کد خبر: ۱۴۸۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 16
میزان شیوع این بیماری در دخترها و پران تفاوت زیادی ندارد بلکه مدل بیماری ممکن است متفاوت باشد

شفا آنلاین>سلامت>فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: با در نظر گرفتن موضوع ژنتیک باید توجه کرد در یک بارداری احتمال انتقال بیماری صرع از والدین به نوزاد ۱۰ درصد است و اگر مادر نوزاد به این بیماری مبتلا باشد احتمال آن بیشتر خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین،غلامرضا زمانی، عضو هیأت مدیره انجمن صرع(Epilepsy) ایران در خصوص بیماری صرع گفت: بیماران مبتلا به صرع به دو گروه تقسیم می‌شوند، دسته اول بیمارانی هستند که به صورت ژنتیکی(Genetics) از اشکالات ساختمانی مغز رنج می‌برند و گروه دوم افرادی هستند که به صورت اکتسابی با این بیماری مواجه شده‌اند.

وی افزود: معمولا دسته دوم به دلیل وقوع برخی حوادث دچار این بیماری شده‌اند.

وی با بیان اینکه شیوع این بیماری در دختران و پسرها یکسان است تصریح کرد: میزان شیوع این بیماری در دخترها و پران تفاوت زیادی ندارد بلکه مدل بیماری ممکن است متفاوت باشد.

زمانی اضافه کرد: به طور کلی حدود یک درصد از افراد جامعه به این بیماری مبتلا هستند و باید توجه داشت در مناطقی که میزان حوادث و تصادفات بیشتر است ممکن است میزان شیوع این بیماری نیز بیشتر باشد و عوامل اکتسابی تابع شرایط جامعه خواهد بود.

عضو هیأت مدیره انجمن صرع ایران تصریح کرد: متاسفانه آمار دقیقی در خصوص افراد مبتلا به صرع در کشور وجود ندارد و فقط آماری از مراجعه کنندگان به انجمن صرع ایران در دسترس است. از آن‌جا که این موضوع بسیار مهم است لازم است در راستای ارتقای کیفیت خدمات درمانی و اقتصاد بهداشت مورد توجه قرار گیرد.

زمانی با بیان این‌که میزان شیوع صرع در کودکان زیر سه سال و افراد مسن بیشتر است عنوان کرد: در افراد مسن به دلیل حوادث عروقی، و در کودکان به دلیل حوادث ساختاری مغز میزان شیوع این بیماری بیشتر است.

فوق تخصص مغز نوزادان گفت: موضوع پیشگیری از بروز حوادث و بیماری‌ها از دیگر عواملی است که باید مدنظر قرار گیرد به دلیل اینکه پیشگیری از حوادث هزینه و بار درمانی تحمیل شده بر خانواده و کشور را کاهش خواهد داد.

وی در پایان افزود: با توجه به موضوع ژنتیک باید توجه کرد در یک بارداری(Pregnancy) احتمال انتقال بیماری صرع از والدین به نوزاد ده درصد است و اگر مادر نوزاد به این بیماری مبتلا باشد احتمال آن بیشتر خواهد شد.

برچسب ها: صرع ، ژنتیک ، بارداری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: