کد خبر: ۱۴۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - 2017February 19
این جشنواره با هدف ارتقای دانش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، ارائه تازه‌ها و انتقال تجربیات بین دانشمندان، آشنایی دانشجویان و دانشگران با جنبه‌های مختلف این حوزه از علم و معرفی و هم‌افزایی ظرفیتهای شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>دومین دوره از رویداد جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی «سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» با هدف ارتقای دانش سلول‌های بنیادی در کشور برگزار می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، امیر علی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی با اشاره به برگزاری دومین دوره از جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، گفت: دومین دوره از این رویداد ملی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی  برگزار می‌شود، این رویداد فرصت مغتنمی است تا فضای عمومی کشور با مفاهیم این دانش راهبردی ارتباط بیشتری برقرار کرده و اندیشمندان این حوزه در فضایی پرنشاط ایده‌های ارزشمند خود را وارد عرصه رقابت کنند، از سوی دیگر صاحبان سرمایه و صنایع فعال کشور بتوانند با انتخاب ایده‌های برتر موجبات شکوفایی هرچه بیشتر این دانش را فراهم کنند تا بیماران، جوانان و فرهیختگان کشور از فضای کسب‌وکار ایجادشده بهره‌مند شوند.

وی افزود: این جشنواره با هدف ارتقای دانش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، ارائه تازه‌ها و انتقال تجربیات بین دانشمندان، آشنایی دانشجویان و دانشگران با جنبه‌های مختلف این حوزه از علم و معرفی و هم‌افزایی ظرفیتهای شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود. 

حمیدیه روند حرکتی کمیته برگزاری این جشنواره را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این جشنواره از بیش از 15 دانشمند بین‌المللی و بیش از 25 نفر از دانشمندان ایرانی ساکن خارج از کشور دعوت خواهد شد که به ارائه تجربیات و دانسته‌های خود خواهند پرداخت.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی یادآور شد: همچنین جشنواره شامل مراسم اعطای دومین جایزه ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با محورهای ایده برتر، پایان‌نامه برتر، پیشکسوت برتر و مقاله برتر خواهد بود. در حاشیه این رویداد بزرگ ملی و بین‌المللی، نمایشگاه جانبی، فن‌بازار ، کانون اندیشه و نوآوری، کارگاه‌های تخصصی علمی و گردهمایی نوپای ناب‌های حوزه سلول‌های بنیادی نیز برگزار خواهد شد.

حمیدیه تصریح کرد: محورهای این کنگره شامل سلول‌های بنیادی خون‌ساز، سلول ایمنی درمانی، قانون و مقررات و اخلاق، سلول درمانی، مهندسی بافت، بانک سلولی، ژن‌درمانی و تجاری سازی است و سخنرانی‌های علمی محققان برجسته خارجی و داخلی در این حوزه نیز در حال برنامه‌ریزی است.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، سایت دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی هم اکنون آماده بهره‌برداری شده و به زودی فعالیت خود را برای اطلاع‌رسانی جشنواره آغاز خواهد کرد. این جشنواره در تاریخ 22 تا 24 تیر ماه 1396 در محل سالن اجلاس سران در تهران برگزار خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: