کد خبر: ۱۴۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 04
دولت تدبیر و امید با فراهم کردن بستر قرار گرفتن افرادی که زیر پوشش هیچ نوع بیمه درمانی نیستند و افزایش حمایت‌های بیمه‌ای از 6 به 45 درصد گام‌های بلندی برای افزایش شاخص‌های سلامت و امکان دسترسی افراد به زیرساخت‌های درمانی برداشته است.
شفاآنلاین>سلامت>حمایت از فراگیر شدن پوشش بیمه درمانی، تدبیر کارساز دولت یازدهم برای گسترش سلامت پایدار به عنوان ارزشمندترین سرمایه هر انسان در کشور است.

به گزارش شفاآنلاین،دولت تدبیر و امید با فراهم کردن بستر قرار گرفتن افرادی که زیر پوشش هیچ نوع بیمه درمانی نیستند و افزایش حمایت‌های بیمه‌ای از 6 به 45 درصد گام‌های بلندی برای افزایش شاخص‌های سلامت و امکان دسترسی افراد به زیرساخت‌های درمانی برداشته است.
کارشناسان نبود پوشش‌های بیمه درمانی را سبب تحمیل هزینه‌های درمانی به اقتصاد خانواده می‌دانند که این امر می‌تواند در صورت کم بضاعت بودن خانوار سلامت مردم را به مخاطره بیندازد.
از آنجا که سلامت جسم و روان افراد جامعه زیربنای توسعه پایدار و نشاط اجتماعی است، توجه به افزایش زیرساخت‌های درمان از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم است که رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.
هم اینک 40 میلیون نفر از جمعیت کشور زیرپوشش بیمه سلامت هستند که 11 میلیون نفر از این تعداد در دولت تدبیر و امید زیر پوشش خدمات بیمه سلامت رفته‌اند.
23 میلیون نفر از جمعیت روستایی و 11 میلیون نفر در حاشیه شهرها در حال حاضر زیرپوشش بیمه سلامت هستند.
**رشد پنج برابری پرداخت حق بیمه به مراکز درمانی
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد از رشد پنج برابری پرداخت حق بیمه به مراکز درمانی و موسسه‌های زیرپوشش در این استان در دولت تدبیر و امید و پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت خبر داد.
سید یدالله حسینی اظهار داشت: میزان پرداختی به بیمه شدگان استان تا قبل از آغاز دولت یازدهم و طرح تحول سلامت در استان کمتر از 280 میلیارد ریال بود.
وی بیان کرد: میزان پرداختی حق بیمه در سال گذشته در کهگیلویه وبویراحمد افزون بر یکهزار و 100 میلیارد ریال بود.
حسینی اظهار کرد: بیش از 70 درصد معادل 485 هزار نفر از جمعیت 700 هزار نفری این استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.
وی تصریح کرد: از این تعداد 98 هزار نفر کارکنان دولت، 304 هزار نفر روستایی، 34 هزار و 400 نفر سایر اقشار و 48 هزار نفر نیز بیمه شدگان همگانی هستند.
وی شمار بیماران خاص در سطح استان را نیز یکهزار و 560 نفر ذکر کرد و افزود: بیش از یکهزار نفر نفر از این تعداد زیرپوشش بیمه سلامت هستند.
وی ابراز داشت: به ازای هر بیمار خاص نیز 46 میلیون ریال خدمات بیمه‌ای و دارویی پرداخت می‌شود.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که سرانه فضای فیزیکی در این استان از 3.1 مترمربع در سال 92 با 13 برابر افزایش به حدود 40.8 مترمربع در سال 95 رسیده که زمینه بهبود خدمات رسانی به بیمه شدگان را بیشتر کرده است.
**خریداری تجهیزات درمانی برای رفاه مردم 
مدیریت درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تأمین اجتماعی این استان در یک سال گذشته یک هزار میلیارد ریال برای خدمات درمانی و خرید تجهیزات هزینه کرده است تا مردم بهتر بتوانند از خدمات درمانی بهره مند شوند.
پیام اکبری افزود: 60 درصد از این اعتبار برای ویزیت پزشکان عمومی و متخصص، بستری رایگان و دیگر خدمات درمانی نظیر دندان پزشکی در چهار مرکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد.
وی بیان کرد: روزانه 2 هزار و 500 بیمار در پلی کلینیک تخصصی یاسوج، یکهزار و 500 در پلی کلینیک دوگنبدان و یکهزار نفر در درمانگاه تأمین اجتماعی دهدشت پذیرش می‌شوند.
اکبری ابراز کرد: در بخش درمان غیرمستقیم 300 مرکز شامل مراکز بیمارستانی، پزشکان عمومی، تخصصی، آزمایشگاه‌ها داروخانه، سایر مراکز درمانی تخصصی بخش خصوصی طرف قرارداد مدیریت درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی، توسعه بیمارستان 50 تختی مرکز استان به 96 تخت از اولویت‌های افزایش زیرساخت‌های درمانی کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 ذکر کرد.
مدیر درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 72 میلیارد ریال اعتبار برای مجهز کردن مراکز درمانی این استان به تجهیزات پزشکی و ارتقای هتلینگ این مراکز اختصاص یافته است.
اکبری اظهار داشت: 300 میلیارد ریال برای تجهیز کلینیک‌های تخصصی یاسوج، دوگنبدان و دهدشت به ابزارهای پیشرفته پزشکی، 14 میلیارد ریال برای تبدیل بیمارستان شهدای گمنام یاسوج به هتل درجه سه و 28 میلیارد ریال نیز برای ارتقای هتلینگ مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است.
وی گفت: تعداد خدمات زایشگاهی 117 درصد، بیمارستانی 26 درصد، کلینیکی 11 درصد و خدمات بستری 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
وی ادامه داد: افزایش بخش‌های جراحی اعصاب، ارتوپدی و گوش و حلق و بینی در نیمه دوم امسال از خدمات ماندگاری است که به توسعه خدمات درمانی در تأمین اجتماعی کمک زیادی کرده است.
وی ارتقای سیستم نوبت دهی تلفنی در مراکز ملکی را از اولویت‌های جدی امسال ذکر کرد.
وی ابراز کرد: در بخش درمان غیرمستقیم 300 مرکز شامل مراکز بیمارستانی، پزشکان عمومی، تخصصی، آزمایشگاه‌ها، داروخانه و سایر مراکز درمانی تخصصی بخش خصوصی طرف قرارداد مدیریت درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند.
اکبری ابراز داشت: یکهزار و 500 بیمار خاص زیرپوشش خدمات تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند که 90 درصد از هزینه‌های درمانی آنها رایگان است و امسال 750 میلیون ریال برای کمک‌های غیرمشمول به آنها پرداخت شد.
**افزایش پنج درصدی شمار بیمه شدگان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویر احمد
مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شمار بیمه شدگان تأمین اجتماعی در این استان نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.
عباس نورمحمدی افزود: 45 درصد از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی هستند.
وی اظهار کرد: 91 هزار و 500 بیمه شده اصلی و خانواده آنها با جمعیت 320 هزار نفر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی این استان بهره مند هستند.
**اجرای طرح تحول سلامت ارزشمند ترین خدمات دولت تدبیر و امید به مردم 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از خدمات ارزشمند دولت تدبیر و امید برای دسترسی عادلانه تمام اقشار جامعه به خدمات درمانی است که سبب کاهش مشکلات بیماران شد.
غلامرضا تاجگردون اظهار داشت: افزایش پوشش بیمه سلامت و کاهش هزینه از جیب مردم مهمترین دستاورد این طرح بوده که خدمات رسانی عادلانه نظام سلامت در نقاط مختلف کشور از ثمره‌های ارزشمند آن است.
تاجگردون ابراز داشت که در برنامه ششم توسعه راهبردهای خوبی از سوی دولت و مجلس برای پایدار شدن منابع مالی سازمان بیمه سلامت پیش بینی شده است.
**ارائه خدمات درمانی به روستائیان پس از اجرای طرح تحول سلامت 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به روستائیان این استان پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود پنج برابر افزایش یافته است.
سید رشید غفاری با بیان دستاوردهای ارزنده طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان، اظهار داشت: میزان سرانه درمان در طرح پزشک خانواده روستایی و شهرهای زیر 100 هزار نفر کهگیلویه و بویراحمد از 210 هزار ریال قبل از اجرای این طرح هم اینک به افزون بر 960 هزار ریال رسیده است.
وی افزود که اکنون 100 درصد جمعیت شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش خدمات بهداشتی طرح تحول نظام سلامت قرار گرفته‌اند.
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افزون بر 130 پزشک و 80 ماما اکنون در مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت روستایی این استان مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.
غفاری عنوان کرد که تاکنون افزون بر 64 میلیارد ریال برای بهبود و خرید تجهیزات مورد نیاز مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی کهگیلویه و بویراحمد از محل اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه شده است.
وی ابراز داشت: افزون بر 106 میلیارد ریال برای بهسازی، تعمیر و خرید تجهیزات در مراکز بهداشتی و پایگاه‌های سلامت شهری کهگیلویه و بویراحمد از محل اجرای این طرح پرداخت شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه 16 پایگاه جدید در حاشیه شهرهای زیر 100 هزار نفر کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده، گفت که به ازای هر 2 هزار و 500 نفر نیز یک نیروی مراقب سلامت مشغول ارائه خدمات بهداشتی و پیشگیرانه در این پایگاه‌ها هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: