کد خبر: ۱۴۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 09
سیستم بینایی انسان دارای 3 نوع گیرنده نوری است. بنابراین ما قادر به مشاهده تعداد زیادی رنگ (بیشتر از حیوانات با یک یا دو گیرنده نوری و کمتر از حیوانات با 4 یا 5 نوع گیرنده نوری) هستیم.
شفا آنلاین: همانند چراغ راهنمایی رنگ‌ها به ما در انتخاب آنچه می‌خوریم کمک می‌کنند. به گفته محققان، بینایی حس اصلی در انتخاب مواد غذایی است. درحقیقت ما برای ارزیابی میزان دریافت کالری به کدهای رنگی اتکا می‌کنیم.  


به گزارش شفا آنلاین:سیستم بینایی انسان <Human visual system>دارای 3 نوع گیرنده نوری است. بنابراین ما قادر به مشاهده تعداد زیادی رنگ (بیشتر از حیوانات با یک یا دو گیرنده نوری و کمتر از حیوانات با 4 یا 5 نوع گیرنده نوری) هستیم. انسان برخلاف سگ که به حس بویایی خود وابسته است، به حس بینایی متکی است.


انسان‌ها به خصوص در تشخیص رنگ سبز از قرمز کارآمد هستند. در مواد غذایی طبیعی رنگ به عنوان شاخصی که میزان کالری غذا را تخمین می زند، کاربرد دارد. مواد غذایی غیرفرآوری شده هرچه قرمزتر باشند احتمالا حاوی مواد مغذی بیشتری هستند، درحالی‌که مواد غذایی سبز رنگ معمولا کم‌کالری هستند. این اصل حتی در مورد مواد غذایی فرآوری‌شده یا پخته نیز که در آن‌ها رنگ اثربخشی خود را به عنوان شاخص میزان کالری از دست داده، صادق است.
در مطالعه حاضر به افراد سالم مجموعه بزرگی از عکس‌های مربوط به مواد غذایی و مواد غیرغذایی نشان داده شد. در این مطالعه شرکت کنندگان مواد غذایی قرمز را در گروه پرکالری و مواد غذایی سبز را در گروه کم‌کالری طبقه‌بندی کردند. استفاده از رنگ فقط برای مواد غذایی کاربرد داشت و در مورد مواد غیرخوراکی نقشی نداشت.سپید
منبع: Your Doctor

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: