کد خبر: ۱۴۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 04
سرهنگ علی صابر ماهانی؛مخاطب ما در آموزش و پرورش یک جامعه 40 میلیونی شامل دانش‌آموزان، فرهنگیان و والدین آنهاست.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی از اجرای طرح کشوری آگاه‌سازی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم نسبت به بیماری دیابت(Diabetes) از مهر سال جاری خبر داد.خبرگزاری فارس: اجرای طرح کشوری «آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به بیماری دیابت» از مهر سال جاری

به گزارش شفا آنلاین، سرهنگ علی صابر ماهانی رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در مراسم امضای تفاهم‌نامه اجرایی طرح کشوری آگاه‌سازی دانش‌آموزان متوسطه دوم نسبت به بیماری دیابت با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش اظهار داشت: مخاطب ما در آموزش و پرورش یک جامعه 40 میلیونی شامل دانش‌آموزان، فرهنگیان و والدین آنهاست.

وی با بیان اینکه این دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند، گفت: در کنار این نیز سند تحول بنیادین وجود دارد که چند ساحت تربیتی را مشخص می‌کند.

سرهنگ صابر ماهانی یادآور شد: یکی از ساحت‌ها، ساحت زیستی دانش‌آموزان است. برای اینکه بتوانیم وارد این عرصه شده و سلامت نسل آینده را تضمین کنیم و برای پیشگیری از بیماری دیابت، طرح کشوری آگاه سازی دانش آموزان متوسطه دوم نسبت به بیماری دیابت را اجرا می‌کنیم.

 اجرایی شدن طرح پیشگیری از دیابت از سال تحصیلی آینده 

رئیس سازمان(Organization) بسیج دانش‌آموزی در خصوص «اجرای طرح پیشگیری از دیابت »، متذکر شد: این طرح از سال تحصیلی آینده شروع می‌شود و از اول مهرماه 97-96 اجرا خواهد شد و بیشتر به جنبه کیفی آن تمرکز می‌کنیم.

وی با اشاره به روش‌های اطلاع رسانی به دانش‌آموزان خاطر نشان کرد: این اطلاع‌رسانی از طریق روزنامه‌‌های دیواری، تابلو اعلانات مدارس و سیستم شباب بسیج صورت می‌گیرد است و در دوره متوسطه دوم اجرا خواهد شد. 

سرهنگ صابر ماهانی ابراز داشت: در این طرح پژوهشگاه(Institute) غدد متابولیسم دانشگاه تهران، مؤسسه پژوهشی آرمان‌پژوه و مجموعه دیابتیک نیوز که مؤسسه خصوصی است، مشارکت دارند؛ ضمن اینکه دبیرستان اولویت اول اجرای این طرح است.

برچسب ها: دیابت ، بسیج ، دانش آموزی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: