کد خبر: ۱۴۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 03
آسیب های اجتماعی همانند طلاق، اعتیاد، قاچاق کالا، زندانی شدن سرپرست خانواده ها ، بیکاری ، حاشیه نشینی، مهاجرت روستایی ، کودکان کار، تکدی گری و هزینه های بالای درمان و در راس آنها رفاع طلبی و ثروت اندوزی برخی از مسئولان بر شدت فقر و محرومیت کشور افزوده است.

شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) می گوید، فشارها و تحریم های استکبار جهانی ، جنگ تحمیلی ، تورم و رکود و سیاست های غلط اقتصادی در طول زمان های گذشته متاسفانه باوجود همه توفیق های خدمت در نظام اسلامی به حجم و وسعت فقر در کشور افزوده است.

به گزارش شفا آنلاین، «سیدپرویز فتاح» پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب و مدافع حرم و 14 اسفند ماه سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: آسیب های اجتماعی همانند طلاق، اعتیاد، قاچاق کالا، زندانی شدن سرپرست خانواده ها ، بیکاری ، حاشیه نشینی، مهاجرت روستایی ، کودکان کار، تکدی گری و هزینه های بالای درمان و در راس آنها رفاع طلبی و ثروت اندوزی برخی از مسئولان بر شدت فقر و محرومیت کشور افزوده است.

فتاح خاطر نشان کرد: تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد حدود پنج میلیون نفر و به اضافه خیریه ها و بهزیستی که جدا از ما افرادی را تحت پوشش دارد، زیبنده نظام اسلامی نیست.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: این مسائل با تحقق عدالت که شعار اصلی انقلاب اسلامی بوده است، فاصله دارد .

وی اظهار داشت: ضعیف شدن نقش اعضای خانواده و فامیل در رسیدگی به محرومان خودشان و افزایش سن خیر و احسان در کشور نکته مهمی است که همه مسئولان باید به آن توجه داشته باشند.

وی با بیان یک میلیون نفر زن سرپرست خانوار، یک میلیون و 500 هزار نفر سالمند ، 200 هزار یتیم و 20 هزار بیمار صعب العلاج تحت پوشش این کمیته هستند، اظهار داشت: 38 هزار نفر سرپرست زندانی، 330 هزار دانش آموز و 72 هزار دانشجوی تحت پوشش، حجم وسیع کار در این کمیته است.

فتاح تصریح کرد: اگر چه نظام اسلامی در طول 38 سال گذشته خدمات شایانی همانند ، آب و برق و گاز، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و غیره داشته و از نظر توسعه کمی به دور دست ها برده، اما مجموعه این خدمات ناکافی بوده است.

وی تاکید کرد: باید به ریشه های تولید فقر پرداخته شود، رونق اقتصادی، افزایش درآمد سرانه ملی و رشد اقتصادی کشور می تواند به ریشه ها پاسخ مناسبی بدهد.

وی گفت: دستگاه ها و مسئولان همانند حمله به استکبار و دوران دفاع مقدس باید به دشمن «فقر» حمله کنند، زیرا دشمن قوی است و ریشه کنی آن بسیج همگانی لازم دارد تا به حاشیه رانده شود.
فتاح خاطر نشان کرد: فقر باید به عقب نشینی وادار شود و در نهایت باید به سمت نابودی برود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: کمیته امداد همیشه مورد اعتماد مردم بوده و این اعتماد سرمایه ملی ما است که باید با شفاف سازی اطلاعات و اطلاع رسانی و پرهیز از حاشیه ها و ارایه خدمات سریع و بی منت به نیازمندان و محرومان روز به روز این اعتماد ملی را بیشتر کنیم.

رییس کمیته امداد خمینی (ره) با بیان اینکه درآمدهای مردمی در سال 1395 نسبت به سال قبل 20 درصد افزوده شده ، گفت: این مهم بیانگر اینست که اعتماد عمومی افزایش یافته است.
وی کمیته امداد را وحدت بخش دانست و تاکید کرد همه جناح ها و همه اقشار در نقشه و جغرافیا و نظام اسلامی به ماموریت کمیته امداد اعتقاد دارند.

وی خاطر نشان کرد: دعای خیر محرومان می تواند سرمایه بزرگی برای مسئولان و پیش برد نظام اسلامی باشد که حضرت امام خمینی (ره) نیز فرمودند تنها کسانی با ما در آخر خط می مانند که طعم فقر و محرومیت را چشیده باشند .

فتاح با بیان اینکه کار کمیته امداد نقش مهمی از برنامه جامع اجتماعی کشور است، گفت:‌ فعالیت این کمیته در سیاست های کلی و ابلاغی مقام معظم رهبری گنجانده شده و تاکید شده است.

وی تاکید کرد: کمیته امداد جای حقوق بگیران نیست بلکه اینجا یک درمانگاه و اورژانس اجتماعی برای توقف ، تسکین و خروج است.

وی گفت: کمک به اشتغال و توانمند سازی اقتصادی یکی از ماموریت های مهم ما است که امسال خوشبختانه به 100 هزار نفر وام اشتغال خواهیم داد که سال بعد می تواند یک و نیم برابر بیشتر شود.
وی همچنین با قدردانی از مجمومه دولت و مجلس اظهار داشت: کمک به محرومان و حمایت های همه جانبه از ماموریت های این کمیته است و به همین منظور امسال 14 هزار میلیارد ریال( 1400 میلیارد تومان) به عنوان کمک معیشت پرداخت می کنیم.

وی افزود: همچنین سه هزار و 500 میلیارد ریال(350 میلیارد تومان ) برای درمان، چهارهزار میلیارد ریال(400 میلیارد تومان) در قالب مسکن و حدود 2هزار میلیارد ریال( 200 میلیارد تومان) برای امر ازدواج، یک هزار میلیارد ریال( 100 میلیارد تومان) برای دانش آموزان و دانشجویان ، 800 میلیارد ریال(80 میلیارد تومان) برای تغذیه کودکان زیر شش سال، 2 هزار و 500 میلیارد ریال(250میلیارد تومان) برای تامین اجتماعی هزینه شد و 100 هزار نفر نیز برای زیارت به مشهد مقدس اعزام شده اند.

فتاح با بیان اینکه این کمیته امسال 20 هزار واحد مسکونی ساخته و تحویل خواهیم داد، گفت:‌ 100 هزار جهیزیه به فضل خداوند تا پایان سال پرداخت خواهد شد.
وی گفت: همچینن پنج هزار میلیارد ریال( 500 میلیارد تومان) وام ضروری کوتاه مدت به افراد تحت پوشش ارایه خواهد شد و حدود 13 هزار میلیارد ریال(1300 میلیارد تومان) وام اشتغال نیز پرداخت خواهد شد.

فتاح تاکید کرد، کار کمیته امداد پیشگیری از آسیب های اجتماعی پر هزینه است، لذا چتر حمایت های اجتماعی نظام اسلامی باید فراگیر ، عمیق و از جنس درمانی باشد.
برچسب ها: فقر ، کمیته ، سیاست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: