کد خبر: ۱۴۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 19
پس از فاجعه‌ای که برای ساختمان پلاسکو رخ داد دولت بخشنامه‌ای صادر کرد که طی آن بخشنامه شرکت‌های بیمه ملزم شدند تا پایان بهمن‌ماه سال جاری تمام خسارت‌های مربوط به فاجعه پلاسکو را پرداخت و پرونده آن را ببندند.

شفا آنلاین>بیمه و بانک>درحالی که مهلت دولت برای شرکت‌های بیمه بابت پرداخت خسارت‌های ساختمان پلاسکو به سر رسیده است، تعدادی از شرکت‌ها بخشنامه دولت را نادیده گرفتند و هنوز خسارت‌های این ساختمان را به‌طور کامل به خسارت‌دیدگان پرداخت نکرده‌اند.

به گزارش شفا آنلاین، پس از فاجعه‌ای که برای ساختمان پلاسکو رخ داد دولت بخشنامه‌ای صادر کرد که طی آن بخشنامه شرکت‌های بیمه ملزم شدند تا پایان بهمن‌ماه سال جاری تمام خسارت‌های مربوط به فاجعه پلاسکو را پرداخت و پرونده آن را ببندند.

در بند نهم این بخشنامه آمده است که شرکت‌های بیمه مکلفند تا پایان بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ نسبت به بررسی خسارت‌های واحدهای بیمه شده ساختمان پلاسکو اقدام و کلیه خسارت‌های تعهد شده را طبق مقررات پرداخت کنند.

همچنین در بند دهم این بخشنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ملزم شده است که پیگیری‌های لازم برای پرداخت دیه مسوولیت و دیه عمر آتش‌نشانان در آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو را تا حصول نتیجه قطعی انجام دهد.

اما امروز این مهلت به سر رسید و گزارش‌های رسیده حاکی از این است که تعدادی از شرکت‌های بیمه هنوز خسارت‌های مربوط به این پرونده را پرداخت نکرده‌اند.

بعد از حادثه پلاسکو تعدادی از شرکت‌ها اعلام کردند که ساختمان چهارطبقه پلاسکو پلمب شده و اجازه بازدید و کارشناسی از آن را ندارند. آنها می‌گفتند پس از فک پلمب و انجام کارهای کارشناسی خسارت آنها را در لحظه پرداخت خواهند کرد. در حالی که گزارش‌های رسیده حاکی از این است که در بیست و سوم ماه جاری ساختمان چهار طبقه پلاسکو برای بازدید کارشناسان بیمه‌ای برای ساعاتی فک پلمب شده اما با اینکه بیش از یک هفته از فک پلمب میگذرد هنوز خسارت‌هایی مربوط به این ساختمان به طور کامل پرداخت نشده است. علاوه بر این، مقداری از خسارات مربوط به برج اصلی پلاسکو هم همچنان پرداخت نشده باقی مانده است؛ برجی که رییس کل بیمه مرکزی درباره اش گفت شرکت های بیمه ملزم هستند تا سقف مبلغ بیمه نامه را به خسارت دیدگان بپردازند.

علاوه بر این تعدادی از شرکت‌های بیمه، بیمه‌نامه مرهونات بانکی مربوط به کسبه ساختمان پلاسکو را داشتند که در آن خصوص بانک باید به شرکت‌های بیمه اعلام خسارت می‌کردند. تعدادی از این خسارات توسط بانک اعلام شده و احتمال دارد تعدادی نیز هنوز اعلام نشده باشد، اما در هر حال پروسه پرداخت این نوع بیمه‌نامه‌ها نیز به طول انجامیده و هنوز موارد زیادی از آن پرداخت نشده باقی مانده است.

در حالی بخشنامه دولت توسط شرکت‌های بیمه نادیده گرفته می‌شود که تعدادی از شرکت‌هایی که مبلغ خسارت را هنوز به خسارت‌دیدگان پرداخت نکرده‌اند خود شرکت‌های بیمه‌ دولتی هستند. حال باید دید دولت در برابر شرکت‌هایی که بخشنامه صریحش را اجرایی نمی‌کنند، چه موضعی می‌گیرد؟

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: