کد خبر: ۱۴۷۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 03
گزارش سالانه سرطان آمریکا که روز جمعه ۳۱ مارس منتشر شد، همچنین نشان‌دهنده کاهش میزان بروز سرطان در میان مردان در سال‌های اخیر در این کشور است، اما میزان بروز سرطان در زنان ثابت باقی مانده است
شفا آنلاین>سلامت>نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد میزان‌های مرگ‌ومیر ناشی از سرطان در آمریکا به‌طور مداوم در حال کاهش است و میزان‌های زنده ماندن بیماران پنج سال از پس از تشخیص سرطان در آنان افزایش یافته است.

به گزارش شفا آنلاین،بر اساس گزارش سالانه سرطان(Cancer) آمریکا که روز جمعه ۳۱ مارس منتشر شد، همچنین نشان‌دهنده کاهش میزان بروز سرطان در میان مردان در سال‌های اخیر در این کشور است، اما میزان بروز سرطان در زنان ثابت باقی مانده است.

میزان‌های مرگ ناشی از ۱۱ نوع از ۱۶ نوع از شایع‌ترین سرطان‌ها در مردان و ۱۳ نوع از ۱۶ نوع از شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان، شامل سرطان‌های ریه، روده بزرگ و راست‌روده، پستان زنان و پروستات است.

این پژوهشگران از انجمن سرطان آمریکا، مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، انستیتوی ملی سرطان آمریکا و انجمن دفترهای مرکزی ثبت سرطان آمریکای شمالی (NAACCR) می‌گویند کاهش در سیگار(Cigarette) کشیدن - بیش از ۵۰ درصد کاهش در طول ۵۰ سال گذشته- و نیز پیشرفت در شناسایی زودرس و درمان مؤثرتر سرطان در کاهش مرگ‌های ناشی از سرطان نقش داشته است.

البته این پژوهشگران هشدار می‌دهند که سیگار کشیدن که میزان‌های شیوع آن در هر ایالت آمریکا حدود ۲۰ درصد است، به همراه چاقی همچنان از عوامل خطرساز عمده برای سرطان هستند.

از طرف دیگر، این گزارش یر اساس داده‌های سال‌های ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۴ که در ژورنال انستیتوی ملی سرطان آمریکا منتشر شده است، نشان می‌دهد میزان‌های مرگ ناشی از سرطان‌های کبد، لوزالمعده و مغز در مردان و سرطان‌های کبد و رحم در زنان افزایش یافته است.

اما درمجموع میزان‌های مرگ ناشی از سرطان‌ها در مردان ۱.۸ درصد در سال و در زنان ۱.۴ درصد در سال کاهش یافت.

همچنین بر اساس یافته‌های این بررسی در حدفاصل سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۳ میزان بروز سرطان ۲.۳ درصد کاهش یافت.

بر اساس این گزارش بیشترین میزان مطلق افزایش مدت زنده ماندن یا بقای بیماران (۲۵ درصد یا بیشتر) در سرطان‌های پروستات و کلیه، لنفوم غیر هوچکینی (نوعی از سرطان سلول‌های لنفاوی)، میلوم (سرطان مغز استخوان) و لوسمی (سرطان خون) رخ داده است.

نویسندگان این گزارش می‌گویند انتظار می‌رود با توجه به پیشرفت‌های اخیر در پزشکی دقیق یا درمان نفرگرا (درمانی که بر اساس مشخصات فردی بیمار انجام می‌شود) و ایمنی‌درمانی برای سرطان‌های پیشرفته چشم‌انداز زنده ماندن بیماران دچار سرطان در آینده بهبود یابد.

درعین‌حال این پژوهشگران به قیمت بالای داروهای ضد سرطان جدید (تا ۱۰ هزار دلار در ماه) اشاره می‌کنند که ممکن است مانع دسترسی بیماران به آن‌ها شود.
برچسب ها: سرطان ، پروستات ، لوسمی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: