کد خبر: ۱۴۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 16
وقتی ایران جزو 35 کشور دنیا است و بانک سلول‌های بنیادی را دارد، لازم است تا تمام افرادی که با سلامت جامعه درگیر هستند، از اطلاعات آن بهره‌مند باشند.

شفا آنلاین>سلامت>نخستین سمپوزیوم «سلول‌های بنیادی؛ کاربردها، پتانسیل‌ها و چشم‌اندازها» در دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر منصوره صمیمی، دبیر علمی این سمپوزیوم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقتی ایران جزو 35 کشور دنیا است و بانک سلول‌های بنیادی را دارد، لازم است تا تمام افرادی که با سلامت جامعه درگیر هستند، از اطلاعات آن بهره‌مند باشند.

وی ادامه داد: اکنون با وجود شبکه‌های مجازی مردم خیلی در مورد سلول‌های بنیادی سوال می‌کنند که اگر درمانگر اطلاعات خوبی نداشته باشد، نمی‌تواند بیمار را در مسیر درست راهنمایی کرده و در نهایت موجب اشتباه در زمینه‌های مختلف می‌شود.

صمیمی افزود: اطلاعات افراد و هیات علمی ناقص و پراکنده است که تلاش کردیم تا با برگزاری این سمپوزیوم علمی اطلاعات اولیه را به همکاران خود برسانیم تا آنها با دید بازتری بیماران را راهنمایی کنند.


دبیر علمی سمپوزیوم سلول‌های بنیادی با بیان اینکه توجه به این مبحث حیاتی است، گفت: باید اطلاعات را به مردم بدهیم تا از این موقعیت استفاده کنند تا بتوانند با فریز بند ناف جنین در لحظه تولد نوزاد برای نسل آینده و خانواده خود نیز کارگشا باشند.

صمیمی با بیان اینکه در حال حاضر در تمام بیمارستان‌های کاشان ذخیره‌سازی سلول‌های‌بنیادی انجام می‌شود، افزود: تا چند سال پیش تنها ذخیره‌سازی عمومی و بدون هزینه بود؛ ولی اکنون با فراهم شدن شرایط به صورت خصوصی با هزینه کم و یا به صورت اقساط انجام می‌شود.

در نخستین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی که با حضور تعدادی از اساتید و محققان برجسته کشوری برگزار شد، آخرین دستاوردهای علمی در خصوص سلول‌های بنیادی و بیماری‌های زنان و درمان ناباروری، سلول‌های بنیادی و درمان بیماری‌های قلبی عروقی، سلول‌های بنیادی و بیماری‌های ارتوپد، سلول‌های بنیادی و بیماری‌های مغز و اعصاب، سلول‌های بنیادی و بیماری‌های پوست، معرفی کامل بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان و فرایند ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی و مشتقات حاصل از جفت و بند ناف به شرکت کنندگان ارائه شد.

در این سمپوزیوم پزشکان زنان و زایمان، متخصصین ارتوپد، آنکولوژیست‌ها، متخصصین پوست و مو، متخصصین قلب، متخصصین مغز و اعصاب، پزشکان عمومی، پرستاران و ماماها و سایر گروه‌های پزشکی و دانشجویان شرکت کرده و از مطالب علمی آن استفاده کردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: