کد خبر: ۱۴۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 28
هرساله این کنگره به‌منظور ارتقا و به‌روزرسانی سطح دانش همکاران داخلی و سایر گروه‌ها در اردیبهشت‌ماه به مدت 4 روز برگزار می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>ایرج خسرونیا رئیس انجمن متخصصان داخلی  درباره‌ کنگره سالانه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت:هرساله این کنگره به‌منظور ارتقا و به‌روزرسانی سطح دانش همکاران داخلی و سایر گروه‌ها در اردیبهشت‌ماه به مدت 4 روز برگزار می‌شود.


به گزارش شفا آنلاین:خسرونیا تصریح کرد:«سالانه بین هزار و 500 تا 2 هزار نفر در این کنگره شرکت می‌کنند. در این کنگره 4 سخنرانی اصلی و 8 سمپوزیوم و 50 تا 60 مقاله اورال و باقی مقالات به‌صورت پوستر ارائه می‌شوند و تمامی بخش‌ها به‌صورت سوال و جواب است و سخنرانی کامل نیست.»

او با اشاره به موضوعات مطرح در این کنگره، گفت: ویژگی کنگره امسال موضوع سرطان‌هایی است که در ایران بیشتر از سایر کشورها دیده می‌شود به‌خصوص سرطان دستگاه گوارش که بیشتر موردبررسی قرار می‌گیرد، به‌علاوه آخرین مطالعات دستگاه گوارش، آندوسکوپی قسمت فوقانی و تحتانی دستگاه گوارش، برونکوسکوپی و بیماری‌های ریه را هم در کارگاه‌های بیماری‌های ریه بررسی خواهیم کرد. علل ایجاد سرطان و بالا رفتن میزان سرطان در سطح کشور هم از موضوعاتی است که بررسی خواهند شد.

او همچنین اضافه کرد: «از موضوعات جدید دیگری که امسال قرار است بیشتر موردبررسی قرار گیرد، موضوع اخلاق پزشکی و موضوع پزشکی قانونی است که مسائل قانونی پزشکی را مطرح خواهیم کرد.»

خسرونیا گفت:حدود 200 نفر از اساتید فوق تخصص‌های کلیه‌ دانشگاه‌های سراسر کشور هیئت‌علمی این کنگره هستند و 6 ماه کار کارشناسی روی موضوعات انجام‌شده است و امیداریم موردتوجه و استفاده‌ همکاران قرار بگیرد.

او با تاکید بر اینکه مشکل خاصی در برگزاری همایش وجود ندارد گفت:در مورد سخنرانان خارجی باید گفت، 4 نفر از اروپا و 1 نفر از آمریکا دعوت‌شده‌اند که متاسفانه هنوز مسئله صدور ویزایشان مشخص نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: