کد خبر: ۱۴۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 24
هاشمی با بیان اینکه ما در حوزه رسانه‌ای نیازمند این هستیم که به یک عقلانیت برسیم ادامه داد: امیدوارم که زمانی به این عقلانیت برسیم که دیر نشده باشد.

شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با تقبیح برخی بی‌اخلاقی‌های رسانه‌ای، به انتشار کلیپی علیه جامعه پزشکی واکنش نشان داد و گفت: با سلب اعتماد مردم از یک بخش، همه کشور زیان می‌بیند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیدحسن هاشمی در نشست خبری اظهار کرد: انتظار ما از قوه قضاییه این است که حداقل در مواردی از این دست که یک بخش شناسنامه‌دار و مشخص به تخریب می‌پردازد با عوامل این بی‌اخلاقی‌ها برخورد قانونی کند.

وی با بیان اینکه البته جامعه پزشکی هم مثل هر بخش دیگری مزایا و معایبی دارد تصریح کرد: جامعه پزشکی از آن بخش‌هایی است که اگر اعتماد و اطمینان مردم از آن سلب شود، جایگزینی برای آن نداریم لذا عقلانیت حکم می‌کند که مانع از این تخریب‌ها شویم.

وی با اشاره به سیاسی بودن این تخریب‌ها افزود: کشور ما با وجود محدودیت‌هایی که در آن وجود دارد در مجموع کشوری است که در آن آزادی بیان وجود دارد، اما در جاهایی که می‌بینیم تخریب‌کنندگان با آرم مشخص و شناسنامه‌دار تخریب می‌کنند انتظار ما این است که با این عمل نادرست که جای نکوهش دارد، برخورد شود.

هاشمی با بیان اینکه برخی کارها چه آگاهانه باشد چه ناآگاهانه به ضرر مردم تمام می‌شود، گفت: متاسفانه برخی‌ها به بهانه و تصور اینکه از حق مردم دفاع می‌کنند دارند به منافع مردم و کشور آسیب می رسانند.

وی با اشاره به بی‌اخلاقی بودن مسائل مطرح شده در این کلیپ ادامه داد: در این کلیپ با ایجاد تشابه بین خودروسازها و پزشکان برچسب‌های ناروا به این قشر خدوم می‌زنند، اضافه کرد: متاسفانه این کلیپ شناسنامه دارد و برخی جشنواره‌های به اصطلاح ارزشی هم آنها را تکریم کردند.

وی با بیان اینکه این برخوردها و رفتارها از نظر من خیانت است نه خدمت گفت: رهبر معظم انقلاب بعد از ترخیص از بیمارستان در مصاحبه‌ای فرمودند که من به این سرمایه ملی و جامعه خدوم حوزه سلامت افتخار می‌کنم. لذا من باور دارم که این گونه مسائل آگاهانه یا از سر ناآگاهی خیانت به مردم است.

هاشمی با بیان اینکه ما در حوزه رسانه‌ای نیازمند این هستیم که به یک عقلانیت برسیم ادامه داد: امیدوارم که زمانی به این عقلانیت برسیم که دیر نشده باشد.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم و از جمله ما در وزارت بهداشت با روی باز از انتقاد سازنده استقبال می‌کنیم افزود: اما آنجا که تخریب و توهین است را نمی‌پسندیم و از دستگاه قضا هم می‌خواهیم که با این رویه ها و تخریب‌ها برابر قانون برخورد کند.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت افزود: هدف نهایی ما در طرح تحول نظام سلامت، ایجاد نظام ارجاع است.

وی ادامه داد: با ایجاد زیرساخت‌ها، خانه‌های بهداشت، مراکز سلامت، کلینیک‌ها، توسعه تخت‌های بیمارستانی و...و ایجاد دولت الکترونیک بستر برای ایجاد نظام ارجاع هم فراهم می‌شود.

برچسب ها: اعتماد ، پزشکی ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: