کد خبر: ۱۴۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 28
در ایام نوروز همه اورژانس‌ های بیمارستانی و بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سراسر کشور باز هستند
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حضور یک نفر متخصص طب اورژانس در بیمارستان‌های بزرگ و اصلی ضروری است و مردم هر نوع شکایت و مشکلی در بیمارستان‌ها دیدند به سامانه 190 گزارش کنند.

به گزارش شفا آنلاین،محمد آقاجانی افزود: در ایام نوروز همه اورژانس‌(Emergency)های بیمارستانی و بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سراسر کشور باز هستند و تیم های نظارتی وزارت بهداشت(Ministry of Health) و دانشگاه‌های علوم پزشکی بر عملکرد بیمارستان‌ها نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ هم اکنون علاوه بر تیم‌های نظارتی دانشگاه‌های علوم پزشکی، 11تیم نظارتی دیگر نیز از طرف ستاد وزارت بهداشت برای نظارت بر عملکرد بیمارستان‌ها و خدمات بهداشتی- درمانی دانشگاه‌ها به سراسر کشور اعزام شده است.

وی گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات درمانی مناسب به مردم و نظارت بر ارائه این خدمات در ایام نوروز انجام شده است ولی هیچکدام از این نظارت‌ها نمی‌تواند جایگزین نظارت مردمی باشد و خود مردم بهترین ناظر هستند و می توانند بر روند خدمات رسانی مراکز درمانی نظارت و مراقبت کنند.

آقاجانی افزود: مردم در هر جا که در ارائه خدمات درمانی با مشکل و کمبودی مواجه شدند یا انتقادی به ذهنشان رسید، می‌توانند از طریق شماره 190 در سراسر کشور، مشکل و مورد نظر را گزارش کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: این شماره علاوه بر مسائل درمانی به مشکلات دارویی و بهداشت محیط نیز رسیدگی می‌کند.

**رزیدنت‌ها، برای بیماران بحرانی متخصصان را خبر می‌کنند
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار که چرا در برخی بیمارستان‌ها پزشک متخصص حضور ندارد،توضیح داد: همه بیمارستان‌های بزرگ و اصلی موظف هستند، حتما یک نفر پزشک متخصص طب اورژانس را به صورت مقیم داشته باشند.

وی گفت: البته در مورد بیمارستان‌های آموزشی، وضعیت فرق می‌کند و چون در این بیمارستان‌ها برنامه آموزشی وجود دارد، دستیاران (رزیدنت ها) در تمام ساعات در اورژانس ها حضور دارند البته این الزام به این معنی نیست که متخصص طب اورژانس بیمار را ویزیت نکند و اگر وضعیت بیمار بحرانی باشد، متخصص طب اورژانس موظف است، حاضر شود و بیمار را ویزیت کند.

آقاجانی گفت: متخصصان اورژانس در تمام بیمارستان‌های بزرگ که در لیست کشیک حضور دارند، موظف هستند، در صورت نیاز برای رسیدگی به وضعیت بیماران بحرانی حاضر شوند، مگر اینکه به تشخیص دستیاران حاضر در بیمارستان وضعیت بیمار بحرانی نباشد.

وی افزود: دستیاران تخصصی در بیمارستان‌ها، در صورتی که بیمار وضعیت بحرانی داشته باشد یا نیاز به عمل جراحی اورژانسی یا بستری داشته باشند، موضوع را به پزشک متخصص طب اورژانس کشیک اطلاع می‌دهند.

آقاجانی پیش از این گفته بود: در هر شهر بالای 50 هزار نفر حتما یک مرکز اورژانس دندانپزشکی نیز در تمام طول سال و از جمله در تعطیلات نوروز دایر خواهد بود و اگر دانشگاه علوم پزشکی مرکز اورژانس دندانپزشکی نداشته باشد، موظف است طی قرارداد و خرید خدمت از یک مرکز خصوصی این مرکز را دایر کند و به صورت شبانه روزی باز نگه دارد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: