کد خبر: ۱۴۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 26
رییس جمهور گفت:
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی بیان کرد: دولت یازدهم تلاش کرده تا وضع درمان و سلامت مردم یک قدم بهتر شود و گام های را در این زمینه برداشته است.
شفاآنلاین>سلامت>رییس جمهوری گفت: در دولت یازدهم دارو 20 درصد و تجهیزات پزشکی خارجی 40 درصد ارزان تر به دست مردم می رسد.

به گزارش شفاآنلاین،حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در نخستین مجمع ملی سلامت که در سالن همایش رازی برگزار شد، افزود:
دولت یازدهم تلاش کرده تا وضع درمان و سلامت مردم یک قدم بهتر شود و گام های را در این زمینه برداشته است.
وی یادآور شد: تامین آب و غذا و محیط سالم در اولویت حقوق شهروندی است، جامعه و سمن های خیرخواه، افتخار بزرگ ملی هستند.
رییس جمهوری ادامه داد: همین کلمه مجمع ملی سلامت راهنمای خوبی برای ما است. معنای این جمله این است که نخست سلامت فراتر و مهم تر از درمان و مقدم بر درمان است و همچنین سلامت به عنوان خاص نهاد خاص و به قشر خاص تعلق ندارد.
**امروز برای استفاده از صندوق توسعه ملی روز مباداست
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود منابع در بخش سلامت اشاره کرد و گفت: این که 11 میلیون نفر را بیمه کردیم و همه مردم ایران را زیر پوشش بیمه قرار دادیم، در بیمارستانها را به روی مردم نیازمند و گرفتار و بیمار به طور کامل بازکردیم و گفتیم متخصص هم شب و هم روز در بیمارستانها باشد این یعنی عدالت در سلامت، یعنی عدالت در درمان که کار عظیم و بزرگی است که در دولت انجام گرفته است. البته این کار را ادامه و توسعه می دهیم.
رییس جمهوری افزود: سالهای 94 و 95 سال های راحتی برای ما نبود که این سختی به همه بخش ها از جمله به بخش سلامت هم رسید.
وی یادآور شد: در سال 92، قیمت نفت 108 تا 112 دلار بود. در سال 94 ماه هایی بود که نفت ما 25 دلار فروش رفته است. تلاش کردیم وضع بهتر شود که قیمت نفت به حدود 51 تا 52 دلار رسید البته در مقایسه با آن 108 و 112 دلار درآمد نفت از نصف هم کمتر است.
روحانی ادامه داد: کشورهای دیگر که نفت خیز بودند اولین کاری که کردند از ذخایرشان استفاده کردند. ما هم برای روز مبادا صندوق توسعه ملی ایجاد کردیم . امروز که روز مبادا است به ما می گویند به این صندوق پول بریزید.
وی گفت: در سال 93 و 94 دولت 20 درصد از درآمد نفتی خود را به این صندوق ریخت. مجلس هم درلایحه بودجه 96 تصویب کرده است که 20 درصد به 30 درصد افزایش یابد.

**هر سال 20درصد درآمد نفتی را به حساب صندوق توسعه ملی واریز کردیم
رییس جمهوری با انتقاد از برخی رسانه ها اظهار کرد: اگر یک روزنامه و حتی یک ثانیه در صدا و سیما پیدا کردید که از این امر انتقاد کنند و بگویند چرا در روز مبادا صندوق پول نمی دهد؟ الان که در طرح تحول سلامت مشکل داریم، صندوق باید برای حل آن پول بدهد. پولی که در صندوق وجود دارد برای همین امروز است که روز مبادا است.
روحانی تاکید کرد: من می خواهم ملت ایران بداند که در سال های 1393 و 1394 ، بیست درصد از درآمد نفتی را به صندوق ریختیم و در سال 95 هم این 20 درصد را می ریزیم.
وی افزود: بعضی ها وقتی که مشکل پیش می آید می گویند دولت و رییس جمهور؟ البته حق دارند و درست هم می گویند ما آمدیم برای خدمت، باید خدمت کنیم. وظیفه سنگینی هم بر دوش ما است و حق هم با مردم است. اما از آن طرف، همه باید حمایت کنند و دست به دست هم دهیم تا از مشکل عبور کنیم.
رئیس دولت یازدهم به کشورهای نفت خیز دیگر اشاره کرد و گفت: عربستان سال گذشته 100 میلیارد دلار از ذخیره ارزی استفاده کرد. کویت ، قطر، جمهوری آذربایجان و روسیه از ذخایرشان استفاده کرده اند؛ این در حالی است که ما به جای استفاده از ذخایر به آن پول ریخته ایم.
روحانی اضافه کرد: می خواهم بگویم که در سال گذشته و امسال به دلیل قیمت نفت در شرایط سختی بودیم که البته خداوند توفیقات خوبی به ملت و ما داده است. از مشکلات زیادی عبور کردیم و از این مشکلات هم عبور خواهیم کرد.
خبر در حال تکمیل است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: