کد خبر: ۱۴۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 04
محققان انجمن تحقیقات سرطان آمریکا اعلام کرده‌اند که در صورتی که استفاده از این کلاه با مصرف داروی خوراکی شیمی‌درمانی تموزولومید همراه شود می‌تواند سبب افزایش طول عمر بیماران سرطانی شود
dims.jpg

شفا آنلاین>سلامت>محققان آمریکایی یک کلاه الکتریکی اختراع کرده‌اند که با اعمال شوک الکتریکی به تومورهای سرطانی می‌تواند روند سرطان را کند نماید.

به گزارش شفا آنلاین،محققان انجمن تحقیقات سرطان(Cancer) آمریکا اعلام کرده‌اند که در صورتی که استفاده از این کلاه با مصرف داروی خوراکی شیمی‌درمانی تموزولومید همراه شود می‌تواند به صورت قابل توجهی سبب افزایش طول عمر بیماران سرطانی شود.

این کلاه که optune نام دارد با اعمال میدان‌های الکتریکی کم‌شدت و مداوم بر مغز، تقسیم سلولی تومورهای سرطانی را مختل می‌کند.

در آزمایش‌های مربوط به این اختراع، برخی از بیمارانی که با سرطان‌های پیشرونده نظیر گلیوبلاستوما دست به گریبان بودند مورد درمان همزمان با استفاده از این دستگاه و داروی شیمی درمانی خوراکی قرار گرفتند و در مقابل عده‌ای دیگر فقط دارو را دریافت کردند.

نتایج این تست نشان داد که استفاده از این کلاه همراه با دارو به طور میانگین 21 ماه عمر بیماران را افزایش می‌دهد در حالیکه استفاده از دارو به تنهایی 16 ماه به عمر بیماران افزوده بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد با استفاده از این تکنیک درمانی شانس بیماران برای ادامه زندگی بیش از دو، سه، چهار و پنج سال پس از ابتلا به سرطان مغز به ترتیب از 31 به 43 درصد، از 16 به 26 درصد، از هشت به 20 درصد و از پنج به 13 درصد افزایش یافته است.

دکتر راجر استاپ جراح مغز و اعصاب از دانشگاه نورث وسترن گفت: نزدیک به 10 سال از ارائه درمان‌های مختلف برای این سرطان می‌گذرد و بسیاری از بیماران پس از یک سال از ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دادند.

وی افزود: به کمک این روش ما می‌توانیم بیماران را برای مدت بیشتری زنده نگه داریم و یک هفتم بیماران می‌توانند تا پنج سال پس از ابتلا به بیماری به زندگی ادامه دهند.

مهمترین مشکلی که در حال حاضر برای استفاده از این روش درمانی وجود دارد قیمت بالای آن است، به طوریکه هر روز استفاده از آن حدود 700 دلار هزینه دارد. البته برخی از سازمان‌های بیمه در آمریکا اعلام کرده‌اند تلاش می‌کنند بخشی از این هزینه را پوشش دهند.

برچسب ها: الکتریکی ، سرطان ، شیمیایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: