کد خبر: ۱۴۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 27
مقاله ای که اخیرا در نشریه آنلاین آلرژی و ایمونولوژی بالینی منتشر شده اعلام کرده که رینوسینوزیت بیماران تحت درمان با وراپامیل به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.
       

شفا آنلاین>سلامت>بلوک کننده کانال کلسیمی، وراپامیل، که بیش از 50 سال است که مورد استفاده بیماران قرار دارد، ابتلا برای درمان فشارخون بالا و سپس برای درمان سردردهای کلاستر تجویز می شد. اخیرا اندیکاسیون جدیدی برای این داروی قدیمی مورد توجه قرار گرفته است: رینوسینوزیت مزمن همراه با پولیپ های بینی.


به گزارش شفا آنلاین:مقاله ای که اخیرا در نشریه آنلاین آلرژی و ایمونولوژی بالینی منتشر شده اعلام کرده که رینوسینوزیت بیماران تحت درمان با وراپامیل به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. نویسندگان مقاله که تحت سرپرستی دانشکده پزشکی هاروارد و مرکز بیماری های چشم و گوش ماساچوست قرار داشتند معتقدند که این مطالعه در نوع خود منحصر به فرد بوده و نشان داده که درمان رینوسینوزیت مزمن با مهار پی گلیکوپروتئین(یک پمپ پروتئینی در لایه پوشاننده بینی) امیدوارکننده است.
دکتر بنجامین بلئر؛ استادیار گوش و حلق و بینی در دانشکده پزشکی هاروارد می گوید:"اخیرا ما مطلع شدیم که برخی از موارد التهاب در رینوسینوزیت مزمن همراه با پولیپ های بینی توسط خود لایه پوشاننده بینی ایجاد می شود و این در زمانی که یک پمپ پروتئینی خاص(پی گلیکوپروتئین) بیش از حد معمول بروز می کند و به ترشح اضافی سایتوکین های التهابی منتهی می شود. وراپامیل، نسل اول مهارکننده هاست که در بلوک پی گلیکوپروتئین موثر شناخته شده است. در برخی از بیماران مبتلا به رینوسینوزیت مزمن همراه با پولیپ های بینی، ما بهبود قابل توجهی در علایم مشاهده کرده ایم."
مبتلایان به رینوسینوزیت مزمن، اغلب دچار مشکلاتی در زمان تنفس و خواب می شوند که ناشی از انسداد مجاری بینی و راه های سینوسی است که به شدت کیفیت زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. نویسنده مقاله تاکید می کند که حضور پلیپ های بینی، نشان دهنده شدت بیماری است. در حال حاضر درمان این بیماران، مصرف طولانی مدت استروئیدهاست که عوارض ناخواسته متعددی را به دنبال دارد. سپید
منبع:PRNewswire

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: