کد خبر: ۱۴۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 16
در این گزارش با معروف ترین جشنواره های بهاری سراسر جهان آشنا خواهید شد.
شفا آنلاین>اجتماعی>با آغاز فصل بهار بسیاری از شهرهای دنیا برای برپایی جشن های بهار و شروع فصل های گرم سال آماده می شوند. تعداد زیادی از جشنواره های بهاری مشهور در سراسر جهان وجود دارد که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کنند.

به گزارش شفا آنلاین،در این گزارش با معروف ترین جشنواره های بهاری سراسر جهان آشنا خواهید شد.
 

جشنواره گل هلند
 
این جشنواره در 22 آوریل در هلند برگزار می شود. مسافران می توانند کاروان های گل را ببینند؛ بیش از 50 ارابه تزئیین شده گل در هشت شهر هلند همراه با گروه های موسیقی به هنرنمایی می پردازند.
 
 
جشنواره گل لاله کانادا
 
ماه می (اردیبهشت ماه) در کانادا شاهد بزرگترین جشنواره گل لاله در دنیاست. این جشنواره هر سال در اوتاوا کانادا برگزار می شود و میلیون ها گل زیبا از سراسر جهان در آن به نمایش درمی آیند. در این جشنواره روابط تاریخی میان هلند و کانادا از طریق نمایش گل ها، اجرای موسیقی و آتش بازی جشن گرفته می شود. در این جشنواره خانواده سلطنتی هلند، چندصدهزار گل لاله به اوتاوا  هدیه می دهد.
 

 
جشنواره تخم مرغ هم زده
 
این جشنواره در 20 مارس هر سال در شهر زنیکا بوسنی برگزار می شود که به جشنواره تخم مرغ هم زده معروف است. آن ها با این تخم مرغ هم زده برای افراد حاضر در جشنواره یک صبحانه سنتی آماده می کنند. تخم مرغ از دیدگاه آنها نمادی از زندگی جدید است، و آن ها بعد از خوردن صبحانه جشن های موسم جدید را جشن می گیرند.
 

جشنواره غرق کردن مارزانا
 
جشنواره Drowing of Marzanna یا غرق کردن مارزانا، یک سنّت قدیمی در لهستان است که در پایان زمستان و آغاز بهار انجام می شود. کودکان و بزرگسالان عروسک هایی را که با کاه درست شده آتش می زنند و به درون دریاچه های مجاور در میان خواندن آوازهای فولکلور پرتاب می کنند.
 

 
جشنواره رنگ ها هند

جشنواره رنگ های معروف به هولی هندی با آغاز بهار برگزار می شود. دوستان و آشنایان پودرها و بسته های رنگ را به سوی یکدیگر پرتاب می کنند. نوازندگان در خیابان ها راه می افتند و به نواختن موسیقی می پردازند و از مردم با شیرینی و اسنک های خوشمزه پذیرایی می شود.
 

 
 جشنواره های شکوفه های گیلاس در ژاپن

همراه با نزدیک شدن بهار همه شهرهای ژاپن پر می شوند از جشنواره هایی که به افتخار شکوفه های گیلاس برگزار میشوند. ما بین  ماه مارس و می تا وقتی شکوفه های گیلاس در حال خودنمایی کردن روی شاخسار درختان باشند این جشنواره ها ادامه دارد. از جمله برنامه های آنان خوردن غذا با دوستان و خانواده در باغ ها و پارک هایی است که مناظر شگرفی از شکوفه های گیلاس در آنجا به چشم می خورد. 
 
 
 جشنواره لاس فالاس

جشنواره لاس فالاس در شهر والنسیای اسپانیایی در 15 تا 19 مارس برگزار می شود. خیابان های والنسیا پر از نمایش آتش بازی می شود که تا چند روز ادامه دارد. این مراسم تا چند روز ادامه می یابد تا به مرحله اصلی La Crema می رسد. در این مراسم عروسک های خیمه شب بازی را که از چوب، کاغذ و موم  ساخته شده است، در صبح روز آخر آتش می زنند. به این عرروسک ها فالا گفته می شود.
 
 
 سوزاندن آدم برفی

جشنواره Sechseläuten در روز دوشنبه اول فصل بهار در زوریخ برگزار می شود، به گونه ای که اعضای انجمن های تاریخی شهر مجسمه Böögg نمادی از آدم برفی را به آتش می کشند.
 
 
شمّ النسیم

جشن بهار در مصر شمّ النسیم نام دارد. در این زمان از سال مصریان در کنار رود نیل جشن می گیرند و غذایی موسوم به فسیخ را که حاوی ماهی به همین نام، لپه و تخم مرغ آب پز است می خورند.
 

 
جشنواره آب تایلند
 
در 13 آوریل هر سال در تایلند جشنواره آب آغاز شده و تا یک هفته ادامه می یابد. در این جشنواره مردم به سوی هم آب پرتاب میکنند.


 
 جشنواره شب والپورگیس

فستیوال شب والپورگیس در کشورهای آلمان، چک، هلند و برخی مناطق شمال اروپا برگزار می شود. مردم در این فستیوال در اطراف آتش می رقصند و بعضی از آنها لباس جادوگران را می پوشند.تابناک باتو


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: