کد خبر: ۱۴۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 28
استفاده از محصولات غذایی آماده ممکن است راحت و آسان باشد، اما آنها اغلب سرشار از سدیم هستند که با خطر بیشتر ابتلا به فشار خون بالا، بیماری قلبی عروقی، و بیماری کلیوی پیوند خورده است

شفا آنلاین>تغذیه>در صورتی که موادغذایی زیر بخش قابل توجهی از وعده‌های غذایی شما را شکل می‌دهند، ممکن است در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی، سرطان، و انواع دیگری از بیماری‌های جدی قرار داشته باشید.

به گزارش شفا آنلاین، از آنها پرهیز کنید یا مصرفشان را محدود سازید:

گوشت سوخته

مطالعات نشان داده‌اند که گوشت گریل شده یا به خوبی پخته شده که لایه‌ای سوخته روی آن شکل گرفته است، ترکیباتی را ایجاد می‌کنند که با خطر افزایش یافته ابتلا به سرطان‌های روده بزرگ، لوزالمعده، معده، و احتمالا انواع دیگر سرطان(Cancer) پیوند خورده‌اند.

گوشت‌های فرآوری شده

اگرچه گوشت قرمز به طور کلی با خطر افزایش یافته ابتلا به سرطان روده بزرگ پیوند خورده است، انواع گوشت‌های فرآوری شده ممکن است شما را مستعد ابتلا به سرطان‌های مری، کلیه، معده، و پروستات(prostate) سازند.

کربوهیدارت‌های پالایش شده

رژیم‌های غذایی سرشار از قندهای افزوده شده (آبنبات، برخی از غلات صبحانه، شیرینی، نوشابه‌های گازدار) و کربوهیدارت‌هایی که بسیاری از مواد مغذی خود را از دست داده‌اند، مانند آرد سفید و برنج سفید، ممکن است طول تلومرها را کوتاه سازند و خطر ابتلا به دیابت(Diabetes) نوع 2، چاقی، بیماری قلبی، و سکته مغزی را به ویژه در افرادی که دارای اضافه وزن هستند، افزایش دهند.

وعده‌های غذایی آماده

استفاده از محصولات غذایی آماده ممکن است راحت و آسان باشد، اما آنها اغلب سرشار از سدیم هستند که با خطر بیشتر ابتلا به فشار خون بالا، بیماری قلبی عروقی، و بیماری کلیوی پیوند خورده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: