کد خبر: ۱۴۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 23
خوشبختانه در حال حاضر ۱۰ واکسن تزریقی در داخل کشور تولید می‌شود و تولید این واکسن‌ها از شرایط و کیفیت خوبی برخوردار است.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انستیتو پاستور ایران در حاشیه هفتمین کنگره طب رزم، گفت: خوشبختانه در حال حاضر ۱۰ واکسن تزریقی در داخل کشور تولید می‌شود و تولید این واکسن‌ها از شرایط و کیفیت خوبی برخوردار است.

به گزارش شفا آنلاین،مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران در حاشیه هفتمین کنگره تروما و طب رزم درخصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: این کنگره به همت جامعه جراحان و با همکاری ستاد کل نیورهای مسلح و معاونت بهداشت و درمان سپاه در حال برگزاری است که هدف آن ارائه تازه‌ترین یافته‌های علمی برای افزایش آمادگی متخصصان در برابر تهدیدات است.

قانعی در خصوص آمادگی کشور در مواجهه با تهدیدات گفت: خوشبختانه کشور ما در مقایسه با کشورهای پیشرفته در رتبه خوبی قرار دارد و باید دانست حتی کشور آمریکا نیز در حادثه 11 سپتامبر مجبور شد بیماران خود را به کانادا بفرستد به این دلیل که نتوانست از حمل و نقل هوایی استفاده کند که همین موضوع باعث شد این کشور با چالشی مثل سندرم خلیج فارس مواجه شود و نتواند از پس آن بربیاید. بنابراین این نگاه که کشورهای پیشرفته آماده‌تر از ما هستند، نگاه مستندی نیست و آنچه مهم است این است که کشور ما از متخصصان خوبی در این زمینه برخوردار است که آمادگی کاملی دربرابر تهدیدات دارد.

وی افزود: این کنگره هر ساله برگزار شده و در آن موضوعات جدید علمی ارائه می‌شود، مخاطبان این همایش ترکیبی از دانشجویان، دستیاران، پزشکان متخصص و جراحان هستند لذا می‌توان گفت مخاطب این کنگره تمام اقشار دست‌اندرکار در حوزه بهداشت و درمان می‌باشند.

رئیس انستیتو پاستور ایران در خصوص تجهیزات موجود برای مقابله با تهدیدات جنگ نوین گفت: در خصوص تجهیزات نیز باید دانست کشور از آنچه که برای رصد کردن تهدیدات لازم است برخوردار است و باید گفت در مقابله با بحران‌ها هیچ کشوری توان دفع یا مقابله سریع با بحران‌ها را ندارد. به طور مثال زمانی که کشوری بمباران اتمی شود نمی‌توان با آن برخورد سریع انجام داد و اگر این بمباران از نوع بیوتروریسم باشد دامان خود آن کشور را نیز خواهد گرفت.

وی در پایان در خصوص تولید واکس‌های مناسب در زمینه مقابله با تهدیدات گفت: خوشبختانه در حال حاضر 10 واکسن تزریقی در داخل کشور تولید می‌شود و تولید این واکسن‌ها از شرایط و کیفیت خوبی برخوردار است.

برچسب ها: واکسن ، تجهیزات ، کنگره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: