کد خبر: ۱۴۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 24
رئیس انجمن بیهوشی ومراقبت های کشوردرگفتگوباشفاآنلاین:
شفاآنلاین:رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور گفت: به اعتقاد من مهمترین بحثی که برای تمامی انجمن های پزشکی کشور مطرح است و بحرانی که در حال حاضر همه شاخه های پزشکی دچار آن است موضوع تعرفه هاست.

دکترعلیرضا سلیمی درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار شفاآنلاین  ضمن اشاره به ششمین نشست مجمع انجمن های پزشکی،که چند روزقبل با حضور دکتر فاضل ،دکترنوربخش ،دکتر نوبخت -ریاست کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس-، دکتر زالی-ریاست نظام پزشکی-، دکتر حریرچی-سخنگوی وزارت بهداشت-دکتر ظفرقندی- ریاست سابق نظام پزشکی- و همچنین دیگر بزرگان، رؤسا و اعضای هیأت مدیره انجمن های پزشکی کشور در محل سالن های بین المللی رایزن برگزار شد گفت:مباحث این نشست در سه کارگروه پیرامون انتخابات نظام پزشکی، مشکلات میان رشته ای و چالش های پیش روی انجمن ها آغاز شد و سپس کارگروه ها به هم پیوستند و مجمع وارد مباحث عمومی شد.

وی ادامه داد:  دکتر زالی دراین نشست، مجموعه نظراتی که در این چند ماه ازسوی انجمن بیهوشی، سازمان برنامه و بودجه و بسیاری دیگر از بزرگان پزشکی ارایه وتأیید شده بودند را به جمع ارائه داد و پیشنهاد کرد که کتاب ارزش گذاری نسبی تعرفه های کالیفرنیا سال 2017 ازسوی انجمن ها به عنوان مرجع و بدون دخل و تصرف پذیرفته شود.

سلیمی درعین حال تأکید کرد:انتظارما اینستکه وزارت بهداشت هیچ حرکت شتابزده ای برای تغییر تعرفه ها انجام ندهد. چراکه هر گونه تغییر در تعرفه نیاز به کار کارشناسی و جلسات متعدد دارد و تغییرات ناگهانی تبعات مهمی در پی دارد و مهمترین آن تغییر در کیفیت درمان بیماران خواهد بود.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه بیان کرد: ما این درخواست را داریم که حرکات شتابزده ای انجام نشود و معتقدیم که این پیشنهاد معقول و مقبول سازمان نظام پزشکی کشور که به نمایندگی از پزشکان و انجمن های علمی به مسوولان محترم کشور ارائه خواهد داد در این برهه از زمان بهترین راهکار است و ما هم از آن حمایت صد در صد می کنیم.

وی اظهار کرد: انتخابات سازمان نظام پزشکی را در تیر ماه و پس از انتخابات ریاست جمهوری پیش رو داریم و یکی از مشکلاتی که در این رابطه داریم مشارکت ضعیف در دو دهه اخیر است .به گونه ای که مشارکت در برخی از شهر های بزرگ 10درصد و حتی کمتر بوده است و این یک زنگ خطر است که نشان می دهد تصمیم گیری در سیاست های کلان کشور که در این سال ها انجام شده به خواسته ها و نیاز های جامعه پزشکی توجه نکرده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم  مشارکت افزایش پیدا کند باید به خواسته های به حق پزشکان توجه کنیم و تأکید می کنم این خواسته برمبنای درآمد و پول بیشتر نیست. بلکه این بحث فقط عدالت و توجه می باشد و حرکات شتابزده که با یک حرکت نوک قلم که ناگهان 30 درصد در تعرفه تغییر می کند در واقع مصداق یک حرکت غیر کارشناسی است و لطمات این حرکات در روز های انتخابات نظام پزشکی مشخص می شود.

وی گفت: موکداً خواهش ما به عنوان انجمن های علمی کشور این است که خواسته ما را که با کارشناسی و توسط سازمان نظام پزشکی ارئه می شود در این روزها به عنوان یک راهکار راهگشا در نظر بگیرند و از سایر حرکات شتابزده خودداری کنند.

وی در پایان برگزاری ششمین نشست مجمع انجمن های پزشکی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه در این برهه زمانی در این مجمع اکثر افراد بزرگ و تأثیر گذار شرکت داشتند خروجی آن می تواند در واقع معنی دار باشد و مورد توجه مسوولان قرار بگیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: