کد خبر: ۱۴۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 06
قداست و طهارت باید در امر پزشکی و طبابت احساس شود تا اعتماد و اطمینان مردم حاصل شود و نباید به مباحثی مانند زیرمیزی دامن زد
شفا آنلاین>سلامت>دبیر شورای عالی نظام پزشکی گفت: اندیشمندان حوزه سلامت باید چاره‌ای برای تحکیم رابطه بین ارائه‌دهندگان و گیرندگان خدمات پزشکی بیاندیشند.

به گزارش شفا آنلاین،محسن مصلحی دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه همه ما به نوعی مقصریم و معماران فرهنگی جامعه مقصرتر هستند، تصریح کرد: در این میان مسئولیت پیشکسوتان جامعه پزشکی(Medical community) بیشتر و خطیرتر از سایرین است، زیرا کیان جامعه پزشکی در خطر بوده لذا بزرگان و اندیشمندان حوزه سلامت باید فکری بکنند و چاره‌ای برای نظام پزشکی، وزارت بهداشت(Ministry of Health)، وزارت رفاه، سازمان‌های بیمه‌گر، جامعه پزشکی و مردم بیاندیشند.

وی با تاکید بر این موضوع که رسانه‌ها، نویسندگان و خبرنگاران در این بحران فرهنگی باید حواسشان خیلی جمع باشد، افزود: بین شفاف‌سازی و انتقاد با توهین و تخریب فرق بسیار است و با توجه به اینکه مردم و پزشکان دو عامل اصلی نظام سلامت(Health) هستند، حق و حقوقی دارند که باید رعایت شود، اما حقوق صنفی پزشک باید در درجه اول دیده شود.

وی با اشاره به تقدس پزشکی ادامه داد: قداست و طهارت باید در امر پزشکی و طبابت احساس شود تا اعتماد و اطمینان مردم حاصل شود و نباید به مباحثی مانند زیرمیزی دامن زد، زیرا در همه صنوف و لباس‌ها افراد متخلفی وجود دارند، اما نباید با درشت نمایی این تخلفات، اطمینان مردم را از بین برد.

دبیر شورای عالی نظام پزشکی اضافه کرد: جملات فوق، نمونه‌ای از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی و مدیران سازمان نظام پزشکی بوده است.

مصلحی اذعان داشت: بدون شک ژرف اندیشی و بصیرت مثال زدنی قابل انتظار رهبر معظم انقلاب صرفاً به خاطر رضای پروردگار متعال و صلاح و صلابت امت اسلامی است و به عبارت دیگر آنچه ما در خشت پخته هم نمی‌بینیم ایشان در خشت خام مشاهده می‌فرمایند.

گروه‌های مرجع سرمایه‌های جامعه هستند
دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه منشور حقوق جامعه پزشکی به صورت جامع به حفظ آبرو و کرامت پزشکی پرداخته است، ادامه داد: گروه‌های مرجع متعلق به خود نبوده بلکه سرمایه‌های جوامع هستند که زمان و هزینه زیادی برای تربیت آن‌ها صرف شده است؛ اما صد افسوس که راحت سرمایه‌هایمان را ویران می‌کنیم و بی‌مهابا اندوخته‌هایمان را به آتش می‌کشیم.

مصلحی تصریح کرد: البته اندک کسانی که توفیق خدمت را با لذت ثروت معاوضه کرده‌اند، هیچگاه در جامعه فرهیخته و خدوم پزشکی ایران جایگاهی نداشته‌اند و این معدود اشخاص همیشه مطرود بوده و هستند، لذا پالایش مستمرشان بیش از پیش ضروری است.

وی یادآور شد: عالمان دینی تقوی پیشه؛ پزشکان فرهیخته، هنرمندان دلسوخته و سایر گروه‌های مرجع که اعتلا و کمال جامعه دغدغه همیشگی‌شان است مانند گنجینه‌های ارزشمند باید پاسداشت شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: