کد خبر: ۱۴۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 10
سلول‌های پوست چهار بیمار مبتلا به شیزوفرنی، فرصت پیش‌بینی نشده‌ای را در اختیار محققین قرار داد تا دریابند که چگونه بیماری، زمانی که فرد به صورت جنین هنوز در رحم قرار دارد، شروع می‌شود.
شفا آنلاین:سلول‌های پوست چهار بیمار مبتلا به شیزوفرنی،<schizophrenia> فرصت پیش‌بینی نشده‌ای را در اختیار محققین قرار داد تا دریابند که چگونه بیماری، زمانی که فرد به صورت جنین هنوز در رحم قرار دارد، شروع می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:محققین دانشگاه بوفالو براین باورند که این دستاورد می‌تواند اولین گام برای طراحی درمان‌هایی باشد که با به کار بردن آنها برای مادران باردار، داشتن کودکان مبتلا به شیزوفرنی را در آنها به حداقل برساند.


برای رسیدن به این اطلاعات، محققین سلول‌های پوستی را از افراد بالغ مبتلا به شیزوفرنی گرفته و آنها را به سلول‌های بنیادی پرتوان القایی(iPSC) بازبرنامه‌ریزی کرده و سپس به سلول‌های پیش‌ساز عصبی تمایز دادند.

 با مطالعه سلول‌های بنیادی پرتوان القایی مشتق شده از بیماران مختلف، محققین فرایندی را که طی تکوین اولیه مغز در رحم اتفاق می‌افتد شبیه‌سازی کردند و به اطلاعات غیرقابل‌انتظاری در مورد نحوه ایجاد بیماری دست یافتند. پیش از این، همین گروه محققین پیشنهاد کرده بودند که یک مسیر ژنومیکی به نام پیام رسانی FGFR1 هسته‌ای تداخلی (INFS)، نقطه مرکزی برهمکنش بین چندین مسیر است که به موجب آنها بیش از 100 ژن دخیل در شیزوفرنی با هم در ارتباط قرار می‌گیرند. این مطالعه نشان می‌دهد که یک برنامه ژنی مختل شده وجود دارد که ممکن است روی بیش از 1000 ژن تاثیر بگذارد و جمعیت زیادی از آن بوسیله FGFR1 هسته‌ای مختل شده هدف قرار می‌گیرند. زمانی که حتی یک ژن مرتبط با شیزوفرنی متحمل موتاسیون می‌شود، با تحت تاثیر قرار دادن مسیر IFNS، تکوین مغز را دچار مشکل می‌کند.سپید
منبع: Stem Cel- News
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: