کد خبر: ۱۴۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 12
زنان معتاد برای کسب پول مورد نیاز و تامین مواد مخدر خود و نداشتن شرایط روحی، جسمی و خانوادگی برای نگهداری از اطفال خود به فروش اطفال خود که اقدامی کاملا غیرقانونی و غیر اخلاقی است روی می‌آورند
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر حرام و ممنوع بودن معامله انسان، گفت: در لایحه حمایت از کودک و نوجوان به موضوع خرید و فروش اطفال و تعیین مجازات برای این گروه از متخلفان پرداخته شده است.

به گزارش شفا آنلاین،محمد‌علی پورمختار در واکنش به اظهارات قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر(drugs) پیرامون تایید خرید و فروش نوزادان مادران معتاد، گفت: در لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان برای خرید و فروش اطفال پیش‌بینی‌هایی شده و ضمانت اجرایی و مجازات‌های کیفری هم در نظر گرفته شده است اما هم‌اکنون این لایحه در کمیته عمومی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در حال بررسی است و تا هفته آینده به این کمیسیون و در نهایت به هیات رئیسه مجلس(Parliament) ارائه خواهد شد.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: زنان معتاد برای کسب پول مورد نیاز و تامین مواد مخدر خود و نداشتن شرایط روحی، جسمی و خانوادگی برای نگهداری از اطفال خود به فروش اطفال خود که  اقدامی کاملا غیرقانونی و غیر اخلاقی است روی می‌آورند.

وی با تاکید بر جلوگیری از خرید و فروش نوزادان و اطفال، تصریح کرد: خریداران این اطفال عموما سوءاستفاده‌کننده‌هایی هستند که این کودکان را یا با قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند یا برای سایر سوءاستفاده‌ها از آنها نگهداری می‌کنند، بنابراین باید با این افراد مقابله شود.

 

کودکان کار زاییده خرید و فروش کودکان هستند/ بهزیستی متولی حمایت از نوزادان مادران معتاد

پورمختار با بیان اینکه قانون مشخصی برای مقابله با فردی که فرزند خود را فروخته نداریم، گفت: با این حال اما برای کسی که نسبت به خریداری این کودکان اقدام می‌کند می‌توان مجازاتی تعیین کرد، در حقیقت معامله بر سر انسان حرام و ممنوع است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سوءاستفاده کننده‌ها عموما این نوزاردان را نگهداری و از آنها بهره کشی می‌کنند، در واقع از این کودکان در بزرگسالی برای حمل و نقل مواد مخدر یا اقدامات مجرمانه و تکدی‌گری استفاده می‌کنند؛ کودکان کار فعلی نیز زاییده این نوع خرید و فروش ها هستند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای این گروه از افراد که نسبت به خریداری کودکان و نوزادان و بهره‌کشی از آنها اقداماتی را انجام می‌دهند قوانینی پیش‌بینی شده، نهادهایی چون سازمان بهزیستی‌ و دادستانی‌ها هم متولی حمایت از این کودکان هستند.

علی مویدی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تایید خرید و فروش نوزادان زنان معتاد خبر داد و گفت: اگر مبادی قانونی اجازه دهد، آمار دانش‌آموزان معتاد ارایه می‌شود.خانه ملت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: