کد خبر: ۱۴۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۷ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 01
واکنش دکترسیم فروش به اظهارات دکتر عصاره و دکتر برومند:
شفاآنلاین:رئیس قطب ارولوژی کشور درواکنش به اظهارات دکتر شهرزاد عصاره ،عضو هیات مدیره انجمن نفرولوژی کشور گفت:"استاد دانشگاه مینه سوتا گفته بهتر است خودمان را بکوری نزنیم واز تجربه موفق ایران درس بگیریم تا هر روز۳۰ امریکایی در لیست انتظاردریافت عضو نمیرند."
دکترناصرسیم فروش با ارسال یادداشتی برای شفاآنلاین نوشت:"شما که میگویید در خارج پیوند از غیر فامیل وجه خوبی ندارد اگر وقت مطالعه داشته باشید میبینید بسیاری از اساتید اخلاق در آمریکا بی تفاوتی در مورد مرگ بیش از۵۰۰۰بیمار دیالیزی درسال در لیست انتظار را جایز ندانسته و پرداخت در مقابل اهدا را بجد پیگیری میکنند .حتی استاد دانشگاه مینه سوتا گفته بهتر است خودمان را بکوری نزنیم واز تجربه موفق ایران درس بگیریم تا هر روز۳۰ امریکایی در لیست انتظار نمیرد.اکنون انجمن پیوند آمریکا برای اولین بار موضوع را مورد مطالعه گذاشته ودر سال۲۰۱۶ یک نفرولوژیست معروف آمریکایی برای انجمن آمریکا مطالعه علمی انجام داده و پیشنهاد پرداخت را انسانی برای نجات بیماران دانسته و بسیار اقتصادی.

شما که شعار مرگ مغزی را می دهید یک کشور نام ببرید که مرگ مغزی مشکل کمبود کلیه را حل کرده باشد .آمریکا با آنهمه پول و امکانات بیشترین رشد پیوند رادر زنده غیر فامیل داشته و بدنبال قانونی کردن پرداخت برای نجات جان بیماران است .در مورد فامیل هم  اولا اگر اهدا کلیه مشکل پزشکی دارد برای فامیل هم دارد که دو نفر دریک فامیل مشکل دار میشوند. ثانیا شما بعنوان نفرولوژیست میدانید که زمینه فامیلی خطر اهدا در فامیل را بیشتر میکند واقای دکتر آبراهام ان را نشان داده واز همه مهمتر داوطلبی در فامیل کمتر است. چون  ثابت شده بزور و رودربایستی مجبور به اهدا میشوند و میدانند نارسایی کلیه یعنی چه و فشار والدین ومراکز پیوند برای آنها یک معضل بزرگ است.

باعث تعجب است که شما نسبت به رنج و مرگ بیماران دیالیز بی اعتنا باشید.شما که خوب میدانید که در تمام کتابها و مقالات. نوشته پیوند درمان انتخابی نارسایی کلیه است و کیفیت زندگی دیالیز و مرگ ومیر آنها قابل مقایسه نیست.مرکز شما هم پیوند غیر فامیل زیاد زده وهم خارجی در صورتیکه همیشه مرکز لبافی نژاد و بقیه الله بیشترین پیوند مرگ مغزی را انجام میدهد و خیلی قبل از مرکز شما شروع کرده .ضمن اینکه اولویت ما مرگ مغزی وبعد زنده است.ما مثل هند و...نیستیم چون از اول پیوند  ایرانی بخارجی را ممنوع کردیم وخود من متن ان را نوشتم و اقای دکتر مرندی وزیر وقت آنرا ابلاغ کردند.
در جواب دکتر برومند هم باید بگوئیم که سوداگر مرگ کسانی هستند که مرگ بیماران را بر ورود تجهیزات دیالیز و منافع انجام دیالیز ترجیح میدهند.وهمیشه به ایشان توصیه کرده ام که در مکاتبات رعایت ادب و اخلاق را بکنند که هیچ وقت گوش نداده اند.

قطعا انجام اهدا کمترین عارضه ر ا داشته اگر آنرا با مرگ و میر بیماران دیالیزی مقایسه کنیم
ما بهترین مراقبت از دهنده را انجام داده‌ایم وبا بهترین تکنولوژی روز یعنی مینی لاپاراسکوپی  الحمدلله حتی یک مورد مرگ ومیر نداشته ایم.وبا انجام اولین RCT در دنیا جایزه بهترین مقاله لاپاراسکوپی را به کشورمان اختصاص داده ایم همه این زحمات را برای رفاه اهدا کنندگان انجام داده‌ایم.برخلاف نظر شما امروز دنیا به پیوند و زحمات ایران  در نجات ۴۰۰۰۰ بیمار ایرانی احترام میگذارند و آفرین میگویند .آنهایی که اهل کار هستند میدانند که چه زحمات شبانه روزی کشیده شده.همین حالا بعنوان سخنران دعوت کرده‌اند تا در انجمن اورولوژی آمریکا از تجربیات ایران در کاهش مرگ بیماران آمریکا و جهان استفاده کنند
امیدوارم شما هم به زحمات همکار انتان و دستاورد عظیم کشور عزیزمان ببالید
و بیاد وفکر دیالیزیهای مظلوم بیشتر باشید که وظیفه اصلی شما بعنوان نفرولوژیست میباشد."
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
1
به واقع اگر نیک بنگریم، پزشکان و حرفه پزشکی، در هر موقعیت و هر تخصصی، نه تنها سوداگر مرگ نیستند که جلوی مرگ و میر را نیز می گیرند.به عبارتی دیگر بیان پیشوند "سوداگری مرگ" برای صنفی چون پزشکی، بی معناست.
من نیم توانم به خودم اجازه دهم و جلوی اسم یک پزشک ، کلمه سوداگر را بگذارم، حال چه این پزشک دکتر سیم فروش باشد چه پروفسور برومند.
خدمات این بزرگان به کشور بر کسی پوشیده نیست و البته اختلاف نظر همیشه بوده و هست و خواهد بود...
در مورد واردات تجهیزات دیالیز و مشخصاً صافی های دیالیز، باید عرض کنم که ما از نظر تولیدات صافی خودکفا هستیم و با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری در چند سال متوالی به " سال اقتصاد مقاومتی" ، دیگر ورود این نوع صافی ها هم از لحاظ علمی و هم شرعی بی معناست و پروفسور برومند نیز از مخالفان ورود تجهیزاتی است که درکشور عزیزمان تولید می شود.
هم پروفسور برومند و هم دکتر سیم فروش، در جنگ تحمیلی حضور فعال داشتند و بنده به ضرس قاطع به تمام خوانندگان این سایت وزین عرض می کنم که اگر اختلاف نظری می بینید، دلیل بر کم کاری و یا نادرست بودن کار این عزیزان نیست.
اینان از بزرگان علم پزشکی کشورند و جان هزاران بیمار را بطور مستقیم و یا غیرمستقیم نجات داده اند و این موضوع چیزی نیست که بتوان براحتی از کنارش گذشت.
در جایی یکی از بزرگواران مرقون فرمودند که " دکتر برومند دارای لابی های زیادی در امریکاست و پزشکان زیادی با توجه به اعتبار ایشان به آن کشور رفته اند" . حال من می گویم که کجای این کار اشتباه است که این بزرگوار به طعنه چنین حرف هایی را می زنند، مگر داشتن آدم در هر کاری و در هر جایی بد است !.
به نظر بنده ، برخی در این میان به دنبال آن هستند که از آب گل آلود ماهی بگیرند و این موضوع بسیار بد است.
عشق به خدمت به کشور و مردم را در برق چشمان پروفسور برومند بوضوح می توان دید...

ای که نیازموده ای صورت حال بی دلان
عشق حقیقی است اگر حمل مجاز می کنی
ای که نصیحتم کنی کز پی او دگر مرو
در نظر سبکتکین، عیب ایاز می کنی
پیش نماز و بگذرد، سرو روان و گویدم
قبله اهل دل منم، سهو نماز می کنی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: