهش جریان خون در هيپوکمپ داشت . هيپوکمپ منطقه حياتي از مغز برای حافظه و یادگیری است . همچنین این منطقه مستعد کاهش جريان خون در بیماری آلزایمر است )(raji ,MD ,PhD از دانشگاه کالیفرنیا )مطالعات قبلی مطرح کرده بود که هيپوکمپ با مصرف ماري جوانا ، چروکیده و کوچک ميشود ولی هیچ کدام در مطالعه ای وسیع جريان خون آن را بررسی نکرده بودند

این یافته که دود برای مغز سمی است شگفت آور نیست آنچه شگفت آور است کاهش جریان خون و کوچک شدن هيپوکامپ راست است .یافته ها بر اساس spect در 982 نفر مصرف کننده کانابيس و در 92 فرد سالم انجام شد.مصرف کنندگان ماری جوانا میزان کمتری از جریان خون مغز داشتند (p<0.05) .جریان خون هيپوکمپ در مصرف کنندگان ماری جوانا 13% کمتر از افراد نرمال بود و این میزان در هيپوکمپ راست در concentration spect بیشتر بود این مطالعه نشان میدهد که مصرف ماری جوانا اثرات تخریبی بر مغز دارد به خصوص مناطقی که برای حافظه و یادگیری مهم هستند و در ايجاد آلزایمر نقش دارند.

دکتر جرج پری میگوید : (مصرف ماری جوانا فواید و مضرات زیادی را نشان میدهد و این مطالعه یکی از نقشهای مضر آن است . )دکتر امن میگويد : ( بیست و شش ایالت در آمریکا ماری جوانا را قانونی اعلام کرده اند ولی ده ایالت ماری جوانا را عامل آلزایمر میدانند و مقاله ای وجود ندارد که ماری جوانا را برای درمان آلزایمر سودمند بداند) در چند مطالعه حیوانی نشان داده شده است که ماری جوانا میتواند پلاک بتا اميلوييد را بشکند . تجمع این پلاک عامل بیماری آلزایمر است . از روی این مطالعه برخی نتیجه گرفته اند که ماري جوانا میتواند در بیماری آلزایمر موثر باشد.مشکل آن است که همه تريالهاي دارویی اميلوييد ، در نشان دادن این مطلب نا موفق بوده اند پس قضیه پیچیده تر از اينهاست )

پزشک آنلاین

دکتر سید سلمان فاطمی [ متخصص داخلی مغز و اعصاب ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: