کد خبر: ۱۴۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 26
کتب استاندارد فضاهای آموزشی , خدماتی و رفاهی وزارت بهداشت در راستای تکمیل استانداردهای فضاهای حوزه سلامت در قالب مجموعه کتب استاندارد برنامه ریزی و طراحی فضاهای آموزشی و کمک آموزشی چاپ شد
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی گفت: کتب استاندارد فضاهای آموزشی , خدماتی و رفاهی وزارت بهداشت در راستای تکمیل استانداردهای فضاهای حوزه سلامت در قالب مجموعه کتب استاندارد برنامه ریزی و طراحی فضاهای آموزشی و کمک آموزشی چاپ شد.

به گزارش شفا آنلاین،امیر ساکی گفت: صرفه جویی و بهینه سازی هزینه ها در مرحله اجرا و بهره برداری از طریق استانداردسازی طراحی فضاها و سیستم های تاسیساتی موضوع بسیار مهمی است به طوری که تاکنون 13 جلد کتاب در این مجموعه با عنوان 'استاندارد برنامه ریزی و طراحی بیمارستان ایمن' تدوین شده و در اختیار دانشگاه ها، مشاوران و پیمانکاران طرح های عمرانی وزارت بهداشت(Ministry of Health) قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، بهره مندی بیشتر از فضا و ارتقای بازده را از جمله اهداف تدوین این کتاب ها برشمرد و اظهار داشت: در ادامه تدوین و تکمیل استانداردهای فضاهای حوزه سلامت در قالب مجموعه کتب استاندارد برنامه ریزی و طراحی فضاهای آموزشی و کمک آموزشی پس از چاپ اولین و دومین جلد با عناوین دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی، در حال حاضر مجلدات سه تا پنج این مجموعه با عناوین دانشکده های بهداشت، پرستاری و مامایی و پیراپزشکی در مرحله چاپ قرار دارد.

ساکی ادامه داد: این کتاب ها به زودی در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، مشاوران دانشگاه ها، ارگان های ناظر و دیگر متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در این کتب تلاش شده است تا ضمن رعایت استانداردهای معتبر بین المللی با توجه ویژه به مسائل فرهنگی و بومی برای تامین فضایی مطلوب در افزایش سطح کیفی آموزش، گام های موثری برداشته شود و به عنوان راهنما و ابزاری واحد در طراحی(Designing)، نظارت، اجرا و نگهداشت آنها مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته وی، تدوین استانداردهای خوابگاه های دانشجویی، سالن های ورزشی و سلف سرویس در حوزه های رفاهی و خدماتی نیز انجام شده است که پس از طی مراحل نهایی به زودی چاپ می شوند.
برچسب ها: وزارت ، بهداشت ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: