کد خبر: ۱۴۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017April 24
هنوز سوختگی دانش‌آموزان شین‌آباد را فراموش نکرده ایم و از آموزش و پرورش درخواست کردیم تا در برنامه درسی، موضوع سوختگی گنجانده شود

شفا آنلاین>سلامت>معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به تهیه سند پیشگیری از سوختگی در مدارس گفت: هنوز سوختگی دانش‌آموزان شین‌آباد را فراموش نکرده‌ایم و از آموزش و پرورش درخواست کردیم تا در برنامه درسی، موضوع سوختگی گنجانده شود.

به گزارش شفا آنلاین، سیدمحمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در دومین نشست شورای عالی سند نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان اظهار داشت: در موضوع سلامت‌ روان(mental health) مدارس کار شروع شد و این موضوع را بومی سازی کرده و به صورت پایلوت در مدارس برای اجرا آماده کردیم.

وی افزود: یک دوره توانمندسازی برای کارشناسان بهداشت و معلمان در نظر گرفتیم.

ایازی با بیان اینکه ریشه خیلی از مشکلات به سلامت روان باز می‌گردد، گفت: دومین موضوع بحث توجه به اعتیاد(Addiction) در بین دانش آموزان بود و تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش داشتیم و کودکان تا ١٢ ساله را با موضوع فرزند پروری تحت پوشش قرار دادیم.

وی افزود: برای پیشگیری از اعتیاد برای ٦٤٥٠ کارشناس دانشگاه علوم پزشکی، آموزش‌هایی را با موضوع طرح دنبال کردیم و برای کاهش رفتارهای پرخاشگرایانه برای اول دبستانی‌ها نیز فعالیت‌هایی پیش‌بینی کردیم و در مدرسه این کار را دنبال کردیم.

معاون وزارت بهداشت با بیان اینکه حدود 17 هزار و ٧١٧ خانه بهداشت روستایی داریم که باید ارتباط بین آنها با مدارس را دنبال کنیم تا برای تمام دانش‌آموزان پرونده سلامت روان تهیه کنیم، اظهار داشت: ٢٤٤٣ مرکز بهداشت در روستاها داریم و ١٧٧٧ مرکز جامع سلامت راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: بخش عمده بیماری‌های سلامت روان و ابتلا به ایدز(AIDS) ناشی از مواردی است که نیاز است با طرحی بتوانیم آن را در بین دانش‌آموزان اجرایی کنیم.

ایازی با بیان اینکه حذف سوسیس و کالباس و نوشابه از مدارس تأثیر گذار بود که از ٨٥ هزار مدرسه بازدید به عمل آوردیم، گفت: اصلاح نحوه توزیع شیر مدارس برای جلوگیری از فساد و بهداشت آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی از کارهای دیگر است.

وی با اشاره به تهیه سند پیشگیری از سوختگی در مدارس گفت: هنوز سوختگی دانش‌آموزان شین‌آباد را فراموش نکرده ایم و از آموزش و پرورش درخواست کردیم تا در برنامه درسی، موضوع سوختگی گنجانده شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: