کد خبر: ۱۴۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۹ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - 2017March 23
نایب رئیس انجمن جراحان قلب درگفتگو با شفاآنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین: نایب رئیس انجمن جراحان قلب کشور با انتقاد از نقص قوانین مالیاتی برای پزشکان گفت: درآمد تعداد اندکی از جراحان نباید به عنوان الگوی تعیین مالیات برای تمامی جراحان قرارگیرد. چرا که بخش قابل توجهی از جراحان درآمد معمولی دارند پس نباید مشمول مالیات های سنگین باشند.

دکتر محراب مرزبان درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین  اظهارداشت :در کشورهای پیشرفته برای کنترل درآمد پزشکان قوانین مالیاتی و  پرداخت بیمارستان ها به شکلی است که پزشک وقتی از تعداد درنظرگرفته شده بیشتر عمل کند عملاً  به قدری مالیات اش زیاد می شود و دریافتی اش کم می شود که دیگر ارزش مالی برای پزشک ندارد.به همین خاطر تعداد عمل های جراحی هرپزشک محدود می شود.اما به دلیل نقص قوانین موجود در کشور ما یک جراح می تواند تعداد زیادی عمل جراحی انجام دهد و در مقابل جراح دیگری عمل جراحی کافی ندارد.

وی افزود: تبلیغات در پزشکی ممنوع است و طبق قوانین، پزشک نمی تواند کار خود را تبلیغ کند و در نتیجه تبلیغاتی به آن شکل وجود ندارد .پس بهترین تبلیغ همان تبلیغات دهان به دهان است یعنی بیماران راضی ازپزشک به دیگران اطلاع می دهند و این باعث می شود که بیماران یک پزشک بیشتر شوند.


دکتر مرزبان درباره کیفیت کار جراحان قلب ایرانی و جراحان قلب کشور های پیشرفته گفت: تقریباً همه جراحان قلب کشور دوره هایی را در خارج از کشور گذرانده اند و با کیفیت جراحی قلب در کشور های اروپایی آشنا هستند .پس حقیقتاً از نظر کیفیت جراحی ،ما چیزی کم و کسر از کشور های پیشرفته نداریم. چه بسا خیلی از عمل های جراحی را بهتر از آنها نیز انجام می دهیم .ضمن اینکه امروزه هیچ بیماری قلبی در کشور وجود ندارد که بیمار به خاطر درمان و جراحی آن مجبور باشد به خارج از کشور برود.

وی یکی از علل کیفیت بالای کار جراحان ایرانی را تعداد بالای عمل های جراحی قلب دانست و گفت: زمانی که در امریکا بودم وقتی به پزشکان امریکایی می گفتم که من الان 5 سال است که جراح قلب هستم و این تعداد عمل کردم آنها می گفتند که اگر ما این تعدادعمل کرده بودیم الان باز نشسته شده بودیم .چراکه تعداد عمل های جراحی ما بسیار زیاد بود و باعث شد در یک فاصله کوتاه تجربه ارزشمندی به دست بیاید و بی تردید تجربه در جراحی بسیار مهم است و ما این تجربه را به دلیل تعداد بالای عمل خیلی سریع به دست می آوریم.

وی علت اینکه برخی از پزشکان جراح قلب بیماران بسیار بیشتری نسبت به سایر جراحان دارند گفت: معمولاً پزشکانی که سابقه بیشتری دارند و نتایج بهتری هم داشته اند اسم و رسم بهتری در بین مردم دارند و مردم اقبال بیشتری به آنان دارند و این طبیعی است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: