کد خبر: ۱۴۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 19
ر مطالعه‌ای یک تیم ۱۰ نفره از کارشناسان سم شناسی، شیمی و پزشکی در شورای ملی تحقیقات در آمریکا مواد شیمیایی مورد استفاده در فنجان قهوه‌های آماده و ظروف غذای یکبار مصرف را مورد بررسی قرار دادند
شفا آنلاین>سلامت>شورای ملی پژوهش(Research) آمریکا در اطلاعیه‌ای لیوان‌های فومی قهوه و چای را سرطان‌زا عنوان کرد.

به گزارش شفا آنلاین، در مطالعه‌ای یک تیم ۱۰ نفره از کارشناسان سم شناسی، شیمی و پزشکی در شورای ملی تحقیقات در آمریکا مواد شیمیایی مورد استفاده در فنجان قهوه‌های آماده و ظروف غذای یکبار مصرف را مورد بررسی قرار دادند.

دکتر «جین هنی» رئیس اداره غذا و دارو کلینتون در این خصوص اظهار داشت: در این فوم‌ها ماده‌ای به نام «استایرن» وجود دارد که در تماس با نوشیدنی یا مواد غذایی داغ با ایجاد نوعی واکنش شیمیایی باعث تشکیل مواد سرطان‌زا می‌شود.

پلی استایرن مطابق با استانداردهای سختگیرانه مقرر از سوی سازمان غذا و دارو آمریکا و سازمان کمیسیون اروپا و ایمنی مواد غذایی اروپا برای استفاده در بسته‌بندی مواد غذایی ممنوع شده است.

مواد سمی این فوم‌ها در مجاورت با نوشیدنی‌ها و مواد غذایی گرم علاوه بر سرطان، موجب تغییرات ژنتیکی نیز می‌شود.

برخی از کافه های ارائه دهنده قهوه های بیرون بر، به جای لیوان های گیاهی از انواع استریوفوم استفاده می کنند. این ماده حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی است که وقتی در مجاورت نوشیدنی های داغ قرار می گیرد، می تواند روی سیستم عصبی فرد تاثیر گذاشته و موجب افسردگی،  افزایش سطح عملکرد ریه‌ها به طور غیر طبیعی و اختلال هورمون‌ها به خصوص در غده تیروئید شود.
برچسب ها: پژوهش ، سلامت ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: