کد خبر: ۱۴۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 02
نام اصلی سکنجبین، سرکه انگبین است و چون در قدیم آن را از ترکیب سرکه و عسل یا سرکه و شیره درست می کردند که در مقایسه با سکنجبین های امروزی که از سرکه و شکر تهیه می شود، مغذی تر بوده است
شفا آنلاین>تغذیه>کاهو سکنجبین یکی از خوردنی های سیزده بدر است که طبعی معتدل دارد.

به گزارش شفا آنلاین،مکرمی کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی(Medical Sciences) مازندران گفت: نام اصلی سکنجبین، سرکه انگبین است و چون در قدیم آن را از ترکیب سرکه و عسل یا سرکه و شیره درست می کردند که در مقایسه با سکنجبین های امروزی که از سرکه و شکر تهیه می شود، مغذی تر بوده است.

وی افزود: کاهو یک سبزی مغذی و پرفیبر است که به رفع یبوست(Constipation) کمک می کند و طبع سرد آن از خشکی و گرمی مزاج کم می کند.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هرچه برگ های کاهو تیره تر باشد مواد مغذی زیادتری در خود ذخیره کرده و نسبت به برگ های جوان و روشن کاهو ارزش بیشتری دارد.

مکرمی افزود: کاهوهای تلخ با تحریک و تولید بزاق و شیره معده به هضم بهتر غذا کمک کرده و هر چه هضم بهتر باشد، میزان جذب موادمغذی دریافتی بالاتر خواهد رفت.

وی گفت: کاهو همراه سکنجبین بیشترین اثر را در اعتدال مزاج دارد و بهتر است سکنجبین به صورت خانگی و با عسل یا شیره تهیه شود.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه کاهو خونساز، ضد تورم، آرام بخش، ضد تشنج(Anticonvulsants) و تسکین دهنده درد معده است افزود: اگر کاهو با سکنجبین یا سرکه مصرف شود، اشتها آور است.

مکرمی افزود: سکنجبین منافع سرکه را دارد و می تواند متعادل کننده حرارت و التهابات کبد باشد و در بریدن صفرا شهرت فراوانی دارد.
برچسب ها: یبوست ، تشنج ، کاهو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: