کد خبر: ۱۴۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 18
ارزیابی اعتبار بخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان فروردین ماه سال ۹۶ پایان می‌پذیرد
شفا آنلاین>سلامت>دبیر کمیسیون ملی اعتبار بخشی موسسات وزارت بهداشت گفت: ارزیابی اعتبار بخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا پایان فروردین ماه سال ۹۶ پایان می‌پذیرد.

به گزارش شفا آنلاین،طاهره چنگیز دبیر کمیسیون ملی اعتبار بخشی موسسات وزارت بهداشت با اشاره به بحث اعتباربخشی دستگاه‌ها اظهار داشت: موضوع اعتبار بخشی موسسات و دستگاه‌ها سبب ارتقای کیفیت خدمات می‌شود و این امر در دانشگاه علوم پزشکی از سال 94 آغاز شده و تحول آموزشی خوبی را بر جای گذاشته و طراحی آن در سال 94 انجام و بحث اجرا از دی ماه همان سال شروع شده است.

 
چنگیز عنوان کرد:‌ انجام بررسی و ارزیابی درونی دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفته است و ارزیابی بیرونی به وسیله افرادی که آموزش‌های لازم را دیده‌اند انجام می‌شود و من امیدوارم که جمع بندی و صدور اعتبار بخشی موسسات در پایان سال آینده انجام شود.

وی بیان کرد: ‌در طی این مدت تمام فرآیندهای لازم برای اعتبار سنجی بیمارستان‌ها و موسسات و اعلام استانداردهای لازم در جهت انجام ارزیابی‌های درونی و بیرونی انجام شده است.
 
وی ادامه داد: اعتبار بخشی موسسات بر اساس استانداردهای لازم و صدور رای تشکیل می‌شود و این کار تا به امروز برای 50 دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته و من امیدوارم تا پایان اسفند ماه تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی موضوع اعتبار بخشی‌شان هرچه سریع‌تر به پایان برسد.

 
چنگیز تاکید کرد:‌ با اعلام رای کمیسیون ملی اعتبار بخشی در مورد ارزیابی بیرونی دانشگاه علوم پزشکی نتایج آن در جلسه کمیسیون ملی حداکثر تا آخر اسفند ماه و فروردین 96 صادر می‌شود.
 
وی گفت: با مشخص شدن نتایج آرای اعتبار بخشی به وسیله کمیسیون ملی تا پایان فروردین ماه 96 میزان بودجه اختصاص یافته به دانشگاه علوم پزشکی و موسسات مشخص می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: