کد خبر: ۱۴۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017March 01
یک سال و سه ماه از عمر شورای چهارم می گذرد و می بایست به دور از احساسات و با خرد جمعی، به مسائل و مشکلات جامعه پرستاری توجه کنیم.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، خواستار حداکثر استفاده از فرصت ها برای خدمت به بدنه پرستاری شد و گفت: اگر فرصت سوزی کنیم، کاری برای پرستاران نکرده ایم.

به گزارش شفا آنلاین، طاهره زاهدصفت روز چهارشنبه در آخرین جلسه شورای عالی نظام پرستاری در سال ۹۵، اظهارداشت: یک سال و سه ماه از عمر شورای چهارم می گذرد و می بایست به دور از احساسات و با خرد جمعی، به مسائل و مشکلات جامعه پرستاری توجه کنیم.

وی با تاکید بر اولویت قرار گرفتن بررسی مشکلات بدنه پرستاری، تصریح کرد: مشکلات پرستاری را باید منطبق با آمارها و واقعیات پرستاری مورد بررسی قرار دهیم.

وی با اشاره به جلسه اضطراری شورای عالی نظام پرستاری برای تشکیل جلسه با وزیر بهداشت، افزود: قرار بود گروه ۷ نفره از شورای عالی نظام پرستاری، برای پیگیری مطالبات پرستاران، با وزیر بهداشت جلسه ای داشته باشیم که این امکان فراهم نشد.

زاهدصفت ادامه داد: اعضای شورای عالی نظام پرستاری به عنوان نمایندگان بدنه پرستاری، می بایست پیگیر حقوق آنها باشیم.

زاهدصفت از انجام مذاکره با معاون پرستاری و بورد پرستاری وزارت بهداشت در روز گذشته خبر داد و گفت: بیشتر چالش ها بر سر «کمک پرستاری» است.

وی ادامه داد: متاسفانه موضوع کمک پرستاری، فرصت ها را از ما گرفته و همه افکار بر روی این مسئله متمرکز شده است که بالاخره به سرنوشت این طرح چه می شود.

زاهدصفت با اشاره به موارد چالش زا بین سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت بر سر کمک پرستاری، افزود: البته به این جمع بندی رسیده ایم که اگر شبهه ای در انجام وظایف کمک پرستار بود، اختیار تام با پرستار است.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری در ادامه به موضوع اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران اشاره کرد و گفت: حق سازمان نظام پرستاری است که این پروانه صنفی را صادر کند.

زاهدصفت با خطاب قرار دادن اعضای شورای عالی نظام پرستاری، تاکید کرد: اگر بخواهیم فرصت سوزی کنیم و نتوانیم مصوبه ای برای بدنه پرستاری داشته باشیم، در واقع کاری برای پرستاران نکرده ایم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: