کد خبر: ۱۴۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 24
گزارش سازمان بهداشت جهانی
بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی بیش از سیصد میلیون نفر از مردم جهان در سال 2015 به افسردگی مبتلا بودند که بیش از چهار درصد جمعیت جهان را شامل می شده است.

شفا آنلاین:براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی بیش از سیصد میلیون نفر از مردم جهان در سال 2015 به افسردگی مبتلا بودند که بیش از چهار درصد جمعیت جهان را شامل می شود.
به گزارش شفاآنلاین:بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی بیش از سیصد میلیون نفر از مردم جهان در سال 2015 به افسردگی مبتلا بودند که بیش از چهار درصد جمعیت جهان را شامل می شده است.
افسردگی بزرگ ترین عامل تک موردی ناتوانی در سطح جهان است.
به گزارش شین‌هوا، بر اساس این برآورد، شمار مبتلایان به افسردگی در حال افزایش است و بین سال های 2005 تا 2015 این افزایش، 18 درصد بوده است.
یکی از عوامل این افزایش، رشد جهانی جمعیت است و نیز افزایش شمار افراد در سنینی است که افسردگی در آن سنین رایج تر است.
تقریبا نیمی از مبتلایان به افسردگی در جنوب شرقی آسیا و غرب اقیانوسیه زندگی می کنند.
سازمان بهداشت جهانی اعلام می کند سطح پایین تشخیص و ضعف مراقبت از بیماران افسرده و مضطرب، سالانه یک تریلیون دلار به اقتصاد جهانی آسیب می زند.
سازمان بهداشت جهانی از دهم اکتبر 2016 ، روز جهانی افسردگی، چالشی را برای مقابله با این اختلال خلقی آغاز کرده است. هدف جهانی این طرح، کمک به افراد افسرده است.
افسردگی یک بیماری روانی‌ست که باعث احساس غم و ناراحتی مداوم و از دست‌دادن علاقه می‌شود.
اکثر افراد بعضی از مواقع احساس نارحتی، افسردگی و غم می کنند، احساس افسرده و غمگین بودن واکنشی طبیعی بدن به مشکلات زندگی و از دست‌دادن چیزها و کسانی که به آنها علاقه داریم، می‌‌باشد. اما زمانی که این احساس غم و اندوه شدید، بی‌امیدی، بی‌چارگی و بی‌ارزشی بیشتر از چند روز یا چند هفته طول بکشد، شما دچار بیماری افسردگی شده‌اید.

بیماری افسردگی بر طرز فکر، احساس و رفتار شما تاثیر می‌گذارد. 
افسردگی ممکن است باعث ابتلای به انواع بیماری‌های جسمی و روانی شود. افراد افسرده ممکن‌ است در انجام وظایف روزانه ناتوان بوده و حتی احساس کنند، زندگی ارزش زندگی کردن ندارد. 
بر خلاف تصور افراد افسردگی فقط یک ضعف و ناتوانی نیست و نمی‌توان آنرا به سادگی نادیده گرفت، بلکه یک بیماری مزمن مانند بیماری های دیابت یا فشار خون است که باید برای درمان آن اقدام کرد. 
اکثر افراد مبتلا به بیماری افسردگی بعد از مصرف دارو، جلسات مشاوره و یا سایر اشکال درمان، بهبود می یابند.صدا و سیما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: