کد خبر: ۱۴۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - 2017February 15
در این بیانیه گفته‌ شده است آلودگی ناشی از دی‌اکسید نیتروژن که خودروها خصوصاً خودروهای دیزلی منشأ اصلی آن هستند، یکی از عوامل است که سلامتی افراد را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.
شفا آنلاین>اجتماعی>کمیسیون اروپا روز چهارشنبه ضمن دادن آخرین اخطار به پنج کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله انگلیس برای مقابله با آلودگی هوا اعلام کرد که سالانه بیش از 400 هزار نفر در کشورهای عضو این اتحادیه به دلیل عوارض ناشی از آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می شوند.

به گزارش شفا آنلاین، کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: اخطارهای نهایی به کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا به دلیل شکسته شدن مکرر محدودیت مربوط به آلودگی هوا در زمینهٔ میزان انتشار ذرات سمی دی‌اکسید نیتروژن در این کشورها، فرستاده‌ شده است.

در این بیانیه گفته‌ شده است آلودگی ناشی از دی‌اکسید نیتروژن که خودروها خصوصاً خودروهای دیزلی منشأ اصلی آن هستند، یکی از عوامل است که سلامتی افراد را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.
کمیسیون اروپا از پنج کشور یاد شده خواسته است که هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را برای بهبود کیفیت هوا با هدف تضمین سلامتی مردم این کشورها صورت دهند.
کمیسیون اروپا به این پنج کشور، دو ماه مهلت داده است که اقدامات لازم را برای کاهش انتشار دی‌اکسید نیتروژن صورت دهند و در غیر این صورت با دادگاه کیفری اروپا و جریمه سنگین مواجه خواهند شد.
در بیانیه این کمیسیون همچنین بیان شده است: سالانه بیش از 400 هزار نفر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دلیل عوارض ناشی از آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می‌شوند ضمن اینکه میلیون‌ها نفر دیگر نیز به دلیل آلودگی هوا از مشکلات ریوی و قلبی و عروقی رنج می‌برند.
به گفته این کمیسیون، آلودگی ناشی از دی‌اکسید کربن در سال 2013 میلادی سبب مرگ زودرس 70 هزار نفر در اروپا شده که این رقم بیش از سه برابر تلفات ناشی از سوانح رانندگی در طول این سال بوده است.
براساس گزارش کمیسیون اروپا در حال حاضر در 16 منطقه انگلیس از جمله شهرهای لندن، بیرمنگام، لیدز و گلاسکو میزان انتشار دی‌اکسید نیتروژن بیش ‌از محدودیت تعیین ‌شده است.
روزنامه گاردین اخیرا نوشته بود: بر اساس قانون، ذرات سمی دی اکسید نیتروژن در هر ساعت نبایستی از 200 میکروگرم در مترمربع و به طور کلی 18 بار در سال تجاوز کند؛ این در حالی است که این سطح بارها در لندن شکسته شده است.
این روزنامه انگلیسی با بیان اینکه میزان آلودگی هوا در برخی از مناطق شهر لندن طی سال گذشته میلادی بالغ بر یک هزار بار از حد مجاز آلودگی هوا فراتر رفت نسبت به روند فزاینده آلودگی هوا در پایتخت انگلیس طی سال جاری میلادی هشدار داده بود.
انجمن سلطنتی پزشکان انگلیس چندی پیش در گزارشی اعلام کرد که آلودگی هوا سالانه حدود 40 هزار مرگ زودرس در انگلیس را منجر می‌شود که هر سال 20 میلیارد پوند برای این کشور هزینه در بردارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: