کد خبر: ۱۴۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 10
تا دهه اول اردیبهشت ماه بارش در سطح کشور به خصوص در نیمه غربی تا حدودی از نرمال کمتر خواهد بود
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک(dynamic) و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی گفت: پیش بینی های بلند مدت نشان می دهد بهاری گرم اما بارش نرمال در پیش داریم.

به گزارش شفا آنلاین، مجید آزادی افزود: تا دهه اول اردیبهشت ماه بارش در سطح کشور به خصوص در نیمه غربی تا حدودی از نرمال کمتر خواهد بود اما در بخش هایی از شمال شرق تا حدودی از نرمال(normal) بیشتر پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: از دهه دوم اردیبهشت ماه تا اول خرداد نیز بارش در کشور نرمال خواهد بود بنابراین پیش بینی ها بهاری با بارش نرمال را در کشور نشان می دهد.

مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی(Meteorology) دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی درباره وضعیت دما در بهار پیش رو گفت: پیش بینی های بلند مدت نشان می دهد تا دهه اول اردیبهشت ماه حدود 1.5 درجه دما بالاتر از حد نرمال خواهد بود یعنی هوا نسبت به حد طبیعی گرمتر خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین از دهه دوم اردیبهشت تا اواسط خرداد گرما تا حدودی تعدیل می شود و 1.5 درجه به 1 درجه کاهش می یابد، یعنی دما یک درجه بیشتر از حد طبیعی گرمتر می شود بنابراین بهاری با دمای 1 تا 1.5 درجه بیشتر از حد نرمال در پیش خواهیم داشت.
آزادی به پیش بینی کوتاه مدت برای دمای کشور اشاره کرد و گفت: پنج شنبه آخر هفته جاری یک جبهه هوای گرم وارد کشور می شود و از روز جمعه بیشتر نقاط را تحت تاثیر هوای گرم قرار خواهد داد.

وی افزود: به عنوان مثال دمای هوا در تهران در روز جمعه به حدود 32 درجه خواهد رسید، دمای اصفهان به 33 و بندرعباس به 38 درجه افزایش می یابد.

آزادی گفت: اما روز یکشنبه هفته آینده یک سامانه بارشی از غرب وارد کشور می شود و بیشتر نقاط کشور را تحت تاثیر هوای سرد قرار می دهد و ازگرما کاسته می شود.
مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی اظهار کرد: این تغییرات محسوس، طبیعی و مربوط به تغییر فصل است و مورد غیر طبیعی در آن وجود ندارد.
برچسب ها: دینامیک ، نرمال ، بهار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: