کد خبر: ۱۴۳۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 27
در قدیم تصور می‌شد که سکته مغزی تنها مربوط به افراد دارای سنین بالا بوده ولی امروزه مشخص شده که سکته مغزی جزء شایع‌ترین بیماری‌ها در افراد 20 تا 40 سال است حتی کودکان و شیرخواران نیز ممکن است دچار این بیماری شوند.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن سکته مغزی ایران با اشاره به اینکه بروز سکته مغزی در افراد 20 تا 40 سال شایع شده است، گفت: افزایش آگاهی مردم نسبت به موضوع پیشگیری از سکته مغزی در کاهش آمار این بیماری بسیار مؤثر است.

به گزارش شفا آنلاین، بابک زمانی در نشست خبری که در ارتباط با نهمین کنگره بین‌المللی استروک برگزار شد، اظهار داشت: انجمن سکته مغزی ایران 10 سال قدمت داشته و فعالیت‌های علمی زیادی توسط متخصصین مغز و اعصاب در این انجمن صورت می‌گیرد و هر ساله یک کنگره در ارتباط با استروک برگزار می‌شود.

وی افزود: در قدیم تصور می‌شد که سکته مغزی تنها مربوط به افراد دارای سنین بالا بوده ولی امروزه مشخص شده که سکته مغزی جزء شایع‌ترین بیماری‌ها در افراد 20 تا 40 سال است حتی کودکان و شیرخواران نیز ممکن است دچار این بیماری شوند.

رئیس انجمن سکته مغزی ایران با بیان اینکه مشکلات عروقی و بیماری‌های قلبی در کودکان می‌تواند سبب سکته مغزی در آنها شود، گفت: پیشگیری از سکته مغزی بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند در کاهش آمار سکته مغزی مؤثر واقع شود.

زمانی در ادامه با بیان اینکه در کشور ما در حوزه درمان سکته مغزی عقب هستیم گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر توجه به این موضوع مدنظر قرار گرفته و پیشگیری از سکته قلبی نیز همچون پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی است. همجنین در ارتباط با کاهش مرگ و میر ناشی از سکته مغزی باید زمان طلایی 3 تا 4 ساعت ابتلای بروز سکته مغزی بسیار مورد توجه قرار گیرد که در نهمین کنگره استروک نیز با حضور کارشناسان اورژانس، پرستاران، فیزیوتراپ‌ها و ... می‌توان برنامه‌های مناسبی جهت کاهش سکته مغزی و مرگ و میر ناشی از آن داشته باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: