کد خبر: ۱۴۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 25
از 110 محصول بیوتکنولوژی تولید شده در دنیا، 50 محصول برای تولید درداخل کشور انتخاب شده که تاکنون 30 محصول تولید و از تولید 20 محصول بیوتکنولوژی دیگر نیز حمایت می شود.
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با اشاره به رتبه نخست ایران درحوزه زیست فناوری در منطقه گفت:در حال حاضر از 110 محصول بیوتکنولوژی دنیا، 30 محصول در کشور تولید می شود.

به گزارش شفا آنلاین، مصطفی قانعی روز شنبه درمراسم امضای تفاهم نامه نفوذ فناوری دربنگاه های صنعتی افزود:از 110 محصول بیوتکنولوژی تولید شده در دنیا، 50 محصول برای تولید درداخل کشور انتخاب شده که تاکنون 30 محصول تولید و از تولید 20 محصول بیوتکنولوژی دیگر نیز حمایت می شود.
تفاهم نامه نفوذ فناوری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز شنبه امضا شد.
وی با اشاره به اینکه ستاد از تولید محصولات بیوتکنولوژی حمایت می کند، افزود:در حال حاضر یک شتابدهنده دراستان البرز به منظورتولید محصولات بیوتکنولوژی راه اندازی شده است؛ این شتابدهنده مجهز به تجهیزات آزمایشگاه های مدرن است و از شرکت های دانش بنیان برای تولید نیمه صنعتی این محصولات حمایت می کند.
قانعی با بیان اینکه تولید این داروها ارزش افزوده بالایی دارد، گفت: به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان در این حوزه 2 شتابدهنده دیگر نیز در کشور راه اندازی خواهد شد.
وی گفت: درستاد توسعه زیست فناوری، صندوق حمایت از توسعه زیست فناوری برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و تقبل ریسک این شرکت ها در جذب فناوری های برتر راه اندازی شده است.
وی یادآور شد: درسند برنامه 1404برنامه ریزی شده که 3 درصد، حدود 30 میلیارد دلار بازار زیست فناوری دنیا به ایران تعلق داشته باشد، در حال حاضر ایران توانسته با 16 هزار فارغ التحصیل در حوزه زیست فناوری رتبه نخست منطقه و رتبه 14 دنیا را در زمینه علوم زیست فناوری کسب کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: