کد خبر: ۱۴۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 29
شنوایی شنا‌سان در کنار متخصصان گوش و حلق و بینی فعالیت کرده و اگر برای فردی مداخله مبتنی بر توانبخشی نیاز باشد شنوایی شناس خدمت مورد نظر را ارائه میدهند
شفا آنلاین>سلامت>استادیار علوم پزشکی شهیدبهشتی و شنوایی شناس(Hearing) با اشاره به مداخلات شرکت‌های تجهیزات پزشکی و شنوایی در توانبخشی بیماران گفت: این موضوع تخلف بوده و مردم باید فقط از شنوایی شناسان سمعک دریافت کنند.

به گزارش شفا آنلاین،احمدرضا ناظری شنوایی شناس و استادیار علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه مردم برای دریافت خدمات شنوایی شناسی و درمان کم شنوایی فقط به متخصصان مراجعه کنند، گفت: شنوایی شنا‌سان در کنار متخصصان گوش و حلق و بینی فعالیت کرده و اگر برای فردی مداخله مبتنی بر توانبخشی نیاز باشد شنوایی شناس خدمت مورد نظر را ارائه داده و روند توانبخشی بیمار را پس از ارائه خدمت به او پیگیری کرده و تحت نظر او روند توانبخشی ادامه پیدا می‌کند.

استادیار علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اخیرا برخی افراد در درمان کم شنوایی ورود پیدا بیان کرد: دریافت خدمات توانبخشی از بعد سمعک و ابزار کمک شنوایی مخاطرات جدی برای شنوایی شناس‌ها در پی داشته و مشاهده شده که برخی فروشگاه‌ها و شرکت‌های تجهیزات پزشکی و تجهیزات شنوایی در زمینه ارائه خدمات توانبخشی مداخله می‌کنند.

وی ادامه داد: در این شرکت‌ها و فروشگاه‌ها شنوایی شناس حضور ندارد، اما با این وجود مبادرت به ارائه خدمات توانبخشی شنوایی می‌کنند که تخلف از قوانین محسوب شده واین کار دخالت در امور سلامت و پزشکی است.

ناظری با بیان اینکه در شنوایی شنا‌سی توجه به نظام‌های حمایتی ضروری است، گفت: بیمه‌ها متوجه اهمیت توانبخشی شنوایی شده‌اند و برخی از هزینه‌های بیماران را تحت پوشش قرار داده‌اند.

استادیار(Assistant Professor) علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به کاستی‌هایی موجود در ارتباط بیمه‌ها با جامعه شنوایی شنا‌سی تصریح کرد: بیمه‌ها مدارکی از بیماران مطالبه می‌کنند که تهیه آن برای آن‌ها دشوار است، در واقع شنوایی‌شناسان وقتی اقدام به تجویز سمعک می‌کنند و خدمتی ارائه می‌دهند تنها اقدام به فروش وسیله نمی‌کنند بلکه شنوایی‌شناس سال‌ها نسبت به خدمت ارائه شده به بیمار متعهد بوده و باید پاسخگوی فرد دارای اختلال شنوایی باشد.

وی تصریح کرد: بیمه‌ها باید با شنوایی‌شناسان در ارتباط باشند و خدمت ارائه شده را به رسمیت شناخته و نظام حمایتی را بر این مبنا پیش ببرند.
برچسب ها: کم شنوا ، پزشکی ، جامعه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: