کد خبر: ۱۴۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 29
دکترماندگاردرگفتگو با شفاآنلاین اعلام کرد :
شفاآنلاین :پدرپیوند قلب ایران گفت : وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در درمان سکته های حاد قلبی طی چند سال اخیر فعال و بسیار خوب عمل کرده است و دراین ارتباط کمیته هایی دارد که مداوم تشکیل شده و مسایل مربوطه را پیگیری می کنند.
دکترمحمد حسین ماندگار در گفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب گفت : هرقدر افرادی که دچار سکته مغزی شده اند تحت درمان ومراقبت قراربگیرند شانس بیشتری برای ادامه زندگی دارند .

وی افزود : با تلاش وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کمیته هایی در همه شهرهای بزرگ ، دانشگاه ها و مراکز درمانی بزرگ تشکیل شده اند که درزمینه تشخیص و درمان سکته های قلبی و مغزی آماده اند .

دکترماندگاراضافه کرد : براساس آماری که اعلام می شود تصادفات با وسایل نقلیه سالانه شایع ترین علت مرگ و میر درکشورماست وتعداد فوت شدگان براثر سکته های قلبی کمتر از این رقم است .
 استاد رشته جراحی قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد : درست است که با اجرای طرح تحول سلامت هزینه های ناشی از سکته های قلبی برای بیماران کاهش پیدا کرده اما ازطرف دیگر این نوع بیماری ها بارمالی سنگینی بردوش کشور می گذارد و قیمت های دارو و انواع روش های درمان این بیماری ها گران است .

فوق تخصص جراحی قلب و عروق ، انواع بیماری های قلبی را بیماری تمدن و شهر نشینی دانست و افزود : عدم تحرک ، تغذیه نادرست ، مصرف انواع فست فود ها ودریافت بیش از حد کالری ،آلودگی های آب و هوایی و صوتی و کاهش کیفیت زندگی مردم سن ابتلا به انواع بیماری های قلبی را کاهش داده است .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: