کد خبر: ۱۴۹۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 19
برنامه های جدیدی در راستای سم زدایی نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان ها در دستور کار قرار گرفته و این برنامه ها با همکاری وزارت بهداشت انجام خواهد گرفت.

شفا آنلاین>اجتماعی>معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس گزارشات میدانی، آمار خرید و فروش نوزاد در کلان شهرها کاهش پیدا کرده است.
 
به گزارش شفا آنلاین:نوزاد حبیب الله مسعودی فرید گفت: برنامه های جدیدی در راستای سم زدایی نوزادان تازه متولد شده <Newborns>در بیمارستان ها در دستور کار قرار گرفته و این برنامه ها با همکاری وزارت بهداشت انجام خواهد گرفت.

وی افزود: طی سال گذشته تفاهنامه ای در حوزه درمان وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی به امضا رسید و طی آن اقدامات خوبی به منظور سم زدایی نوزادان تازه متولد شده در دستور کار قرار گرفت.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از به روز شدن تفاهم نامه سازمان بهزیستی کشور و وزارت بهداشت خبرداد و تصریح کرد: تفاهم نامه ای که پیش تر در رابطه با ترک اعتیاد و سم زدایی نوزادان معتاد متولد شده با وزارت بهداشت به امضا رسیده بود به روز رسانی شده و مقرر شد با حضور مسئولان این وزارتخانه ایرادت و نواقص برطرف شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به کاهش میزان خرید و فروش نوزاد و کودک در کلان شهرها و به ویژه تهران خاطرنشان کرد: آمار رسمی از فروش نوزادان وجود ندارد اما بر اساس گزارشات میدانی این آمار کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعامل خوبی بین وزارت بهداشت، قوه قضائیه و نیروی انتظامی وجود دارد و همین همکاری توانسته میزان خرید و فروش نوزاد در شهرها را کاهش بدهد.

فرید همچنین به برنامه ریزی سازمان بهزیستی در راستای حمایت از کودکان دچار سوء تغذیه اشاره کرد و گفت: برنامه هایی در همین زمینه تدوین و به زودی اجرا می شود. اعتقاد ما این است که با برخی اقدامات می توان شرایط را برای کاهش سوء تغذیه کودکان فراهم کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار