کد خبر: ۱۴۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 07
مراقب باشید همیشه هم خستگی ناشی از کار زیاد و یا مشغله روزمره نمی تواند باشد بلکه بدون هیچ دلیل مدام احساس خستگی می کنید که خبر از بیماری شما می دهد.
شفا آنلاین:مراقب باشید همیشه هم خستگی ناشی از کار زیاد و یا مشغله روزمره نمی تواند باشد بلکه بدون هیچ دلیل مدام احساس خستگی می کنید که خبر از بیماری شما می دهد.

 به گزارش شفا آنلاین: مراقب باشید همیشه هم خستگی ناشی از کار زیاد و یا مشغله روزمره نمی تواند باشد بلکه بدون هیچ دلیل مدام احساس خستگی<feeling exhausted> می کنید که خبر از بیماری شما می دهد.

خستگی ریشه در عوامل مختلفی داشته از جمله علائم آن می‌توان به کمبود اشتها و کم خوابی اشاره کرد.

یک روان شناس گفت:‌ خستگی مفرط می‌تواند ریشه در عوامل مختلفی داشته باشد که بیماری‌های جسمی یکی از علل آن بوده و می‌تواند به صورت خستگی ظاهر شود.

فاطمه منفرد پویا در ادامه گفت: کم خونی، مشکلات کلیوی، کم کاری تیروئید، بیماری‌های قلبی و تنفسی نیاز به انرژی بالایی دارند و زمانی که انرژی و خون رسانی لازم به صورت کامل انجام نگیرد فرد احساس خستگی می‌کند.

وی افزود: یکی از شایع‌ترین علامت‌های افسردگی، احساس خستگی مفرط می‌تواند باشد همان طور که فرد احساس افسردگی در خلق می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دیدگاه فرد نسبت به زندگی دیدگاه واقع بینانه نباشد و نسبت به زندگی منفی نگر باشد منجر به خستگی بیش از اندازه در او می‌شود.

وی اظهار داشت: زمانی که احساس ذهنی فرد غمگین، ناراحت و خسته باشد ضعف بدنی پیدا کرده که این عوامل به دلیل "تغییرات بیولوژیکی بدن” و تغییراتی در مغز است. همچنین از دیگر علائم خستگی می‌توان به کمبود اشتها و کم خوابی اشاره کرد.

وی اذعان داشت: یکی از علائم سرطان لوزالعمده، احساس خستگی و افسردگی می‌تواند باشد. با تشخیص علت عارضه درمان خستگی انجام می‌شود به طور مثال اگر فردی به کم کاری تیروئید مبتلا باشد با درمان این عارضه خستگی او نیز درمان می‌شود. اگر احساس خستگی فردی ریشه در افسردگی داشته باشد باید به روان پزشک مراجعه کرده و تحت دارو درمانی قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: