کد خبر: ۱۴۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 16
از کاربردهای دیگر رحم اجاره ای یا رحم جایگزین در مورد خانم هایی است که به دلیل بیماری های دشوار بارداری برایشان خطرناک و موجب تشدید بیماری می شود .
شفا آنلاین>سلامت> دکتر صدیقه اسماعیل زاده متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی این مرکز از روش جایگزین رحم اجاره ای در باروری(Fertility) افرادی که مشکلات رحمی دارند خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر اسماعیل زاده گفت : علل ناباروری(sterility) متعدد است که یکی از آن ها مشکلات رحمی می باشد و خانمی که به هر دلیلی اعم از بیماری های مادرزادی یا بیماریهای اکتسابی ( فیبروم های متعدد ، چسبندگی های داخل رحم و … ) فاقد رحم سالم باشد ، کاندیدای دریافت رحم اجاره ای می باشد.

 وی ادامه داد: همچنین در مواردی که خانم دچار سقط های مکرر بدون علت می شود می تواند از رحم جایگزین استفاده کند .

متخصص زنان و زایمان بیمارستان روحانی گفت : از کاربردهای دیگر رحم اجاره ای یا رحم جایگزین در مورد خانم هایی است که به دلیل بیماری های دشوار (مشکلات قلبی یا کلیوی شدید و یا …. ) بارداری برایشان خطرناک و موجب تشدید بیماری می شود .

این متخصص در مورد چگونگی انجام این روش گفت: اسپرم(sperm) پدر با تخمک مادر در محیط آزمایشگاه لقاح داده می شوند و جنین مزبور در رحم فرد دیگری که قابلیت بچه دار شدن را داشته باشد ، جایگزین می شود و نوزاد متولد شده ویژگی های ژنتیکی پدر و مادر خود را به ارث می برد .

وی ادامه داد : این عمل جنبه قانونی دارد و از نظر شرعی مادر جانشین حکم مادر رضاعی را دارد .

دکتر اسماعیل زاده درباره شرایط فرد حامل گفت: فرد حامل جنین ( رحم جایگزین) باید از نظر روحی و جسمی دارای سلامت کامل باشد ، حداقل یکبار بارداری موفق داشته باشد و فاقد بیماریهای عفونی و ایدز ، هپاتیت ، سل باشد .

وی همچنین ادامه داد: فرد حامل جنین نباید اعتیاد به مواد مخدر و یا عادت به مصرف دارو داشته باشد ، دارای آمادگی روحی و روانی مناسب و رضایت همسر جهت پذیرش این مسئولیت باشد و فرد حامل می تواند از بستگان نزدیک و درجه یک زوج نابارور نیز باشد .
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد : این روش چندین بار در مرکز تخصصی باروری و ناباروری فاطمه الزهراء (س) بابل در مورد بیمارانی که چسبندگی رحم داشته اند  و در عین حال دارای تخمدان سالم بودند ، انجام شد و خوشبختانه با تولد نوزاد سالم همراه بوده است .

او گفت : هم اکنون تعداد زیادی جنین در مرکز تخصصی باروری و ناباروری فاطمه الزهراء (س) وجود دارند که به علت مشکلات رحمی مادر ژنتیکی شان در دستگاههای فریز بصورت منجد ذخیره شده اند و در صورت وجود یک حامل با رحم سالم می توان این جنین ها را برای تولد آماده نمود.

دکتر اسماعیل زاده بیان داشت: همچنین زوجینی که از نظر مالی وضعیت مناسبی ندارند ولی سلامت روحی و جسمی مناسب داشته و فرزند سالم به دنیا آورده اند ، می توانند با توافق زوجی که کاندید دریافت رحم اجاره ای هستند ، به عنوان حامل یا رحم جایگزین همکاری نموده تا ضمن شرکت در این امر خداپسندانه ، با توافق طرفین از مزایای مالی نیز برخوردار شوند ، که این امر در بسیاری از مراکز انجام می شود
برچسب ها: باروری ، زایمان ، نازایی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: