کد خبر: ۱۴۲۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 20
درنامه دکتر ملک حسینی به وزیربهداشت اعلام شد:
شفاآنلاین:دکترسیدعلی ملک حسینی، رئیس انجمن پیوند اعضاء ایران درنامه ای به وزیربهداشت ،با اشاره به قطعنامه جلسه اخیر نمایندگان بیش از70 کشورجهان در کشور واتیکان،خواستارمنوعیت وجرم شناخته شدن هرنوع خرید و فروش عضو انسان درکشورشد.
به گزارش اختصاصی شفاآنلاین دراین نامه که نسخه ای ازآن برای شفاآنلاین ارسال شده آمده است:

بنام خدا
وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی جناب آقای دکتر قاضی زادۀ هاشمی
با اهداء سلام
احتراماً به عرض می رساند که در تاریخ 20 - 19 بهمن ماه 95 مطابق با 8 - 7 فوریه 2017 بر اساس سخنان" پاپ پل فرانسیس ” که قاچاق اعضاء و هر نوع خرید و فروش آن را به عنوان برده داری مدرن و جنایت واقعی تلقی کرده بود، جلسه ای با حضور نمایندۀ سازمان بهداشت جهانی و نمایندگان بیش از هفتاد کشور جهان در فرهنگستان علوم واتیکان ) Pontifical Academy of Science: PAS ( برگزار گردید. در این گردهمائی مهم که دو روز به طول انجامید ابتدا نمایندۀ هر کدام از کشورها به مدت پنج دقیقه گزارش مختصری از وضع پیوند در کشورشان را ارائه کردند،
سپس بر روی مسائل غیراخلاقی پیوند اعضاء بطور تفصیلی بحث و گفتگو گردید .در پایان قطعنامه ای در یازده بند تنظیم گردید و به امضاء تمام نمایندگان رسید. از بندهای مهم این قطعنامه می توان به ممنوعیت و جرم شناخته شدن هر نوع خرید و فروش عضو انسان چه از مرگ مغزی و چه از زنده اشاره کرد. لازم به ذکر است که به خانواده های افراد مرگ مغزی و به افراد زندۀ دهنده هیچگونه وجهی نباید پرداخت شود. سایر بندها به پیوست خدمتتان ارسال می گردد.
امید است با مسئولیت خطیری که جنابعالی به عهده دارید برای قانونی کردن این بیانیه نامه ای را به مجلس محترم شورای اسلامی ارسال فرمائید.
دکتر سیدعلی ملک حسینی
رئیس بخش پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی شیراز
رئیس انجمن پیوند اعضاء ایران
رونوشت:
جناب آقای دکتر علی نوبخت حقیقی نمایند محترم مجلس شورای اسلامی
جناب آقای دکتر محمد کاظمینی رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حاجیکلایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
0
برای شروع کار، این تصمیم بسیار عالی است.بالاخره باید از جایی شروع کرد .
به نظر من فقط یک نکته باید مورد توجه قرار گیرد و آن اینکه، اول ساز و کار و زیرساخت درست برای اهدای عضو بصورت قانونی و از طریق سازمان های ذی صلاح صورت پذیرد و بعد این بساط ناجور در عمل جمع شود.
بالاخره باید بپذیریم که بسیاری از روی ناچاری و برای امرار و معاش تن به این کار می دهند، وگرنه دلیلی ندارد که عقل سلیمی بیاید و چنین کاری انجام دهد.
نکته بعدی و مهم تر از همه بن نظر بنده فرهنگ سازی است . رسانه ها باید به جای تخریب این و آن، بیایند و این فرهنگ را گسترش دهند.این عمل خوب و خداپسندانه را.
البته این نظر من است، تا نظر بزرگان چه باشد.
زهرا میرحسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
0
درود بر شما
با امید موفقیت در جلوگیری پیوند عضو از زنده و خرید و فروش اعضا در ایران . این کار نیازمند همکاری مسئولان و اساتید و افزایش میزان پیوند از جسد میباشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: