کد خبر: ۱۴۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 23
غلامحسین شاهچراغی در سال 1328 دریکی از محلات قدیمی شیراز در نزدیکی حرم شاهچراغ (ع) و مسجد جامع به دنیا آمد که پس از تمام دوره متوسطه در دبیرستان شاهپور در رشته طبیعی با کسب عنوان دانش‌آموز برتر این مقطع را به پایان رساند و بلافاصله به عنوان دانشجوی پزشکی به ادامه تحصیل پرداخت و پس از ادامه رشته پزشکی در آمریکا با امتیاز برجسته قبول شد.
شفاآنلاین: وی که قرار بود جراحی مغز و اعصاب را ادامه دهد به گفته خودش شکستن مچ دست راستش باعث شد رشته ارتوپدی را بیشتر بشناسد و باعث شود ارتوپدی را انتخاب کند و توسط نامه استاد دکتر قریب از اساتید بنام بخش اطفال که آن زمان رییس دانشکده پزشکی بود مشوقی برای بازگشت وی به زادگاهش بشود.

به گزارش شفا آنلاین:به نقل از سپید تاسیس و توسعه ارتوپدی انجمن اطفال ایران و شناسایی آن به جامعه بین‌المللی؛ فراهم کردن امکانات برای تحصیل تعداد زیادی متخصصین ارتوپدی دوره تکمیلی در کشورهای کانادا و آمریکا؛ نگارش و چاپ بیش از 40 مقاله در ژورنال‌های بین‌المللی و توسعه و آموزش جراحی‌های پیشرفته در مورد شکستگی‌های استابولوم و لگن، ازجمله فعالیت‌های اوست.

او 4 دوره فلوشیپ را در امریکا و کانادا پشت سر گذاشته است: فلوشیپ تروما، فلوشیپ آرتروپلاستی، فلوشیپ ارتوپدی کودکان، او رییس هیئت‌مدیره بیمارستان فوق تخصصی دنا است. او بزرگ‌ترین افتخار خود را تربیت بیش از 200 متخصص ارتوپدی می داند وی می گوید:«افتخاراین رادارم باگذشت 40 سال خدمت علمی و درمانی در قطب پزشکی ایران بیش از 200 دانشجوی رشته ارتوپدی را آموزش دهم و تعداد بسیاری از بیماران را درمان کنم که این امر باعث آرامشی از سوی خداوند برای من است. تمام امیدم بر این بود بتوانم روزی در زادگاهم به‌عنوان یک معلم خدمتگذاری کنم و دلیلی شوم که وصیت پدر و مادرم را انجام داده باشم.» شاهچراغی می‌گوید: «در تمام طول عمر خدمتی خودم هیچ‌گاه الطاف خداوندی را فراموش نکردم و همین امر باعث شد بتوانم هدفم که معرفی ارتوپدی ایران در دنیا بود معرفی و اعلام کنم در ایران نخبگان بسیار توانمندی درزمینه‌های مختلفی وجود دارد.» او معتقد است که هم‌اکنون در ایران و استان فارس جراحی‌های ارتوپدی که توسط جراحان انجام می‌شود در تمامی مراکز درمانی بین‌المللی بی‌نظیر است.

متولد شیراز هستید؟
بله و تمام تحصیلات اولیه‌ام رادر شیراز انجام دادم. یعنی تمام دوران دبستان و دبیرستانم که جز مدارس معروف آن زمان بود به نام شاپور و بعد که بلافاصله رفتم دانشگاه پهلوی آن زمان و دانشگاه شیراز کنونی.
بچه درسخوانی بودید یا ضریب هوشی‌تان بالا بود؟
شاید تلفیقی از هردو. عادت زیاد درس خواندن نداشتم یعنی همیشه ورزش و فعالیت‌های اجتماعی جزئی از برنامه‌ام بود. ورزش کردن را خیلی دوست داشتم.
به نظرم بچه آرامی بودید؟
خواهرها و برادرهایم که می گویند خیلی شیطان و بازیگوش بودم.
چند خواهر و برادر دارید؟
سه برادر و سه خواهر.
پدرتان چه شغلی داشتند؟
ایشان کارمند بانک مرکزی بودند و جزو افراد برجسته بانک بودند. یادم می‌آید که در کودکی اول من را به مدرسه می‌گذاشتند و بعد سر کار می‌رفتند. منزل ما نزدیک شاهچراغ بود و علت اینکه نام خانوادگی ما شاهچراغی است به این دلیل بود که اجداد ما از خدام شاهچراغ بودند. پدر من فردی روشنفکر و با تحصیلات بالا بود و قبل از اینکه کارمند بانک شوند ریاضیات تدریس می‌کرد چون در این رشته بسیار قوی بودند. خانواده ما یک خانواده سنتی بود. مادر من زنی ادیب و شاعر بود و بسیار خوش می‌نوشت. ایشان در کارهای نوشتاری مدرسه خیلی به من کمک می‌کردند، عربی را فصیح صحبت می‌کردند و قرآن را بسیار زیبا تلاوت می‌کردند و در ایام کودکی داستان‌های قرآن را هر شب برای ما روایت می‌کردند. متاسفانه ایشان را خیلی زود از دست دادم. زمانی که 11 سالم بود. لذت من در کودکی زمانی بود که با پدرم مسیر مدرسه را تا شاهچراغ طی می‌کردم زیرا پدرم به شاهچراغ اردات خاصی داشتند و هر روز من صبر می‌کردم تا ایشان به زیارت بروند و برگردند. این جزئی از خاطرات خوب من بود. نمی‌دانم به چه دلیل هم پدرم و هم مادرم ازهمان بچگی دلشان می‌خواست که من حتماً پزشک بشوم. یادم می‌آید که مادر دستم را می‌گرفت و می‌گفت؛ تو باید حتماً جراح شوی یا جراح قلب یا متخصص قلب.
چرا به این رشته اصرار داشتند؟
چون خودشان ناراحتی قلبی داشتند و در سن خیلی کم از دنیا رفتند.
این اصرار فقط مخصوص شما بود یا شامل برادرهای دیگر هم می‌شد؟
بیشتر من، چون روی من خیلی حساس بود. بعد از فوت مادرم پدرم انتقالی گرفتند و یک خواهر و برادرم عملاً مستقل بودند و بیرون از خانه مشغول به کار بودند و در نتیجه من عملاً سرپرست یک خواهر و یک برادر دیگرم شدم. از آن زمان من روی درس و مدرسه بچه‌ها کاملاً نظارت داشتم و حتی در جلسات مدرسه‌شان هم خودم شرکت می‌کردم. در مقطع دبیرستان به دبیرستان شاپور می‌رفتم که جزو دبیرستان‌های شاخص بود و بسیاری از دانش‌آموزانش به دانشگاه راه می‌یافتند به زبان انگلیسی خیلی علاقه داشتم و جدا از زبان مدرسه خودم هم مطالعه می‌کردم. همین باعث شد که در دانشگاه پهلوی که همه چیزش به زبان انگلیسی بود به راحتی قبول شوم.
چه طور وقت می‌کردید؟
خب کمی سخت بود ولی لا به‌لای کارهایم کلاس هم می‌رفتم.
از نظر مالی در مضیقه نبودید؟
نه خوشبختانه. از آنجا که پدر من فردی تحصیلکرده، معتقد و روشنفکر بود خیلی دقت داشتند که مدرسه و تحصیل ما تحت هیچ شرایطی ترک نشود. با اینکه می‌دانستم تامین هزینه‌ها برایشان مشکل است اما از این نظر ما هیچ وقت کمبود نداشتیم و اگر برای پیشرفت به کلاسی باید می‌رفتیم ایشان حتماً هزینه را تامین مِی‌کردند.
پدرتان بعد از فوت مادرتان ازدواج کردند؟
نه. ایشان خیلی به مادرم علاقه داشت و هرگز نتوانست خودش را راضی کند که مجدداً ازدواج کند.
به نظر آینده شما به آرزوی مادرتان گره خورده بود؟
شاید. من در دوران دبیرستان کمی به سمت رشته‌های مهندسی گرایش داشتم اما این فکر که پدر و مادرم آرزو داشتند که من پزشک شوم همیشه با من بود.
پس خیلی با علاقه و شناخت خودتان پزشکی را انتخاب نکردید؟
چرا. خب من به این رشته علاقه‌مند بودم چراکه از همان بچگی روابط اجتماعی من خوب بود. از اینکه یک بیمار یا یک انسان دردمند نزد من بیاید و من به درددل هایش گوش بدهم و تسکینی برایش باشم همیشه برای من لذت بخش بود. در واقع این یکی از خصوصیات بارز من بود. به دلیل تسلطم بر زبان انگلیسی و معلومات علمی‌ام زمانی هم که در دانشکده پزشکی قبول شدم هر مرحله به مرحله بیشتر به این رشته علاقه‌مند شدم. دوره انترنی را که تمام کردم به این فکر افتادم که برای ادامه تحصیل حتماً به خارج از کشور بروم.
چه سالی وارد دانشکده پزشکی شدید؟
1346 سال
وضعیت تدریس و دانشگاه چگونه بود؟ چرا این دانشگاه تا این حد در تربیت پزشکان بی‌نظیری در آن زمان تاثیرگذار بود؟
بخش اعظم این دانشگاه تحت نظر پزشکانی بود که در خارج تحصیل کرده و به ایران بازگشته بودند. برجسته‌ترین اساتید در این دانشگاه مشغول بودند ضمن اینکه استاد خارجی هم داشتیم و همزمان با آن دانشجوی عرب، آمریکایی و انگلیسی و اروپایی درآنجا در حال تحصیل بودند. به خصوص اینکه اساس آموزش بر زبان انگلیسی بود و تبادل دانشجو انجام می‌شد. بنیان این دانشگاه بسیار اصولی بنا نهاده شده بود.
این سیستم را چه کسی طراحی کرده بود؟
ابتدا توسط دکتر قربان و بعد براساس کریکولوم آموزشی دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا طراحی شده بود که بر تمام اصولش واقعاً کار شده بود مثلاً می‌دانستند چند نفر دانشجو باید بگیرند و ...در واقع مقررات خاصی حاکم بود. مثلاً دوسال اول پیش‌پزشکی را باید به خوبی طی می‌کردیم و با وجود اینکه کنکور پزشکی قبول شده بودیم، ممکن بود وارد دانشکده پزشکی نشویم. حتی اگر در دروس پایه کمی کاستی داشتیم امکان نداشت به دانشکده پزشکی راه پیدا کنیم و در کل تمام این دانشگاه اصولی بود و هیچ استثنایی نداشت. همین باعث شد پزشکانی که در آن دانشکده تحصیل کردند هنوز هم جزو برترین پزشکان کشور هستند.
یعنی این دانشگاه هنوز هم بر اصول خودش پایبند است؟
خیلی از چیزها عوض شده ولی بقایی از آن هست.
یعنی هرکسی نمی‌تواند از این دانشگاه مدرک پزشکی بگیرد؟
قبلاً این سخت‌گیری بیشتر بود. البته هنوزهم پایه این آموزش صحیح است و افرادی مثل من که در این دانشگاه تحصیل کردند و فارغ‌التحصیل شدند و ما هنوز اینجا مشغول به کار هستیم و سعی می‌کنیم که استاندارد را رعایت کنیم.
چه سالی فارغ‌الحصیل شدید؟
سال1354 بعد از دو سال به یکی از روستاهای اطراف رفتم. روستای داراق و کوهنجان. ما به عنوان سپاه بهداشت به آنجا می‌رفتیم و تقریباً هفت ساعت در راه بودیم و فقط برای تهیه دارو مِی‌آمدیم. کار در آنجا تجربیات خوبی برای من به همراه داشت.

چراکه از محیط دانشگاه وارد چنین محیطی شدم. با کتاب‌هایی که با خودم برده بودم سعی می کردم تشخیص بدهم و درمان کنم. گاهی اوقات خودم نمونه هایی می‌گرفتم و وقتی برمی‌گشتم داراب یا شیراز لام‌ها را زیر میکروسکوپ نگاه مِی‌کردم تا اگر عفونتی یا مشکل خونی داشت بتوانم برگردم و مریض را درمان کنم زیرا برای مریض امکان تردد وجود نداشت حتی برخی از بیمارها دو ساعت از کوه راه طی می‌کردند تا به آن روستا برسند. در حالی که در همان روستا هم فقط من بودم و مشتی دارو بدون امکانات عکسبرداری و آزمایشگاهی. دو تجربه جالب داشتم؛ همسر من متخصص زنان و مامایی است و ما در دانشگاه شیراز با هم آشنا شدیم. به همین دلیل کمی توجهم به رشته زنان و مامایی هم جلب شد. صبح یکی از روزها با سر و صدای جمعیت زیادی در محوطه درمانگاه مواجه شدم. ناگهان مردی به دست و پای من افتاد که گاو من زایمان کرده اما جفتش نمی‌آید. خب من هم تازه از دانشگاه رفته بودم به آنجا واز زایمان گاو هم چیزی نمی‌دانستم. مرد هم التماس می‌کرد که من نمی‌توانم جایی دیگری ببرمش یا می‌میرد و هم اینکه امکاناتش نیست واین گاو تنها دارایی من است. هر دارویی که به نظرم مناسب می‌آمد به حیوان تزریق کردم اما فایده‌ای نداشت. در نهایت باید با دست جفت را درمی‌آوردم. هفت هشت نفر دست و پای گاو را گرفتند، دو نفر هم دمش را و من هم دستکش دستم کردم و تا آنجایی که دستم رفت داخل رحم گاو، جفت را درآوردم. حیوان نجات پیدا کرد و روستایی‌ها یک جشن اساسی گرفتند.

تجربه دیگری که داشتم این بود؛ دختر یکی از زعمای ده که فکر کنم دختر کدخدا بود، شکم اول بارداری‌اش حدود دو سه ماهش بود پیش من آمد، بعد از معاینه به او گفتم؛ شما برای زایمان باید به شهر بروید. زن گفت که من نمی‌توانم. من هم گفتم تا قول ندهی که برای زایمان به شهر می‌روی من درمان را ادامه نمی‌دهم. بالاخره تلویحاً گفت باشه اما وقتی پیش من آمد که درد زایمانش شروع شده بود. آن زمان من یک لندرور داشتم.

 گفتم زائو را پشت ماشین من بگذارید. با کمک همراه و راننده او را پشت ماشین گذاشتیم و به طرف داراب راه افتادیم. جاده‌ای خاکی که دو ساعت راه بود تا به داراب برسیم. در دست‌اندازناگهان همراه گفت که بچه دارد به دنیا می‌آید. وسط جاده پیاده شدیم و مجبور شدم پشت ماشین عمل اپیزیوتومی (شکاف دهانه رحم) انجام دهم. بچه به دنیا آمد و من یک نوزاد ترگل و سالم تحویل خانواده‌ای که پشت ما در حرکت بودند دادم و مادر را برای ادامه درمان به داراب بردم. این‌ها دو تجربه جالب و به یادماندنی من بود.
در ماه‌های پایانی من اقدام کردم برای دوره مچینگ پروگرام که برای دوره تخصصی در آمریکا مچ می‌شوید.
چرا به این موضوع فکر کردید؟ به دلیل همان تبادل دانشجو؟
تصمیم داشتم که برای دوره تخصصی حتماً بروم چراکه درآن زمان دوره‌های تخصصی در اینجا چندان قوی نبود.
دانشگاه راچستر نیویورک برای جراحی پذیرفته شدم. آنجا باید دو سال دوره جراحی می‌دیدم و بعد تصمیم می‌گرفتم.
چه سالی ازدواج کردید؟
دو ماه مانده به پایان سربازی نتایج دانشگاه آمد یکی دو هفته مانده بود به رفتنم که ازدواج کردم.
همسرتان هم با شما آمد؟
نه ایشان کمی بعد آمد.
چرا به ارتوپدی علاقه مندشدید؟
ابتدا اصلاً به ارتوپدی علاقه نداشتم چون اینجا در موردش تجربیات خوبی نداشتم اما وقتی به آمریکا رفتم نظرم عوض شد و دیدم که این رشته چه قدر می‌تواند به افراد کمک کند. اینکه خیلی از تصمیمات را خود جراح می‌تواند بگیرد و متنوع بودنش من را خیلی جلب کرد. بعد از اینکه مادرم فوت کرد خیلی به فکر قلب نبودم و بیشتر به جراحی فکر می‌کردم. زمانی هم به فکر افتادم که نوروسرجری بخوانم ولی دیدم بعدش نمی‌توان با بیمار صحبت کرد، چراکه صحبت کردن با مریض و دیدن و حال و احوالپرسی با مریض برای من خیلی لذت‌بخش است. ارتوپدی خاصیتش این است که بعدازجراحی با مریض ارتباط خواهی داشت.
اما به نظر رشته خشنی می‌آید؟
نه اصلاً رشته خشنی نیست. حتی شاید نزدیکی‌اش به جراحی پلاستیک زیاد باشد. دیدن زیبایی‌های ستون فقرات و اندام‌ها خیلی لذت بخش است و برای مریض هم ملموس است.
اینکه می‌گویند برخی رشته‌ها نیاز به توانایی‌های خاص دارد صحیح است؟ مثل اینکه ارتوپد باید دستان قوی داشته باشد یا یک چشم‌پزشک باید دستان ظریفی داشته باشد؟
این باور عمومی است و صحیح نیست. یکی از افتخارات من این است که توانستم خیلی از خانم‌ها را تشویق کنم که به سمت این رشته بیایند و ما الان در این رشته زنان بسیار موفقی داریم. ارتوپدی بخش بزرگی‌از آن خلق زیبایی است. برای افرادی که از نقصی در راه رفتن یا ستون فقرات رنج می‌برند می‌تواند زیبایی و حرکت صحیح را بر‌گرداند. این هم برای جراح هم برای مریض لذت بخش است. مثلاً در مورد کار پزشکان داخلی درمان بر مبنای دارواست، دارو می‌دهند و مریض بهبود پیدا می‌کند اما بخش عمده کار ارتوپدی کاری‌ست که تو مِی‌کنی و این خیلی لذت‌بخش است، کاری که اگر درست تصمیم گرفته باشی مِی‌توانید نتایج خوبی به دست بیاورید.
شما دو سال در امریکا دوره تخصص گذراندید؟
نه دو سال شروع جراحی را در امریکا گذراندم. همان زمان انقلاب شد و من از آنجا به کانادا رفتم.
چرا؟
من در شهری مرزی زندگی می‌کردم در نزدیکی کانادا. آن زمان هم صحبت‌هایی در مورد ایران می‌شد و من به شدت ناسیونالیست هستم و صحبت‌هایی در مورد ایران مرتب در رادیو عنوان می‌شد که من را ناراحت می‌کرد. مواقعی می‌شد که من وقتم را می‌گذاشتم و به آنها تلفن می‌کردم و کلی با آنها بحث می‌کردم. در نتیجه از آنجا و آمریکایی‌ها رنجیده شدم به همین خاطر به کانادا رفتم و سه سال دوره تخصصی ارتوپدی اولیه را در آنجا دیدم و بعد یک سال دور ه فلوشیپ دیدم و بعد از فلوشیپ بود که تصمیم گرفتم به ایران برگردم.
چرا به ایران برگشتید با وجود اینکه می‌دانستید کشور درحال جنگ است؟
خیلی به کشور احساس دین می‌کردم. چون با خبر بودم در آن شرایط افراد زیادی مجروح می‌شوند. در همان شرایط پدرم نیز به شدت بیمار بودند و من نمی‌توانستم تصور کنم که ایشان را تنها بگذارم چون همان‌طور که گفتم ایشان بعد از مادرم هرگز ازدواج نکردند و خودشان همه ما را به تنهایی بزرگ کردند. با ذوق و علاقه خانه‌ای مجزا برای من تهیه کرده بودند و حتی مسیری مجزا که اگر مریض می‌آید از این طریق بیاید و در کل اشتیاق زیادی داشت که من را در این مملکت در حال خدمت ببیند. آن زمانی که من دانشکده پزشکی قبول شدم دست من را گرفت و قسم داد که قول بده از دست مریض پول نگیری. جایی را در نظر بگیر که هرکس پول داشت خودش بگذارد اگر نداشت تو او را مجبور نکنی و هرگز برای پول کار نکنی. به هر حال هم به دلیل احساس دینی که داشتم و همین‌طور خواسته پدرم به ایران برگشتم.
هرگز پشیمان نشدید؟
نه هرگز. نه خودم نه همسرم و نه فرزندانم.
در چه سالی به دانشگاه شیراز برگشتید؟
سال 1362. چهار دوره فلوشیپ قبل از آمدن دیده بودم، سه بار در کانادا و یک دوره در امریکاکه دوره‌های مطالعاتی که می‌رفتم دوره های فلوشیپ راطی مِی‌کردم. لایسنس کانادا را دارم و الان هم که می‌روم کار می‌کنم مریض می‌بینم و جراحی می‌کنم ولی هرگز فکر نکردم به ایران برنگردم.
چرا در سال چند بار به کاندا می‌روید؟
هم به خاطر فرزندانم و هم به خاطر اینکه گواهی اشتغال به کارم را داشته باشم.
چند فرزند دارید؟
دو پسر دارم.
هردو پزشک هستند؟
یکی از پسرهایم پزشک است و دیگری مهندسی هوا فضا
اجبار شما بوده که پزشک شود؟
نه خیر. هر دو آنها اصرار داشتند که پزشک شوند اما پسر کوچکم بعد منصرف شد.
همسرتان هم در کانادا هستند؟
نه با من در ایران هستند. ایشان به دانشگاه نیامدند و از اول در بخش خصوصی کار می‌کردند و تخصص‌شان زنان و زایمان است.
تخصص همسرتان برای زندگی مشترک سخت نبود؟
خب به هر حال ایشان هم سرشان شلوغ است و فوق تخصص سرطان زنان هم هستند و در کارشان خیلی موفق هستند.
فرزندانتان مثل شما عرق به میهن نداشتند؟
چرا خب. من بعد از دبیرستان هردوی آنها را به کانادا فرستادم. درحال حاضر در امریکا مشغول به کار هستند و هنوز هم دلشان می‌خواهد که برگردند، حال باید دید که تصمیم‌شان چیست.
پسرها ازدواج کردند؟
یکی از پسرها ازدواج کرده‌است.
هنوز هم به آن عهدی که با پدرتان بستید پایبند هستید؟
بله. تربیت مادرم و قسم پدرم هردو باعث شد که من نگاه انسان‌دوستی و پایبند نبودن به امور مالی را در کارم همیشه داشته باشم.
مطب هم دارید؟
نه مطب ندارم اما در بیمارستان و درمانگاه کار می‌کنم.
در بخش خصوصی هم فعال هستید؟
ده دوازده سالی هست که در بخش خصوصی هم مشغول هستم.
در بیمارستان خصوصی تا به حال تعرفه‌ای بالاتر گرفته‌اید یا نه؟
نه. هرگز نخواسته‌ام که در مورد امور مالی با بیمارانم صحبت کنم و به خاطر عهدی که با پدرم بستم از این قضیه متنفرم که به خاطر امور مالی کار کنم و با مریض مراوده مالی داشته باشم. به حسابداری بیمارستان خصوصی هم گفته‌ام روی تعرفه‌ای که دارید با من حساب کنید.
کمتر چه طور؟ تا به حال شده که از بیماری کمتر از تعرفه دریافت کنید؟
بله. خب اتفاق افتاده که بیمار توان مالی نداشته و من با حسابداری هماهنگ کرده‌ام که به او تخفیف بدهید و با من هرطور می‌دانید حساب کنید. حتی اگر بتوان به بیماران کمک دستی هم می‌کنم و در سفرهایی که می‌روم وسایل ارتوپدی را به هزینه خودم می‌آورم.
وقتی برگشتید وضعیت ارتوپدی چگونه بود؟
در آن زمان من فلوشیپ اولم را دیده بودم. بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس بودیم. هم از لحاظ تخصص و هم از لحاظ تجهیزات کمی نسبت به دنیا عقب بودیم. تقریباً پنج شش سالی بود که ارتباط مستقیم با جامعه پزشکی ارتوپدی نداشتیم. حسن برگشت من این بود که اطلاعات جدید را در اختیار دانشگاه و دانشجویانم بگذارم و از این لحاظ خوشحال بودم که می‌توانستم دانشجویانی تربیت کنم که به روزتر و آگاه‌تر هستند.
چند سال در دانشگاه تدریس کردید؟
33 سال و هنوز هم ادامه دارد.
چند متخصص ارتوپدی تحویل جامعه دادید؟
فکر کنم حدود 200 نفر که خوشبختانه خیلی از آنها به مراکز علمی و درمانی پیوستند.
فکر کنم شما ارتوپدی شیراز را شما شکل داید؟
فکر می‌کنم بی تاثیر نبوده شاید در سطح کشور. خب به هر حال انسان‌هایی تربیت شده‌اند که در سطح کشور حضور پیدا کرده‌اند.
من هر دفعه که احساس کردم در زمینه‌ای ضعیف هستم رفتم و دروه فلوشیپی دیدم.
مهم‌ترین چالشی که در بخش خودتان با آن روبه‌رو هستید چیست؟
یکی از مشکلات ما وابستگی به ابزار و تجهیزات است و متاسفانه گران هستند و تهیه آن برای مریض‌ها خیلی سخت است. مثل تعویض مفصل زانو که اگر با طرح تحول سلامت انجام شود که هیچ اگر نه خیلی گران خواهد بود. خود وسیله حدود هفت هشت میلیون هزینه دارد.
دستمزد پزشک برای این جراحی چه‌قدر است؟
واقعاً نمی‌دانم تعرفه جراحی‌ها چه‌قدر است. نه می‌دانم و نه مِی‌خواهم که بدانم.
هفته‌ای چند عمل انجام می‌دهید؟
در بخش خصوصی به طور متوسط سه تا چهار تعویض مفصل زانو انجام می‌دهم. بخش بزرگی از عمل‌های من مختص اطفال است. من فوق تخصص در زمینه ارتوپدی اطفال، تعویض مفصل و ستون فقرات دارم؛ بنابراین هر سه اینها را پوشش می‌دهم.
یکی از مشکلات این است که به علت هزینه درمان برخی از مریض‌ها چند سال در نوبت تعویض مفصل هستند. مثلاً یک مریض من سه سال در نوبت بوده است حالا که نوبتش شده است آن شرکت قبول نمی‌کند که تجهیز را بدهد. چون بیمارستان به علت بدهی‌های قبلی نتوانسته پرداخت داشته‌باشد.
چرا این قدر لیست انتظارتان طولانی‌است؟
مریض زیاد است.
فقط شما این عمل را درشیراز انجام می‌دهید؟
نه پزشکان دیگر هم هستند. خب برخی از بیماران هم که مشکلات پیچیده‌تر دارند همکاران به من معرفی می‌کنند. مثلاً از ارومیه، مشهد، اهواز، بندر عباس و ...
من شب تا صبح خوابم نمی‌برد برای مریضی که سه سال در نوبت بوده و حالا باید هزار مشکل را حل کند.
بیمارستان هم تقصیر ندارد بودجه ندارد و بدهکار است و مریض هم فقط من را می‌شناسد هم با التماس و خواهش و گاهی با دادوفریاد؛ اما گاهی تجهیزات هم کیفیت لازم را ندارند و استاندارد نیستند.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۵
اکرم حقیقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
0
0
با عرض سلام و ادب خدمت‌دکتر شاهچراغی عزیز .‌من ارادت خاصی به شاهچراغ دارم و بخاطر نام‌ خانوادگی دکتر شاهچراغی و موفقیت ایشان در جراحی ها هرگز حاضر نشدم پزشکم رو تغیر بدم .‌ دکتر من ارزو دارم به عنوان یک دختر جوان و اینده ام سلامتی خودم رو شاهد باشم‌ .‌از خداوند همیشه خواستم به شما سلامتی بدهند و روز و به روز تجربه کاری شما بیشتر بشود تا من‌ هم شاهد سلامت جسمی خود به دست پزشک مهربانی چون‌شما به لطف خداوند باشم
هستی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
با سلام خدمت دکتر شاهچراغی :دختری شش ساله دارم که با پنجه پا راه میرود ،به نظر شما با عمل جراحی درمان میشود
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
0
0
سلام...جناب آقای دکتر شاهچراغی...ازآنجا ک ماشاالله شما پزشکی بزرگ هستید هم از نظر علمی و هم ازنظر انسانیت...من آقایی۳۱ساله هستم باقد۱۶۴وشدیدا افسرده شدم...خواستم ازتون خواهش کنم ک عمل افزایش ساق پا (قد)برسم خدمت شما ...باید کجا بیام وقت بگیرم ؟آیا انجام میدین برام؟واقعا ا ا روحیه ام داغونه....ممنونم...۰۹۹۰۷۳۳۰۸۳۳
اسیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
0
0
سلام 33سال سن دارم دیسک کمرم پاره شده آیا راهی داره بجز عمل کردن درد به پای راستم زده
مدیر پایگاه باسلام
دیسک پاره شده نیازمند درمان های تخصصی است وباید دراین باره جراح ستون فقرات نظربدهد
محمد صادق ستوده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
سلام جناب آقای دکتر شاهچراغی
برادری دارم که معلول است cp سنش20سال است از ناحیه دست وپا میخواستم لطف کنید یه وقت به ما بدهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
0
0
سلام خدمت دکترشاهچراغی ممنون ازتلاشی که برای بهبودی مریضا میکنی خداوند پشت وپناهتان باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
0
سلام وخسته نباشی خدمت آقای دکترشاهچراغی شرمنده پسرم 5ماه داردهنگام نگه داشتن برروی پا انگشتان پایش جمع میکند اشکال نداره ممنون ،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
0
0
سلام اقای دکتر خوب هستید
ایام به کامتون
علی قیس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
فقط میخوام با شما تماس بگیرم وقت عمل پسرم شده۰۹۱۵۱۱۰۹۹۳۶
نسیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
به لطف خداوندمنان .من دراین جهان گرچه به ظاهربزرگ است اما وقتی زیباییهای خداوند رادرهرچه خود آفریده میبینم میستایم .وخود شما به خوبی یکی از نشانه های خوب متعال هستید وشمارا از دور میستایم و برایتان عمرباعزت خواستارم .
عاطفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
سلام دکتر برادرم ۱۷ سالشه دچار تومور استخوان استئو سارکوم هست توده پاش خیلی بزرگ هس گفتن اگه شیمی جواب نده پاشو قطع میکنیم میخواستم بدونم نظر شما چیه؟
ملامحمدی اصل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
0
0
سلام دکترپردیس درآورگی لگن دارم جراحی کردم پیش دکتری عبدی نژادسال۸۶ ولی خوب نشدمدکترخواهش میکنم چکارکنم ۱۸ساله خوزستان
نسرين ترابى زاده از آمريكا
|
United States
|
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
0
0
درود فراوان خدمت شما اميدوارم كه پيروز و پايدار باشيد با ارزوى بهترينها برا شما.
ایرج صف شکن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
پیشگاه
دکتر غلامحسین شاهچراغی
بغضی گلوگیر دارم و اشک امانم نمی دهد، چرا که قله رفیع و با شکوهی که تو بر آن ایستاده ای آنچنان شکوهمند است که توانم را به سخره می گیرد.
گفته ام و باز هم می گویم، برای من که همواره کنش انسانی مبنای سنجش و میزان لیاقت است، تو بی تردید سرتاپای نگاهت، سخنت، تبسمت، بردباریت و تواضع حیرت انگیزت کافیست تا با تو جهان را و زیبایی زیستن را معنا و مفهوم کرد.
برای من تو بدیل شکوهمند انسانی هستی استوار، که در خواستگاه و زادگاه حافظ به دور از زهد و ریا مصداق همانی که حافظ می گوید، چرا که من نیک باور دارم که تو همانگونه در خلوتگاه خویش خلوت می کنی که در آشکارا با مردمان پیرامونت و راز نیاز با بیماران دردمندت، آری بیمار در پیشگاه تو سجده گاهیست که درس عبادت می دهد.
پیشانی بلندت و دستان مطهرت را با چشمان اشک آلود می بوسم و در برابر عظمتت بر می خیزم.


ما را در تو قراری بود انگار
تو آمدی!
اما بورانی سخت مرا
در خویش جا نهاد انگار
و حالا تو خورشیدی و
من دست بر پیشانی
خیره به اندام تو!
چه بلند!
چه استوار!

ایرج صف شکن
سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
0
0
با سلام وخسته نباشید خدمت شما میخواستم ببینم شما با بیمه جانبازان هم قرارداد دارید ،اگه قرار داد دارید شماره تلفنتون رو به من بدید ، ممنون با سپاس از شما
زهرا باقرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
سلام استاد سال خوبى داشته باشيد ممنون از زحمات شما
زهرا باقرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
0
0
سلام استاد سال خوبى داشته باشيد ممنون از زحمات شما
معصومه مفتخر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
باسلام و خسته نباشید خدمت شما دکتر بزرگوار. دختر من دوسال داره و از نوزادی ما متوجه کج بودن گردن به سمت راست او شدیم و با سی تی اسکنی که انجام دادیم مشخص شد که یکی از مهره های گردنش بطور کامل تشکیل نشده و متاسفانه من از سال گذشته هرچقدر تلاش کردم نتونستم نوبتی از منشی شما بگیرم لطفا این امکان را برای من مهیا کنید که نتیجه عکس وام ار ای فرزندم را ببینید و درمان کنید.
نوروزی
|
United Kingdom
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
با سلام و خسته نباشید
جناب دکتر شاهچراغی من دو روزه که بدلیل بیماری مادرم و طبق تحقیقهایی که کردم اسم شما رو شنیدم و با شما اشنا شدم
مادرم طبق ام ار ای که انجام داد بهش گفتن پارگی دیسک و ساییدگی و تنگی کانال نخاع داره و باید عمل کنه و پلاتین بسته بشه، اقای دکتر به نظر شما واقعا هیچ راهی دیگه بجز عمل برای شخصی با این وضعیت نیست؟
شما این عمل رو انجام میدین؟
شما توی بیمارستان نمازی هم عمل انجام میدین؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
سلام دکتر شاه‌چراغی مادرم ۶۲ سال دارد از پا درد شبها خواب ندارد دکترا گفتن که باید تعویض زانو بشه اگه شما لطف کنید یه نوبت به ما بدید ممنون میشیم
معتضدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
0
0
باسلام و احترام بیماری داشتم که نیاز به تعویض مفصل لگن دارد خواستم محبت فرمایید یک نوبت بما بدید
فاطمه جعفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
باسلام وخسته نباشید.دخترمن ۱۴ماه داردوساق پای چپ خودرا موقع راه رفتن کامل کج میگذاردازلحاظ لگن هم مشکلی ندارد آیا ساق پای دخترم درمانی دارد.باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
دختر شما باید ازسوی یک ارتوپد تحت بررسی ومعاینه قرارگیرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
سلام آرزوی سلامتی و بهروزی برایتان دارم
یدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
0
0
سلام استاد
یدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
0
0
سلام استادگرامی امیدوارم که همیشه سالم وسلامت باشید بنده جوانی 30ساله هستم الان به مدت چهار سال گرفتار دکترها هستم استخوان روی پاییم وانگشت شست دستم دچار ساییدگی شدن اما بخاطر هزینه بالا نتونستم عمل کنم خواستم نوبت شما بگیرم اما بهم گفتن سال میشه زندگیم ازکارافتاده خونه نشین شدم ودرمونده وافسردگی شدید گرفتم به اون شاهچراخ وروح بابات قسمت میدم اقای دکتر کمکم کنید این شمارم اگه تونستین بهام تماس بگیرن.09176287241
خرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
ما ایرانی ها باید به وجود انسان شریفی چون جناب استاد دکتر شاهچراغی به خود ببالیم.خداروشکر که شما هستین که به درد کودکان معصوم التیام ببخشید.در سخت ترین روزهای زندگی حرف زدن و روحیه دادن دکتر امید به زندگی را برای من و فرزندم دباره برگرداند.از خداوند برایشان سلامتی و عمر باعزت خواستارم
مدینه دادور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
سلام دکتر من یه دختر دارم که مادرزادی پاش پاچنبری بود وازهمان بچگی پیش دکتر اذرپیرابوده اما هنوز خوب نشده تورابه همان ماه رمضان قسمت می دم دختر من راببینید العان 8 سالشه گفتن بدون نامه قبول نمی کنن تورو خدا چوار کنم
مهدیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
باسلام وارزوی سلامتی واسه شما دختر برادرم دوسال نیم داره تعادل راه رفتن نداره از کمر به پایین بی حسه میخواتم اگه امکانش هس یه نوبت بهش بدین ممنون
مهدیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
باسلام وارزوی سلامتی واسه شما دختر برادرم دوسال نیم داره تعادل راه رفتن نداره از کمر به پایین بی حسه میخواتم اگه امکانش هس یه نوبت بهش بدین ممنون
باران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
0
0
با عرض سلام و ادب خدمت پزشک دلسوز و محترم جناب دکتر شاهچراغی؛ببخشید من دختری دارم که به طور مادر زاد پای راستش استخوان نازک نی(فیبولا) , قوزک خارجی و انگشت کوچک در پای راست نداره درضمن استخوان ساق پا دارای زاویه هست و همه این مشکلات باعث شده پای راست او رشد بسیار کمی داشته باشه طوری که الان که ۴سالشه اختلاف پاهاش حدود ۱۰سانتی متره
خواااااهش می کنم بهم بگید ایا مشکلش درمانپذیره و ایا با عمل جراحی این اختلاف درست میشه؟از بدو تولدش دوست داشتیم دخترمون زیر نظر شما باشه که متاسفانه نشده,لطفا راهنمایی کنید
مجید
|
United States
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
باسلام وخسته نباشید
پسرم ۱۰ سالشه درتاریخ۲۰/۲/۹۷ ازناحیه آرنج دست چپ دچارشکستگی شدپزشک اورا گچ گیری کردوپس از۲۰ روزکه گچ باز کردم وعکس مجددگرفتیم متوجه شدیم ازآرنج در رفتگی دارد( چون هیچ حرکت چپ وراست وبازوبسته شدن مچ وارنج ندارد) چند متخصص ارتوپددر اصفهان ویزیت شدیم ولی هیچکدام جوابی درمورد درمان به ماندادندودر آخرهمکار شما آقای دکتر تحریریان بانامه شما رو معرفی کردندلطف کنید راهنمایی کنید
خیراندیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
0
0
با عرض سلام لطف کنید بگید برای ویزیت باید چکار کنم کجا مراجعه کنم. ممنون
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
باسلام خدمت دکترشاهچراغی
من بیمارفلج اطفال می‌باشم درسال۷۴ خدمت رسیدم ومرا دردونوبت عمل نمودید ،ازناحیه مچ پا وکمر درد شدید دارم لطفاً در خصوص ویزیت مساعدت نمایید
محمدمهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
سلام خدمت شمادکتربزرگوارخواهشمندم لطفا دستم به دامنتان نوبت دهی اسان داشته باشیدتوروخدا.پسر٤ساله ای دارم ازناحیه دست وپامشکل داره ارزودارم فقط یک بارشماهم ببینیدش نظرتون روبدید خیلی دکترهابردمش کسی جواب درست هم نداده قسمتون می دم توروخدابگیدبایدچطورشما روببینیم
Ayleen
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
باسلام وعرض خسته نباشید دختری هستم ٢٥ساله دچاره فلج اطفال شدم پام از مچ خیلی آسیب دیده و انگشتام زیاد حرکت نمیکنن کوتاهی پا هم دارم موقع راه رفتن برام خیلی سخته فقد ازشما اقایه دکتر میخوام بپرسم ایا درمان میشه
Ayleen
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
باسلام وعرض خسته نباشید دختری هستم ٢٥ساله دچاره فلج اطفال شدم پام از مچ خیلی آسیب دیده و انگشتام زیاد حرکت نمیکنن کوتاهی پا هم دارم موقع راه رفتن برام خیلی سخته فقد ازشما اقایه دکتر میخوام بپرسم ایا درمان میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
با سلام خدمت شما افتخار میکنم به شما
سید محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
سلام آقای دکتر خدا قوت مادر من ۵۶سالشه زانو هاش خیلی درد میکنه طوری که تعادل راه رفتن نداره وخیلی درد دارن خواستم ببینم راهی داره عمل بشن ممنونم
حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
سلام خدمت استاد بزرگ.
پسری ۵ساله دارم مننگومیوسل .انحراف ستون فقرات داره چهار دست و پا می ره دیوار هم می گیره بلند می شه دستش بگیری چند قدم بر می داره کنترل ادرار هم داره ولی هنوز راه نمی رفتم اگه درمان می شه خدمت شما برسیم ممنون
کریم زندی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
سلام آقای دکتر شاهچراغی..برادر من در ۱۵ سالگی به سرش ضربه خورده وطرف راستش کلا لمس شده.آقای دکتر الان برادرم ۳۲سالشه .داریم تو مشقت زندگی میکنیم .بخاطر فشار مغزش تومور داشت تازه عمل کردیم.آقای دکتر من اسم شما رو زیاد شنیدم.میشه بهم بگید شما میتونید حداقل یکم امید بدید که برادرم حداقل میتونه یکم دست وپاشو حرکت بده.تورو خدا جواب بدید بقران دیگه از زندگی خسته شدیم
رفيع
|
Sweden
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
سلام اغاي شاهچراغي
من جوان ١٩ساله اي هستم كه در سن ١٦سالگي بعد از سه سال نوبت عملم پيش شما شد ، يك پايم فلج اطفال است بخاطر مشكلات زياد مجبور شدم به سوئد مهاجرت كنم ، ايا امكان عملم هنوز وجود دارد؟
حیدر عبدالله زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
0
0
سلام آقای دکتر شاهچراغی
من کسی هستم که سال 82 شما عمل جراحی روی پای من انجام دادین که واقعاً ممنونم واقعا تشکر میکنم
آمنه شمس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
سلام. خسته نباشید. خانمی 31 ساله ام. دررفتگی لگن و کوتاهی مادرزادی پا دارم.آیا امکان داره با عمل خوب بشم؟ چطوری نوبت شما گیر میاد کی ایران تشریف دارید؟ این مشکلم زندگیمو کاملا مختل کرده .ان شاءالله معجزه بشه و به دست شما خوب بشم
آمنه شمس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
سلام. خسته نباشید. خانمی 31 ساله ام. دررفتگی لگن و کوتاهی مادرزادی پا دارم.آیا امکان داره با عمل خوب بشم؟ چطوری نوبت شما گیر میاد کی ایران تشریف دارید؟ این مشکلم زندگیمو کاملا مختل کرده .ان شاءالله معجزه بشه و به دست شما خوب بشم
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
سلام خسته نباشیدخدمت آقای دکترمیخواستم ببینم میشه یه نوبت برادختتریک ساله ونیمه دارم که درزایمان عصب دستش پاره شده خیلی جاهابردم شمارامعرفی کردن میخواستم خواهش کنم یه نوبت برادخترمن بدین ممنون ازشما
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
سلام استاد بزرگوار
تمامه زندگیه بچمو مدیونه شما هستم ،حاضرم ب پاتون بیفتم ،شما سلامتیه بچمو بهش برگردوندید ،بچه من ب لطف شما پاهاشو ب دس اورد ،مممنونمممممم
مصیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
سلام اقای دکتر خسته نباشید
پسرم الان سه روزشه دست راستش رو نمیتونه حرکت بده البته انگشتاشو حرکت میده مشت میکنه انگشتمو میگیره ولی نمیتونه دستشو بالابیاره وتا کنه دکتر توروخدا بگین چیکاربابدکنیم امروز بردمش دکترمیگه تایک ماه باید دستش رو ببندی روسینش تکون نخوره بعدش بری نوارعصب،ولی تحمل ندارم تایه ماه دیگه نابودمیشم توروخدا جوابمو بدین خوب میشه یانه توروخدا یه جواب امیددهنده ای بهم بدین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
سلام آقای دکترخسته نباشین، آقای دکترپسر۱ سالونیم دارم ک ازوقتی راه افتاده متوجه شدم یکی ازپاهاشوکج میزاره اون پادیگیریشوهم ب همون جهت کح میزاره یکیشون پرانتزیه یکیشون ضربه دری اونی ک پرانتزیه کجیش بیشتره ۲ تاتویه جهتن، الان شایدپیش ۷ دکتربردمش همشون ویتامین دی وکلسیم دادن بهش دادم قبلاویتامین دیش ۲۷ بودالان بعد۸ ماازش آزمایش گرفتم شده ۶۴ ویتامینش رفته بالااماپاهاش هیچ تغییری نکرده وبعضی وقتاهم ک میشینه میخوادبلندبشه میلنگه، آقای دکترشماچه راحلی براش دارین توروخداکمکم کنیدخودم نگاش ک میکنم افسردگی گرفتم
مصیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
سلام خوبی دکتر مادر من در پشت زانو استخوان ریزه دارد و درد زیادی میکشد چند تا دکتر رفت اما دارو دادند و هیچ تاثیری ندارد باید چکار کنم؟
با تشکر
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
سلام من دختری هستم 27من از استاد بزرگوار خیلی تشکر میکنم که زحمت زیادی برام کشیدی انشا الله که بتونم یه روز جبران کنم
آیت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
سلام خسته نباشی دکترفردی هستم چهل ساله ازناحیه ستون فقرات دارم رنج میکشم چون ستون فقرات من قوس دارن ازشما خواهش میکنم یه وقت بهم بدید ممنون از لطف شما از همین جا دستاتو میبوسم
سهیل بهزادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
0
0
سلام
نمیتونم تماس بگیرم میخواستم ببینم دلیلش چیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۶
0
0
بودنتون افتخاریه برای استان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
0
0
سلام آقای دکتر بابام چند ساله احتیاط داشتن الان شب ها ماه درد شدید داره بارها ترک احتیاط کرده ولی درد ماه دردش این قدر بهش فشار پیاده که بازم میره دور مواد الان حدود چند ماهی هست که پاکی داره ولی پادرد خیلی زیاده خواستم ببینم شما می تونین کاری براش انجام بدین ممنون میشم
لیلا
|
United States
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
سلام آقای دکتر. خدا حفظتون کنه. پسری دارم دوسال و نیمه. از بچگی روی پنجه پا راه میرفت الان روی پنجه میدوه. نمیتونه موقع دویدن پاشنه پاشو زمین بذاره. خیلی نگرانشم. توروخدا یه راهی پبش پام بذارین
عاشق مادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
مادرم ساییدگی شدید زانو داره و 60 ساله است . کارهای شخصیشو نمیتونه انجام بده و من خیلی ناراحت هستم و عذاب میکشم . نوبت هم گیر نمیاد .
آيسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
با سلام و ارادت فراوان به جناب اقاي دكتر شاهچراغي
ببخشيد من شيرازم و يه دختر ٧ساله دارم كه پاهاش رو كج ميزاره پيش دكتر ازادي هم بردمش كفش هم پوشيد ولي فايده نداشت
رفتم مطهري كه نوبت شما رو بگيرم گفت سه ماه ديگه چيكار كنم به نظر شما؟
اجراییم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
0
0
سلام.خسته نباشید پسرم الان ۱۷ ماهه هس وقتی راه میدهی نظرم خیلی فاصله بین پاهاشو مث پا پرانتزها هس ابا دندون داره تورو خدا جواب بدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
سلام دکتر پسری دارم 15 ساله که مادری زای پای راست او 8سانت کوتای دارد وروی انگشتان راه می رود بیمارستان اهواز7 بار عمل کرد فایده نداشت سه بار امدم ولی منشی وقت نداد لطفا یک وقت بهدهید تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۱
0
0
سلام اقای دکتر
خدا قوت
الهی که همیشه سلامت باشید من همیشه دعا گوی شما هستم و خواهم بود
م ط
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
0
0
سلام جناب آقای دکتر امیدوارم همیشه سلامت باشید . من دیسک و پارگی دیسک کمر مهره ۴ و ۵ دارم و پای چپم درد خیلی زیادی دارم چند ماهه از خونه بیرن نرفتم از شدت درد . خواهشمندم منو معاینه کنید آیا باید عمل شوم یا با دارو خوب میشم با نهایت تشکر و سلامتی شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
0
0
سلام اقای دکتر یه پسر 4 ساله دارم که 7 ماهه دنیا اومده الان هنوز راه نمیرود و رو پنجه پا میایستد چکار باید بکنم
الهام آلبوغبیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
0
0
سلام‌من یک پسر۱۰ ساله دارم که دست راستش بهطور مادر زادی کوتاهی عضله دارد آیا با عمل کردن خوب میشود
Zahra
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
0
0
سلام دکتر.پسرمن زمانی که بدنیااومد قسمت کف پاوانگشتانش رونداشت.قوزک و پاشنه ی پا رو داره میخاستم بدونم آیا امکان عمل یا عمل پیونداز بیمارمرگ مغزی شده وجودداره؟
سارا احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
با سلام خدمت شما
آقای دکتر خواهرم از درد خواب به چشم نداره .ترو خدا نوبت بدین..همه امیدمون شما هستید
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
0
باسلام.جناب دکتر شاهچراغی عزیز شوهرم سال۹۶ شکستگی ساق پای راست داشتند وپلاتین گذاشتند اما عصب مچ پاشون آسیب دیده و انگشتان پاشون راست نشده وحرکت نداره میخواستم بدونم باگذشت دو سال بیشتر امکان بهبودشون هست وباید چیکار انجام بدن؟
صغرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
0
براي پسرم نوبت ميخواستم انگشت كوچك دست راستش جمع شده
آکام احمدی
|
United States
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
0
سلام پسر ۷ سالم کوتاهی اندام در پای چپ داره کلافوت هم داشت اگر اسمشو درست تلفظ کرده باشم و یک بار در ارومیه عمل جراعی شده کوتاهیش در ران و پایین زانو هست ایا امکانش هست ک الان عمل بشه یا تا اخر سن رشد باید صبر کرد البته اگه لطف کنین یه نوبت بهمون بدین خیلی ممنون میشم
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
0
0
سلام آقای دکتر ببخشید پسر دوسال و نه ماهه ای دارم که کاملا سالم به دنیا آمد به روش سزارین یعنی بعد از زایمان هیچ اتفاقی براش نیفتاد یکسال سه ماهه اس سینه خیز میرفت و بعد تا دوسال و دوماهگی چهار دست وپا بعد که بلن میشد هی میفتاد الان هم که چند ماه گذشته هنوز درست نمیتونه راه بره تعادل نداره کج و مهوج میره زانوهاش صاف نمیذاره یه خورده زانوهاشو خم میذاره و مشکل عقلی هم نداره خداروشکر ولی دکتر ها میگن حتما فلج مغزی شده وخودش خوب میشه ولی من از فکرش دارم دیوونه میشم تو رو خدا راهنماییم کنید باید چیکار کنم
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
0
0
سلام استاد ۶ ماه پیش دست دخترم ازناحیه آرنج شکست عمل کردم ودکتر کوثری گفته دست دخترت مثل قبلا نمیشه میخواستم اگر امکانش هست بهم نوبت بدید ممنون میشم
عبدالرضا رخشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
0
0
سلام برا نوبت دهی باید چکار کنم راهنمایی کنید 09173629169
طیبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
0
0
سلام امیدوارم عمری با عزت داشته باشی خسته نباشی
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
0
سلام قدم کوتاهه
باید چه کنم؟
مدیر پایگاه
باسلام
چند ساله هستید؟
Mona
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
0
با سلام
دكتر شاهچراغي عزيز شما فوق العاده هستيد
ممنون بابت زحماتتون
ناشناس
|
Czech Republic
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
0
سلام ممنون بابت زحماتتون دكتر
مونا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
0
دكتر شاهچراغي شما فوق العاده ايد
ممنون بابت زحماتتون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
0
سلام دکتر من رباط صلیبی پای چپم ۷۰درصد پاره شده حدودا ۳ساله زنی ۴۲ ساله هستم اهل شیراز موقع کار کردن درد زیادی تو پام دارم یه نوبت بهم بدید ممنون میشم ۰۹۱۷۴۴۹۴۷۰۴
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
0
0
سلام اقای دکتر دخترمن زمان زایمان دست چپش توسط ماما کشیده شده حالا از تو شونه اش اسیب دیده فقط انگشتاشو حرکت میده قدرت بالااوردن دستشو نداره دکترارتوپد شیراز گفت بعداز سه ماه اگه خوب نشد عملش میکنن من خیلی نگرانم تورو خدا یه امیدی بهم بدین الانم دوماهشه
نرجس محمودی سردار آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
0
سلام خدمت بزرگ مردی که اول چشمم به خدابعد به شماست دخترم دی دی اچ بوده۲بار جراحی پین پلاتین شده( اهواز دکتر مهدی نسب) دو بار بیمارستان نمازی پیشتون اومدیم الان از عید به بعد کج راه میره تو روخدا وزیت بدید به ستون مهره هاصدمه نزنه
بی نظیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
سلام دکتر بزرگوار خانمی الان ۴۵ساله ام سال ۹۲ توسط شما ویزیت شدم .فرمودی سال ۹۴ مراجعه کن که متاسفانه تماس گرفتم جواب ندادن ب ا نوبت خوزستان هستم‌ دکتر ا گفتن با تعویض مفصل انجام بدی
نظر شما برام ترجیح داره خواهشن بفرمائید چکار کنم تا قبل شهریور دیر یا بشم توسط شما اگه لازم بعمل باشه خودتون امام بفرمایید
امین زارع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
0
0
سلام جانب دکتر وقت بخیر
من پسرم یکی از پاهاش داخل سوناگرافی سلامت را که انجام دادم گفته
پای چپ کج یا همان پا چنبری نشان داده
خواستم یه نوبت به من بدی که زیر نظر باشد اسم شما هم دکتر محمد رضا پایدار معرفی کرده به من خواهش میکنم یه نوبت به من بدین ممنون میشم
پرستو موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
0
باسلام خدمت دکتر عزیز....دخترم ن سالشه لگن پاش در رفتگی داشته پیش دکتر طباطبایی اهواز عملش کردیم خوب نشد متاسفانه...تقاضامندم جهت رضای خدا کمکش کنید...ممنونم...شماره تلفن...۰۹۱۶۵۱۱۱۷۲۴
سیده پروین شجاعی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
0
سلام و عرض ادب خدمت استاد و دکتر بزرگوارم جناب اقای دکتر شاهچراغی , بعد از خدا ,اقای دکتر برام سنگ تمام گذاشتند من پام هفت سانت کوتاهی داشت و درست قادر به راه رفتن نبودم , بعد از عملی که ایشون برا من انجام دادن به من عمر دوباره بخشیدن , هر قرمی که برمیدارم براش دعا میکنم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
0
0
سلام آقای دکتر مادرم سیاتیک داره امکان ویزیت توسط شما هست؟
فاطمه حاجی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
0
0
با سلام خدمت دکتر بزرگوار/آقای دکتر پسر برادرم که به علت تشنج رگ های پاهایش قفل شده/بعد از چند سال بررسی توسط شما،امسال آذر ماه به ایشان اجازه عمل دادید ولی گفتید که کمرش کمی انحنا دارد آیا نیاز هست که از کمرش عکسی گرفته شود؟اگر بله ،چه وقت شما شیراز هستید که برای عکس گرفتن خدمت برسیم؟
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
با سلام خدمت آقای دکتر
دختر کوچولوی 11ماهه ایی دارم که هنگامی که دستش را میگیری که راه برود پای راستش از مچ تا نوک انگشتان انحراف به خارج دارد.از استان هرمزگان شهرستان حلجی آباد خدمت شما پیامک میزنم.
نیاز هست بیاییم خدمت شما یا با راه آفتادن مشکلش حل میشود؟
آدرینا غبیشاوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
0
0
با سلام. دخترمو پیش چندتا دکتر بردم بعضیاشون میگن نرمی استخوان داره بعضیاشون هم گفتن نرمی مفصل الان نمیدونم دقیقا مشکلش چیه. پاهاش داره مشکل پیدا میکنه. میخوام اگه میشه معاینش کنید باید چیکار کنم؟
آدرینا غبیشاوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
0
با سلام. دخترمو پیش چندتا دکتر بردم بعضیاشون میگن نرمی استخوان داره بعضیاشون هم گفتن نرمی مفصل الان نمیدونم دقیقا مشکلش چیه. پاهاش داره مشکل پیدا میکنه. میخوام اگه میشه معاینش کنید باید چیکار کنم؟
آدرینا غبیشاوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
0
با سلام. دخترمو پیش چندتا دکتر بردم بعضیاشون میگن نرمی استخوان داره بعضیاشون هم گفتن نرمی مفصل الان نمیدونم دقیقا مشکلش چیه. پاهاش داره مشکل پیدا میکنه. میخوام اگه میشه معاینش کنید باید چیکار کنم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
سلام آقای دکتر.دختر ۳سال وهشت ماهه دارم که زمان تولد دست چپش دچار فلج زایمانی شد.با تمریناتی که پزشکان دادن تا حدودی حرکات دستش بهتر شد اما کامل نشد.آرنج دستش کمی خمیده هست وحرکت به خارج ندارد واستخوان کتفش هم بیرون زدگی دارد که خیلی شدید است .خواهش میکنم به من جواب بدید این مشکلات با جراحی قابل حل است یا خیر.من خودم به خاطر این مشکل دخترم دچار بیماری اعصاب شدم وحال خوبی ندارم لطفا لطفا راهنمایی کنید.سپاسگزارم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
0
سلام .مادرم از درد نمیتونه بخوابه الان چند ماهه تو ر خدا یه نوبت بدین بهش .خواهش میکنم
سپاسدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
0
0
انسانیت؛بالا ترین هنر،زیباترین صفت وعالی ترین عبادت است زمین بهشت میشود،اگر روزی که مردم بفهمند هیچ چیز ارزش تر ازانسانیت وخدمت بخلق نیست (استاد گرامی آقای دکتر شاهچراغی انشاءالله که همیشه دستهای پرتوان شما قدرتمندوسالم وشاد باشید که باعث شادی افرادنا توان شدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
0
0
با عرض سلام خسته نباشید آقای دکتر شاه چراغی بر اثر یک سیلو بیست هفت سال است از ناحیه سمت راست دست و پایم،ضعیف شده قدرت ندارد قبلا خیلی جایم رفتم یک بار دکتر تقیی،پور گردنم عمل کردم هیچ فرقی نکردم اولا خدا دومن شما یک کمکم کنید لطف کنید یک نوبت بهم بدید
سپیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
0
0
استاد عاشقتوووووونم اگه شما نبود شاید من هیچ وقت نمی تونستم رو پاهام وایسم یه دنیااااااا ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
0
سلام دکتر دختر من از ۳سالگی دچار شکسته شدن دندانهای جلویش شد مرتب ناخونهاش از ته درمیومد واز وقتی تونسته حرف بزنه مرتب ازدرد زانو وبدن ومچ دست گریه میکنه جوری که ما مرتب باید بدنش رو ماساژ بدیم ممنون میشم اگه بهمون نوبت بدی یکی از آرزوهام اینه بتونم بچم رو بیارم پیش شما تحت نظر تون باشه خدا خیرت بده
حکمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
0
عرض سلام دارم خدمت آقای دکتر ،بسیار دوست داشتنی و با تجربه ،کمتر کسی را تو صنف دکترا دیدم که مثل ایشون به بیمارش اهمیت بده و وقت بزاره،از خداوند برا شون آرزوی عمر باعزت و،سلامتی میکنم،خداوند روح پدر و مادر ایشون شاد کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
0
سلام دکتر شاهچراغی برادری دارم سی ساله معلول است لطفا يه نوبتی بهمون بدین ممنونم
حمیده کریمیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
0
0
سلام استاد عزیزم دلتون خوش وسایتون مستدام منم همون مریض باسابقه شما . استاد سری قبل قرارشد انگشت شصت وسبابه دست چپم راپیوندکنیدکه بخاطر فوت همسرم ووابستگی دخترم نتوانستم پیگیری کنم شش ماه پیش هم که آمدم گفتید دستم بدترشده حالادیگردستم فلج شد ه وازدرد به خودمیپیچم تصمیم به جراحی دارم اماباید ببینم پیوندچقدرهزینه دارد چون مجبورم منزلم رابفروشم بخاطر دستم . استاد عزیزم میدونیدکه من بادخترم قم زندگی میکنم ایاخانم طاهری سریعترکارم راراه میندازه درد دستم به کتف وگردن هم زده ونابودم کرده چکارکنم استاد . دوستتون دارم تا ابد .
محمدطاها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
0
0
سلام خدمت شما استاد شاهچراغی من پسری دارم ۴ساله هفت ماهه ب دنیا امده راه نمیرود هنگام ایستادن رو نوک پنجه وایمیسه تعادل تنهایی وایسادن ندارد براش نوبت گرفتم الان ۱ ساله گفتید زمستان ۹۸ تورو بخدا قسم اگ میشه زودتر نوبت بهش بدین دیگ عصبی شدم
سیده مرضیه حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
0
0
باعرض سلام وادب آقای دکتر بنده پسری یک و نیم ساله دارم که دراثر آتش سوزی دوپا و یک دستش سوخته انگشتانش از بین رفته است در شهر ما واقعا نه بیمارستان مجهزی است نه دکتره حاذقی از شما خواهش عاجزانه دارم قبول ه زحمت کرده فرزنده معصومه مرا درمان کنید غم سلامته او کمرم راشکسته آقای دکتر با این که چند ماه بیشتر تا دوسالگیش نمانده پاهایش به اندازه ی بچه ی دوست ماهه است و بزرگ نمیشود منتظر نظر شما هستم خداوند به شما سلامتی همیشگی عطا کند باتشکر
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
باسلام خدمت آقای دکتر
پسرم 8 سالش هست پارسال مهرما افتاد دستش ازناحیه ارنج اسیب دید اول دکتر گفت ضرب دیده اتل گرفتن بعد مشخض شد شکستگی داشته گفتن باید برید فیزوتراپی بعد یک سال الان می گن استخون دررفته باید عمل بشه خواهشن یه وقت به بنده بدین از بندر عباس هستم 09386501882
شانای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
0
سلام آقای دکتر شاهچراغی خسته نباشید 37هستم دررفتگی لگن مادارزادی دارم وکوتاهی قد امکان درمان هست یا ناامید باشم.واقعا پیامها خونده میشه.
بیتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
سلام خدمت اقای دکتر شاهچراغی،دخترم چهارسال پیش تو مدرسه پاش پیچ خورد،بردیم دکتر یک ماه گچ گرفتن بعدش تا یکی دو هفته خوب بود ولی یه کم باهاش راه رفت پاش ورم کرد بعداز اون هم پیش چند متخصص ارتوپد بردیم گفتم رباطه پاشه خودش به مرور خوب میشه ولی الان بعد از گذشت چهارسال ورم بیشتر ودرد داره لطفاراهنماییم کنید که چه کار کنم
یک همشهری شیرازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۳۰
0
0
سلام ودرود بر جناب استاد شاهچراغی بزرگوار
خدا رحمت کنه پدر ومادر گرامی تون رو .خدا خیرتان بده شما باعث افتخار شهر شیراز هستید .انشالله طول عمر باعزت داشته باشید .با اینکه ندیده ام شما رو هیچ وقت ولی خیلی دوستون دارم .خدا همیشه نگهدارتان باشد .
زینب دشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
سلام آقای دکتر خسته نباشی تورا خدا توی درمانگاه یا حتی مطب یه نوبت به پدرم بدید مشکل مفصل زانو داد ازدرد داره آب میشه تودرمانگاه مطهری آمدیم گفتن بیمار جدید نمی بینی ومطب هم نداری
زینب دشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
سلام آقای دکتر خسته نباشی تورا خدا توی درمانگاه یا حتی مطب یه نوبت به پدرم بدید مشکل مفصل زانو داد ازدرد داره آب میشه تودرمانگاه مطهری آمدیم گفتن بیمار جدید نمی بینی ومطب هم نداری
محمد شهبازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
0
0
باعرض سلام وخسته نباشید خدمت آقای دکتر شاهچراغی تو رو خدا کمکم کنید 27سالمه سه سالی میشه که یه طرف بدنم خود به خود دچار ضعف و کندی شده بود و الآن هم نمیتونم هیچ کاری انجام بدم یه بنده خدایی شما رو بهم معرفی کرده چه جوری میتونم یه نوبت فوری بگیرم اومدم درمانگاه مطهری و بیمارستان دنا ومادر وکودکم موفق نشدم شمارو به هرکسی که مپپرستید کمکم کنید واقعا دیگه ما امید شدم دیگه هیچ کاری نمیتونم بکنم تازه اوایل جوانی هستم وعمری درس خواندم ولیسانس گرفتم ولی این بلا به‌طور اتفاقی سرم اومد .ممنون میشم اگه مساعدتی بفرمایید دعا گوی شما هستم خدا خیرتون بده
نجمه قلندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
0
0
سلام آقای دکتر خداقوت من متعلق بکرمانم.پسرم دوساله هست جراحی ورتیکال تالوس انجام داده و متاسفانه هردوپا عمل ناموفق بوده من چجور بیام خدمت شما
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
0
0
باسلام خدمت بهتربن پزشک دنیا دخترم ۷ساله است یک بارعمل شده یک باردیگر عمل داره‌ هردوتالگنش ازجادرفته،استادعزیزلگن دخترم عمل بشه دیگه دررفتگی پیش نمیاد۸ ۱۱نوبت داشت برای فروردین نوبت عمل دادید یادم رفت سوال بگیرباتشکرازشما.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
0
0
سلام خدمت استاد شاهچراغی عزیز من ۳۳ سال سن دارم بیمار شما هستم بیمارستان نمازی عمل کردم مشکلم این بود که هر دوپام کوتاه بود یعنی رو انگشتان پا راه میرفتم که شما زحمت عمل را کشیدین عمل خیلی سنگینی هم بود والان یک سال گذشته قرار بود من را ببینید که بهم نوبت ندادند به من فرمودید یه وسیله مثل کفش طبی باید زیر شلوارتون تا قسمت زانو بپوشین ولی من چون حالم بد بود درست متوجه نشدم که دقیق چی بود پیش یک ارتوپد هم رفتم نتونست بگه که چی بود خواستم اگه واقعا امکانش باشه اسم اون وسیله را زحمت بکش بهم بگین اجرشما باشاهچراغ ع
سیدعلی سیدنوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
سلام دکتر شاهچراغی از خوزستان مزاحم میشم میخواستم ببینم هزینه عمل رباط صلیبی با لیزر چقدره متشکرم
مبینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
0
0
سلام آقای دکتر من براثر تصادف رباط صلیبی ومینیکس زانوم پاره شدن تاکنون ب چند پزشک مراجع کردم میگن باید عمل بشی ولی من میترسم چون روی پزشکان شناخت کافی ندارم یعنی واقعا راه دیگه نیست باید حتما عمل انجام بدم
نازنین زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
0
سلام خدمت اقای شاه چراغی ان شاالله ک همیشه موفق باشید اقای دکتر میخواستم بدونم ایا برای کودکانی ک نارس ب دنیااومدن ودرست نمیتونن راه برن هم پذیرش میکنین چون من ازشهرستان باید بیام شیراز
کمال امزری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۳
0
0
سلام استاد عزیز اقای شاهچراغی عزیز بابت اینکه به من زندگی دوباره دادین ممنونم انشالله که هرچیزی از خداوند بخایین بهتون بده ...الهی شکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
0
0
سلام آقا ی شاهچراغی برادری دارم 2/5 از یک سالگی زیر نظر شما بوده در 2 سالگی عمل جراحی شده نام او عباس مهبودی در سه سالگی یک ماه است راه میرود اما یک پایش کج بر زمین میگذارد
ستایش هستم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
0
0
دختری ۸ساله هستم که وقتی به دنیا آمدم سالم بودم در سن ۳سالگی فلج شدم خیلی زجر می کشم پای چپ لاغر شده و کج کمرم کج شده نا امیدم هیچ دکتری سر درنیاورده خواهش میکنم من مریض رو معاینه کنید خواهش میکنم
نرجس گشتاسبی کت گنبد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
باسلام.خدمت اقای دکتر شاهچراغی
خسته نباشید
نوبت چطور بگیرم
عدلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
0
سلام آقای دکتر شما فرشته نجات پسرم درسال 79هستید با عمل زیبایی که کردید دست اورا دوباره به او برگردانید من هنوز دعاکوی شما هستم از خدا میخواهم که عمر شما 120ساله باشد الان درگیردختر برادرم هست با قوز 95درجه با سن 13سال اول خدا بعد به دستان شما اعتماد دارم آیا شما ایشان را قبول میکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
0
0
سلام آقای دکتر پسری نه ساله دارم که گردنش از قسمت راست کج شده میشه براش کاری بکنید وآیا عملش سخت هست ممنون میشم جوابم رو بدید
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
0
0
سلام دکترشاهچراغی خسته نبوشیدخانمی هستم ۳۴ساله که درسال۹۶ توسطدکترحاجی وندی عمل مفصل پاشدم و پای چپم که عمل کردم بلندترازپای راستم شده وسال۹۶واسم توبیمارستان رجایی کمیسیون پزشکی گرفتن شما هم انجاحضورداشتیدولی هیچ جوابی ازکمسیون دریافت نکردم و الان پا هام کوتاه وبلندشده توروخداکمکم کنید
محمد حسین زارع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
0
0
واقعا نمیدانم با چه زبانی از شما تشکر کنم من موقعی که به دنیا آمدم همه دکترا به خاطر رشد نکردن درست پایم جواب کرده بودن و میگفتن که درست نمی‌شود ولی الا16سالم هست و پایم خیلی خوب شده است و میخواهم دروازه بان هم شوم و همیشه مدیون شما خواهم بود.
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
0
با سلام و درود،استاد دو تیکه غضروف از زانویم جدا شده و درمفصل افتاده،امکان عمل پیوند یا پی ار پی یا راه حل دیگری باتوجه به سنم که 42سال است به دستان توانمند شما وجود دارد درضمن الان امکان کار کردن و امرار معاش برایم مهیا نیست لطفا درجهت بهبود کمکم کنید،ممنونم
محمد حسین فرشاد بخت
|
United Kingdom
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
درود استاد عزیز.من را یادت میاد بردست شما بودم درسپاه بهداشت از شما بسیار درس زندگی اموختم. خدمات شما وخاطرات شما هم اموزنده بود هم فراموش نشدنی .تبریک میگویم بمردم شیراز که چنین خدمتگزاری دارند .ببخشید که وقت گرانبهایتانرا گرفتم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
0
0
سلام من دختری 12 ساله هستم که هروقت می آمدم دکتر گریه میکردم استاد بزرگوار خیلی از شما تشکر میکنم که زحمت زیادی برای من کشیدید انشاالله که یه روز جبران کنم
فرزانه پاکباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
سلام خدمت دکترشاهچراغی.....من خانمی۳۲ساله هستم....که عمل غضروف پادارم....که بایداززانوبرداشته بشه ودرمچ پاگذاشته بشه...دکتراگفتن که عمل شایدنتیجه مثبت ندهد....ازشمامیخواهم که بهم نوبت دهیدودرموردعملم تصمیم بگیرید....آخه نمیتونم راه بروم...خیلی ممنونم ازشما
نرگس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
0
سلام آقای دکتر، پسرم سه سالشه وقتی 6 ماهش بود پاش از ناحیه ران شکست خداروشکر در صفحات رشدی پاش نبود اما الان یکم پاش رو کج میزاره، اگه نوبت های خودتون خیلی طولانی هست یه دکتر خوب در شيراز بهم معرفی میکنید ممنونم
Mary
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
0
0
اگر قرار باشه بین نفس کشیدن و شما یکی رو انتخاب کنم بدون ثانیه ای تاخیر شما رو انتخاب میکنم چون شما دلیل بودن من هستید به خاطر داشتنت استاد عزیزم هر روز سجده شکر به جا می آورم امید وارم خدا عمر با عزت بهتون بده خیلیییییییییییی دوستون دارم .امیدوارم همیشه سالم و شاد باشید♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
Fati
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
0
0
واقعا شاگرد استاد بودن باعث افتخارمه . درود استاد اخلاق
زینب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
0
0
سلام آقای دکترمن۳۰سالمه دیسک کمردارم الان۶سال میشه الان پاهام من نمیبرندبزورراه میرم هرجای میرم میگن بایدعمل بکنی ببینم نظرشماچیه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
0
سلام پسرم بیماری smaدارددوپای و ستایش کمکم ضعیف می‌شود وماهیچ اش ضعیف می‌شود هرجا بردیم نتیجه ای نگرفتیم شما لطف کنید بگید ما چه کارکنیم
خردمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
0
باسلام دکتر عزیز تورا خدا کمک کنید پسرم ۵ ساله بیماری اسپرینگل دوطرفه الان سه بار اومدم شیراز از یاسوج متاسفانه نوبت گیر نمیاد که حتی بیمار را به شما نشان بدم تو را خدا کمک کنید تلفن ۰۹۱۷۷۴۳۳۸۰۰
دلبر نجف پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
باسلام خدمت آقای شاهچراغی من ۳ سال پیش شکستگی لگن داشتم عمل کردم ولی این مدت دائم درد دارم بیشتر از ربع ساعت نمیتونم راه برم گفتن عمل من ناقص بوده و بائو استابولوم عوض می‌شده که این کارو نکردن خواهش میکنم کمکم کنید در ضمن ۶۲ ساله هستم از شیراز
دلبر نجف پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
0
0
باسلام خدمت آقای شاهچراغی من ۳ سال پیش شکستگی لگن داشتم عمل کردم ولی این مدت دائم درد دارم بیشتر از ربع ساعت نمیتونم راه برم گفتن عمل من ناقص بوده و بائو استابولوم عوض می‌شده که این کارو نکردن خواهش میکنم کمکم کنید در ضمن ۶۲ ساله هستم از شیراز
س ه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
0
0
سلام ودرود بر شما دکتر عزیز ودلسوز خوش به سعادت چنین پدر ومادر که فرزندی چون شما تربیت کرده وتحویل جامعه داده اند روحشان شاد ویادشان گرامی باد امید وارم روزی من هم سعادت روبه رو شدن با شما رو داشته باشم هر روز برای داشتن دکتر عزیز شکرگذاری میکنم
داورپناه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
0
0
سلام آقای دکتر روزتون بخیر خدا را شاکرم.که چنین پزشکانی در کنار ما هستند.من زنی 41ساله هستم انحنای شدید در مهره گردنم دارم .از شما خواهش می کنم درمانگاه مطهری وقت بهم بدید با کمال تشکر.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: