کد خبر: ۱۴۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 27
یکی از اهدافی که در حوزه سلامت باید دنبال شود، ارتقای دانشگاه علوم پزشکی کردستان به دانشگاه بین‌المللی است.
 شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از اهدافی که در حوزه سلامت باید دنبال شود، ارتقای دانشگاه علوم پزشکی کردستان به دانشگاه بین‌المللی است.

به گزارش شفا آنلاین،سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی در حاشیه سفر امروز به استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: با توجه به سطح علمی بالای اساتید این دانشگاه، زمینه‌های پذیرش دانشجویان همزبان از کشورهای همسایه امکان‌پذیر است.

به گفته وی، به غیر از این باید عده‌ای به عنوان سفیران سلامت از کردستان تربیت شوند و در کشورهای همسایه به بیماران خدمات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه کردستان از مستعدترین استان‌های کشور در زمینه توریسم درمانی است، گفت: علاوه بر این باید، زمینه‌های رفت و آمد هوایی از مرکز استان برای علاقه‌مندان به منظور دریافت خدمات از این استان فراهم شود.

وزیر بهداشت شرایط کردستان از نظر شاخص‌های بهداشتی و پیشگیری را خوب ارزیابی کرد و افزود: از نظر درمانی، این استان در سطح متوسط قرار دارد.

قاضی‌زاده‌هاشمی با بیان اینکه راه‌اندازی بیمارستان کوثر شرایط ویژه‌ای را برای کردستان و سنندج و نیز استان‌ها و کشورهای همجوار ایجاد کرد، افزود: لازم است توجه بیشتری در سال‌های آینده به این مهم شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر همین مسیر 3.5 ساله در حوزه سلامت در دو دولت آینده نیز ادامه پیدا کند، به شرایط مطلوبی در حوزه سلامت می‌رسیم.

وی درباره خواسته‌های مسئولان کردستان برای توسعه حوزه سلامت این استان گفت: در زمینه این درخواست‌ها هیچ قولی داده نشده است،‌ ترجیح می‌دهم تا پروژه‌ها مصوب و بعد از آن شروع شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نوسازی و بازسازی بیمارستان‌های قدیمی در برنامه قرار دارد.

قاضی‌زاده هاشمی ابراز امیدواری کرد همه از جمله استاندار و به ویژه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی کمک کنند تا مجوزهای لازم دریافت و دولت بر مبنای آن اعتبار لازم برای درخواست‌های جدید را تخصیص دهد.

برچسب ها: کردستان ، اساتید ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: