کد خبر: ۱۴۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 26
نیازی نیست لیوان‌های آب را بشمارید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که در موقع تشنگی یک لیوان آب می‌نوشند، آب کافی را برای سالم و هیدراته ماندن به بدنشان می‌رسانند.
شفا آنلاین:در مورد سلامتی همیشه باورهای نادرستی وجود دارد که شاید به نظر خیلی از ما انکار ناپذیرند اما تحقیقات جدید برخی از این باورها را نقض کرده است.

روزانه ۸ لیوان آب بنوشید
به گزارش شفا آنلاین:نیازی نیست لیوان‌های آب را بشمارید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که در موقع تشنگی یک لیوان آب می‌نوشند، آب کافی را برای سالم و هیدراته ماندن به بدنشان می‌رسانند. غذاهای پر آب مانند سوپ، میوه و سبزیجات و نوشیدنی‌هایی مثل آبمیوه، چای و قهوه همگی به آبرسانی به بدنتان کمک می‌کنند. اگر ادرار شما زرد تیره است، به طور منظم ادرار نمی‌کنید، بسیار فعال هستید یا در یک آب و هوای گرم زندگی می‌کنید، شاید لازم باشد آب بیشتری بنوشید.
تخم مرغ برای قلبتان مضر است
اگر عاشق املت هستید، خوشحال باشید. مصرف روزانه یک یا دوعدد تخم مرغ در افراد سالم، خطر ابتلا به بیماری قلبی را بالا نمی‌برد. درست است که زرده تخم مرغ، کلسترول دارد اما برای بسیاری از ما، این مقدار کلسترول در یک ماده غذایی به اندازه مجموع چربی‌های موجود در غذاهایی که می‌خوریم، مضر نیست. موضوع مهم دیگر این است که تخم مرغ حاوی مواد مغذی مانند امگا ۳ است که می‌تواند خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.
ضد عرقها باعث سرطان سینه می‌شوند
نگران نباشید!بعضی از دانشمندان فکر می‌کنند که مواد شیمیایی موجود در ضد عرق‌ها و دئودورانتها می‌تواند از طریق زیربغل، جذب شود. گمان می‌رود که آنها در بافت سینه جمع می‌شوند و به احتمال زیاد، ایجاد تومور می‌کنند. اما موسسه ملی سرطان می‌گوید هیچ مدرکی وجود ندارد که بتواند این محصولات و سرطان سینه را بهم مرتبط کند.
اگر سردتان شود، سرما می‌خورید
مهم نیست که مادربزرگتان به شما چه گفته، بودن در هوای سرد بمدت طولانی، شما را بیمار نمی‌کند. یک مطالعه نشان داده که مردان سالمی که چند ساعت در دمای بسیار پایین بوده‌اند، میزان فعالیت ضد ویروسی و سلامتی در سیستم ایمنی بدنشان افزایش یافته است. در واقع احتمال آنکه در محیط بسته بیمار شوید، بیشتر است زیرا میکروب‌ها به آسانی جابجا می‌شوند.
شما به مولتی ویتامین روزانه نیاز دارید
شاید شنیده باشید که یک مولتی ویتامین می‌تواند مواد مغذی که در رژیم غذایی شما وجود ندارد را به بدنتان برساند اما همه محققان با این مطلب موافق نیستند. اگر پزشکتان می‌گوید که باید ویتامین مصرف کنید، این کار را انجام دهید و اگر باردار هستید باید برای کاهش خطر تولد نوزاد ناقص، اسید فولیک مصرف کنید. با اینحال بهترین راه برای دریافت مواد مغذی، داشتن یک رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، غلات کامل، آجیل و چربی های سالم است.
برای کاهش وزن، صبحانه بخورید
خوردن صبحانه به کاهش وزن در بعضی افراد کمک می‌کند، می‌تواند مانع گرسنگی شود و شاید از غذاخوردن‌های بی دلیل در ساعات دیگر روز جلوگیری کند اما اگر صبحانه دوست ندارید می‌توانید همچنان لاغر باشید. یک مطالعه در دانشگاه کرنل نشان می‌دهد گروهی که صبحانه نخورده بودند، در وعده ناهار و شام پرخوری نکردند و حدود ۴۰۰ کالری کمتر در روز مصرف کردند. حرف آخر: نخوردن صبحانه شاید به بعضی افراد سالم در کاهش وزن کمک کند.پزشکان بدون مرز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: